Volkswagen znowu musi się bronić przed doniesieniami medialnymi o użyciu nielegalnego oprogramowania. Tym razem ma to dotyczyć nowych diesli z normą spalania Euro 6.

Niemiecki regionalny publiczny nadawca radiowo-telewizyjny SWR, powołując się na wewnętrzne dokumenty Volkswagena podał, że w nowszych silnikach wysokoprężnych ze standardem emisji Euro 6 został zainstalowany program wykrywający, czy samochód znajduje się na stanowisku testowym. W przypadku poprzedniego silnika EA 189, który wywołał jesienią 2015 roku skandal Dieselgate, Volkswagen przyznał się do montowania takiego oprogramowania.

Niemiecki Federalny Urząd Transportu Samochodowego (KBA), który jest odpowiedzialny za certyfikację i kontrolę norm emisji spalin, początkowo nie komentował tych doniesień. Nieco później wydał jednak oświadczenie: „Federalny Urząd Transportu Samochodowego przeprowadził własne pomiary, badania i analizy dla modeli z 2016 roku”. Ministerstwo odniosło się do pojazdów z silnikiem diesla typu EA 288. „Nie można było wykryć niedopuszczalnych urządzeń powodujących odłączanie czy zmiany podczas badania spalin”.

Volkswagen ID.3 to nowy model z napędem elektrycznym i nowy kierunek rozwoju marki.

Volkswagen, który teraz zmienia swój wizerunek, nie może sobie pozwolić na kolejny skandal. Z wewnętrznych komunikatów firmy wynika, że w każdym pojeździe stosowane są wyłącznie dopuszczalne urządzenia wyłączające, które zapobiegają np. uszkodzeniu silnika podczas jazdy w szczególnych sytuacjach lub są potrzebne z innych przyczyn technicznych. Takie urządzenia dezaktywacyjne są konieczne i stosowane przez wszystkich producentów. W silnikach EA2 88 stosowane są tylko dopuszczalne urządzenia wyłączające. Żaden pojazd z silnikiem wysokoprężnym EA 288 zgodnie z normą emisji EU6 obowiązującą obecnie w 28 krajach UE nie obejmuje rozwiązań służących rozpoznawaniu cyklu pracy.

ZOBACZ TAKŻE: Volkswagen ID.3: Oto auto nowej ery

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Elektryczny Hyundai w służbie szwajcarskiej policji

Od pięciu lat policja w Szwajcarii używa pojazdów elektrycznych i hybrydowych. Teraz do jej ...

Policja się zbroi. Kupuje pancerne terenówki

Polska policja wybrała się na wyjątkowe zakupy. Tym razem w kręgu zainteresowań są opancerzone ...

Od 1 lipca kolejne zmiany w przepisach

Kierowców czekają kolejne zmiany. Już od 1 lipca mają zostać zaostrzone przepisy. Ministerstwo infrastruktury ...

Ponad połowa aut wymaga wizyty w warsztacie

W blisko połowie aut zbadanych w ramach akcji ProfiAuto PitStop 2019 wykryto usterki w ...

Biznesowa twarz SEAT-a

Hiszpańska marka przeżywa swoją drugą młodość. SEAT odżył m.in. dzięki wprowadzeniu do oferty trzech ...

Masowa utrata praw jazdy już od 1 lipca?

Już niedługo kierowców czekają wielkie zmiany. Piesi będą mieć bezwzględne pierwszeństwo i to jeszcze ...