fot. Bloomberg

Francuski koncern PSA, właściciel marek Peugeot i Citroen dzisiaj oficjalnie przejął Opla. Nowy szef Opla i brytyjskiej marki Vauxhalla ma 100 dni na przedstawienie planu na przyszłość.

PSA zapłaciła za General Motors za europejską część amerykańskiego koncernu 2,2 mld euro, a o transakcji poinformowano na początku marca. Synergia wynikająca z tej fuzji szacowana jest na 1,7 mld euro rocznie.

Nowa grupa motoryzacyjna będzie miała ok 17 proc. udział w europejskim rynku motoryzacyjnym i pięć marek – Peugeota, Citroena, DS, Opla i Vauxhalla.

Szefem Opla/Vauxhalla po odejściu Karla-Thomasa Neumanna został Michael Lohscheller. Teraz wspierany przez ekspertów PSA ma za zadanie przygotować strategię dla nowego Opla/Vauxhall. Wiadomo, że celem nadrzędnym jest teraz cięcie kosztów, w czym wybitnym specjalistą jest prezes PSA, Carlos Tavares, który już teraz deklaruje swoje wsparcie. Polega ono także na umożliwieniu Oplowi ekspansji zagranicznej, poza Europę, np. w Iranie i innych krajach Bliskiego Wschodu.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Autostrada A1 z odcinkowym pomiarem prędkości

Policyjna grupa SPEED intensyfikuje swoje działania na budowanej autostradzie A1 między Tuszynem a Częstochową. ...

We Share: Dwa tysiące elektrycznych VW w Berlinie

Od połowy 2019 roku Volkswagen startuje w Berlinie z programem wynajmu samochodów - "We ...

Top 10: Najczęściej kradzione samochody w Wielkiej Brytanii

Sprawdziliśmy, jakie samochody upodobali sobie złodzieje w Wielkiej Brytanii. Przez ostatnie dziewięć lat BMW ...

Wielka zmiana w polskiej Toyocie

Od 1 stycznia 2020 roku prezesem Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) zostanie Dariusz Mikołajczak. ...

Harley-Davidson też chce mieć Ducati

Producent kultowych jednośladów z Milwaukee przygotowuje ofertę na włoską Ducati za 1,5 mld euro, ...

Panasonic i Trend Micro będą bronić samochodów przed hakerami

Japońskie firmy specjalizujące się w tworzeniu nowoczesnych technologii oraz zabezpieczeń cybernetycznych wspólnie chcą tworzyć ...