PSA zapłaciła za General Motors za europejską część amerykańskiego koncernu 2,2 mld euro, a o transakcji poinformowano na początku marca. Synergia wynikająca z tej fuzji szacowana jest na 1,7 mld euro rocznie.

Nowa grupa motoryzacyjna będzie miała ok 17 proc. udział w europejskim rynku motoryzacyjnym i pięć marek – Peugeota, Citroena, DS, Opla i Vauxhalla.

Szefem Opla/Vauxhalla po odejściu Karla-Thomasa Neumanna został Michael Lohscheller. Teraz wspierany przez ekspertów PSA ma za zadanie przygotować strategię dla nowego Opla/Vauxhall. Wiadomo, że celem nadrzędnym jest teraz cięcie kosztów, w czym wybitnym specjalistą jest prezes PSA, Carlos Tavares, który już teraz deklaruje swoje wsparcie. Polega ono także na umożliwieniu Oplowi ekspansji zagranicznej, poza Europę, np. w Iranie i innych krajach Bliskiego Wschodu.