W Planie Rozwoju Elektromobilności pojawia się obietnica miliona aut elektrycznych w Polsce do 2025 roku, która według ekspertów jest niemożliwa do zrealizowania. Równie mało prawdopodobna jest zapowiedź, ze już za cztery lata ma u nas ruszyć masowa produkcja aut elektrycznych.

Piotr Zaremba, prezes spółki ElectroMobility Poland twierdzi, że przed rokiem 2023 ruszy masowa produkcja polskich samochodów elektrycznych. Z taśm produkcyjnych ma zjeżdżać 100 tysięcy aut rocznie, a docelowo produkcja wyniesie 200 tysięcy samochodów. Ma w tym pomóc współpraca z partnerem technicznym. Tak zwany integrator ma być doświadczonym podmiotem, który wie, w jaki sposób buduje się samochody i posiada szerokie kompetencje związane z wprowadzaniem nowych modeli do masowej produkcji. Jego zadaniem będzie także wspierać całość procesu technologicznego.

EDAG Light Cocoon to jeden z projektów niemieckiej firmy.

Integrator został już wybrany – to firma inżynieryjna EDAG Engineering z Niemiec. Koncern powstał w 1969 roku. Od roku 2015 jego siedziba przeniesiona została do szwajcarskiego Arbon, natomiast centrala operacyjna mieści się w niemieckim Wiesbaden. EDAG prowadzi działalność związana z rozwojem produktów, zakładów produkcyjnych czy produkcją krótkich serii. Jest największym na świecie niezależnym partnerem w dziedzinie rozwoju przemysłu motoryzacyjnego i lotniczego. Firma działa w Polsce działa od blisko 30 lat.

Niemiecka firma EDAG jest obecny w ponad 60 krajach na świecie.

Firmę wybrano podczas ramach złożonego i wieloetapowego procesu spośród ośmiu chętnych. Jak podkreśla Szef EMP Piotr Zaremba, w początkowej fazie wykorzystanie zostanie doświadczenie niemieckiej firmy, jednak potrzebna do realizacji projektu wiedza będzie z czasem transferowana do Polski. W całym procesie mają być zatrudnieni polscy inżynierowie, którzy z czasem będą przejmować kompetencje od integratora, by w przyszłości samodzielnie wprowadzać kolejne generacje elektrycznych aut.

Plan Rozwoju Elektromobilności zakłada milion aut elektrycznych w Polsce do 2025 roku.

ElectroMobility Poland ma produkować więcej niż jeden miejski model elektrycznego auta. W planach jest cała gama modelowa. Spółka ElectroMobility Poland powstała w październiku 2016 roku i kontrolowana jest przez cztery koncerny energetyczne – PGE, Energę, Eneę oraz Tauron. Każdy z nich posiada po 25 procent kapitału akcyjnego.

ZOBACZ TAKŻE: Auta elektryczne na wyboistej drodze

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Panek zaprasza do poloneza

Nie do tańca, ale polskiego auta, które w latach 80. i 90. podbijało nasze ...

Nowe sanie Mikołaja

Wiadomo, jakim pojazdem porusza się święty Mikołaj. To odkryte sanie, o mocy sześciu lub ...

Scala zmienia Skodę

Skoda ujawniła pierwsze zdjęcia wnętrza nowego modelu Scala, wzorowanego na samochodzie koncepcyjnym Vision RS. ...

Audi Q8: Nowy SUV w stylu coupe (Update)

Audi będzie jeszcze bardziej luksusowe. Już pod koniec lipca 2018 roku zaprezentuje nowy model. ...

Isuzu D-Max Arctic Trux: Mały Monster Truck

Pojazdy Isuzu nie są w miastach częstym widokiem. W końcu to samochody służące do ...

Chevrolet Silverado z klocków Lego

Wyścig na klocki. Chevy w pogoni za Bugatti

Hej, Bugatti, nie jesteś jedyny – wydają się mówić z dumą przedstawiciela Chevroleta. Zbudowali ...