W Planie Rozwoju Elektromobilności pojawia się obietnica miliona aut elektrycznych w Polsce do 2025 roku, która według ekspertów jest niemożliwa do zrealizowania. Równie mało prawdopodobna jest zapowiedź, ze już za cztery lata ma u nas ruszyć masowa produkcja aut elektrycznych.

Piotr Zaremba, prezes spółki ElectroMobility Poland twierdzi, że przed rokiem 2023 ruszy masowa produkcja polskich samochodów elektrycznych. Z taśm produkcyjnych ma zjeżdżać 100 tysięcy aut rocznie, a docelowo produkcja wyniesie 200 tysięcy samochodów. Ma w tym pomóc współpraca z partnerem technicznym. Tak zwany integrator ma być doświadczonym podmiotem, który wie, w jaki sposób buduje się samochody i posiada szerokie kompetencje związane z wprowadzaniem nowych modeli do masowej produkcji. Jego zadaniem będzie także wspierać całość procesu technologicznego.

EDAG Light Cocoon to jeden z projektów niemieckiej firmy.

Integrator został już wybrany – to firma inżynieryjna EDAG Engineering z Niemiec. Koncern powstał w 1969 roku. Od roku 2015 jego siedziba przeniesiona została do szwajcarskiego Arbon, natomiast centrala operacyjna mieści się w niemieckim Wiesbaden. EDAG prowadzi działalność związana z rozwojem produktów, zakładów produkcyjnych czy produkcją krótkich serii. Jest największym na świecie niezależnym partnerem w dziedzinie rozwoju przemysłu motoryzacyjnego i lotniczego. Firma działa w Polsce działa od blisko 30 lat.

Niemiecka firma EDAG jest obecny w ponad 60 krajach na świecie.

Firmę wybrano podczas ramach złożonego i wieloetapowego procesu spośród ośmiu chętnych. Jak podkreśla Szef EMP Piotr Zaremba, w początkowej fazie wykorzystanie zostanie doświadczenie niemieckiej firmy, jednak potrzebna do realizacji projektu wiedza będzie z czasem transferowana do Polski. W całym procesie mają być zatrudnieni polscy inżynierowie, którzy z czasem będą przejmować kompetencje od integratora, by w przyszłości samodzielnie wprowadzać kolejne generacje elektrycznych aut.

Plan Rozwoju Elektromobilności zakłada milion aut elektrycznych w Polsce do 2025 roku.

ElectroMobility Poland ma produkować więcej niż jeden miejski model elektrycznego auta. W planach jest cała gama modelowa. Spółka ElectroMobility Poland powstała w październiku 2016 roku i kontrolowana jest przez cztery koncerny energetyczne – PGE, Energę, Eneę oraz Tauron. Każdy z nich posiada po 25 procent kapitału akcyjnego.

ZOBACZ TAKŻE: Auta elektryczne na wyboistej drodze

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Koniec sprzedaży w Europie Corvetty i Camaro

Corvette i Chevroleta Camaro można kupić oficjalnie w Europie i w Polsce. Ta oferta ...

Porsche wyceniło bazową wersję Taycana

Niemiecka marka samochodów sportowych wprowadziła do oferty bazowy wariant elektrycznego modelu Taycan, który początkowo ...

Samochody będą dwa razy droższe

Normy emisji spalin spowodowały, że wiele modeli aut znikło z europejskiej oferty. To nie ...

PKP uruchomiło własny carsharing

PKP Mobility to nowa usługa zaoferowana przez Polskie Koleje Państwowe. Umożliwia kontynuację podróży po ...

Galeria | Mercedes GLE: Komfort, elegancja i wielozadaniowość

Jakiego Mercedesa GLE wybrać? Dopasuj ofertę do własnych preferencji. GLE to pionier segmentu luksusowych ...

Dwa lata temu salon w Paryżu odwiedził milion gości. Ich liczba systematycznie spada

Salon samochodowy w Paryżu: Zmierzch wielkich imprez

Lista nieobecności na rozpoczynającym się we wtorek paryskim Mondial d'Auto jest długa. Czy to ...