Rynek modeli coupe był w 2018 roku drugim najszybciej rozwijającym się segmentem w Polsce. Coraz bardziej lubimy auta sportowe.

Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar opublikował dane z Centralnej Ewidencji Pojazdów o wzrostach sprzedaży w poszczególnych segmentach. Oczywiście rekordzistą są SUV-y i crossovery, na które w ubiegłym roku zdecydowało się 171 110 nabywców – o 26,3 procent więcej niż rok wcześniej. Niespodzianką jest drugi najszybciej rosnący segment aut. To modele coupe ze wzrostem 22,8 procent (choć tu liczby są zdecydowanie mniejsze, bo mowa o 3200 egzemplarzy).

Numerem jeden jest Mercedes E Coupe (631 egzemplarzy, 55 procent wzrostu)

Numerem jeden jest Mercedes. Firma ze Stuttgartu ma w ofercie trzy modele coupe. Łączna ich sprzedaż wyniosła 1438 sztuk, to wzrost o 35,7 procent. Najczęściej wybierany był Mercedes E Coupe (631 egzemplarzy, +55 procent, cena od 204 300 zł), drugi to Mercedes C Coupe (501 egzemplarzy, +17,1 procent, cena od 156 700 zł), a trzeci to Meredes S Coupe (264 egzemplarze, +30 procent, cena od 492 000 zł).

Meredes S Coupe (264 egzemplarze, +30 procent, cena od 492 000 zł).
W 2018 roku BMW 4 Coupe wybrało aż o 28,8 procent klientów mniej niż w roku poprzednim.

Drugie miejsce wśród marek zajmuje Ford z wynikiem 501 egzemplarzy (+10,8 procent) z czego pięćset sztuk przypada na Mustanga, a jeden na supersportowy model GT. Podium zamyka BMW, które odnotowało wzrost o 8,4 procent. Rejestracje rozkładały się tu na serię 2 (180 egzemplarzy, +8,4 procent), serię 4 (116 egzemplarzy, -28,8 procent) i nową serię 8 (66 egzemplarzy).

Średnio co roku w Polsce sprzedaje się 500 sztuk Forda Mustanga.
Sprzedano również jeden egzemplarz Forda GT.

Na kolejnych miejscach również wiele się dzieje. Porsche z wynikiem 211 egzemplarzy (+41,6 procent) na czele z modelem 911 (151 egzemplarzy, +29,1 procent) oraz Lexus (175 egzemplarzy, +59,1 procent) z cieszącym się powodzeniem RC jako liderem (108 egzemplarzy, +86,2 procent). Również niszowe marki odnotowują duże wzrosty w tym segmencie. Bentley, po debiucie nowego Continentala GT powiększył pięciokrotnie sprzedaż tego modelu (35 egzemplarzy), a Lamborghini wykazało wzrost o 225 procent (13 egzemplarzy). Są jeszcze Alpine (19 sztuk) i McLaren (7 sztuk), które w zeszłym roku pojawiły się na polskim rynku.

Po wprowadzeniu do sprzedaży nowego Continentala GT powiększył 5-krotnie sprzedaż tego modelu.
Lamborghini wykazało wzrost sprzedaży o 225 procent.

Nie wszystkim jednak idzie tak dobrze. Są też marki, które tracą klientów w tym segmencie. Szóste w zestawieniu Audi, które sprzedało 159 modeli coupe zaliczyło spadek aż o 28,4 procent. Ósmy na liście Nissan (41 sztuk) stracił 26,7 procent, a dziesiąta Toyota (22 sztuki) – 10,9 procent.

Audi zaliczyło spadek w sprzedaży modeli coupe o 28,4 procent.

Jak wyliczył Samar średnia cena sprzedaży samochodu z nadwoziem coupe w 2018 roku wynosiła 341 493 zł i była o 12 procent wyższa niż rok wcześniej. Jest to najdroższy segment rynku, który w swojej dynamice wzrostu cen ustępuje tylko kabrioletom.

ZOBACZ TAKŻE: Mercedes CLA Coupe: Dla młodych i wiernych

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Panasonic i Trend Micro będą bronić samochodów przed hakerami

Japońskie firmy specjalizujące się w tworzeniu nowoczesnych technologii oraz zabezpieczeń cybernetycznych wspólnie chcą tworzyć ...

Leasing trzyma się mocno, rośnie znaczenie wynajmu

Długoterminowy wynajem rośnie szybciej niż reszta form finansowania firmowych samochodów. Według opublikowanego w grudniu ...

Uber w całej Polsce za gotówkę

Do tej pory z amerykańskiej aplikacji przewozowej, łączącej pasażerów i kierowców, w Polsce korzystać ...

Nowy Suzuki Jimny: Powrót do korzeni

Jeszcze w tym roku Suzuki zaprezentuje nową generację modelu Jimny. Teraz w sieci pojawiły ...

Nowe diesle już nie trują

Diesle nowej generacji emitują tylko niewielkie ilości zanieczyszczeń. Potwierdzają to badania, których wyniki udostępniło ...

Asystenci w nowoczesnych samochodach pozwalają już na półautonomiczną jazdę

Samochody autonomiczne na ulicach polskich miast

Jaworzno staje się poligonem doświadczalnym dla najnowocześniejszej technologii, którą żyje dziś cała branża motoryzacyjna ...