Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image

CLA jest w ofercie Mercedesa od 2013 roku. Teraz została przedstawiona druga generacja, która w maju 2019 pojawi się w sprzedaży.

750 000 sztuk. Tyle sprzedano CLA od rozpoczęcia produkcji w 2013 roku. To bardzo ważny model dla Mercedesa. Dlaczego? Bo ściąga młodych klientów, którzy na dodatek wcześniej jeździli inną marką. Ze statysyk wynika, że 75 procent użytkowników przy następnym zakupie pozostaje przy Mercedesie. Klient CLA jest średnio o 10 lat młodszy od pozostałych nabywców Mercedesa.

Nowy CLA jest dłuższy i szerszy, ale nie wyższy od poprzednika. Długością (4,69 m) karoserii dogania Mercedesa klasy C (2 mm różnicy), ale wygląda jak mniejsza wersja modelu CLS. Do tego znakomity wynik oporu przepływu powietrza – 0,23, a w wersji CLA 180 Blue Efficiency nawet 0,22. Podobnie jak już A klasa, nowa limuzyna z Stuttgartu potrafi poruszać się półautonomicznie. Dzięki kamerom i radarowi auto „widzi” co dzieje się na kolejnych 500 metrach drogi. Utrzymuje odstęp, prędkość i trzyma się wyznaczonego pasa ruchu. Systemy asystujące przewidują i dopasowują reakcje auta do skrzyżowań, zakrętów czy rond. Wspomagają podczas wyprzedzania, a jeśli kierowca nie reaguje (np. podczas zasłabnięcia) CLA zatrzyma się na najbliżej prawej krawędzi drogi i włączy światła awaryjne.

Technicznie model otrzyma to wszystko co ma już A klasa. Mniejsze jednostki napędowe pochodzą z kooperacji z Renault. Bazową wersją jest CLA 180d (1,5 l diesel, 116 KM), kolejnym jest CLA 200d (150 KM) i CLA 220d (190 KM). Wersje benzynowe startują od CLA 160 (1,3 l 109 KM), CLA 180 (1,3 l 136 KM), CLA 200 (163 KM). Będzie również model hybrydowy plug-in – CLA 220e, z zasięgiem 70 km. Topowe wersje AMG będą dwie: AMG CLA 35 – 2,0 l, 306 KM oraz AMG CLA 45 – 408 KM.

W nowym CLA zagości najnowsza wersja sterowania głosowego dla systemu MBUX – Mercedes-Benz User Experience. Przykładowo, asystent głosowy »Hej, Mercedes« jest w stanie rozpoznawać i odpowiadać na znacznie bardziej skomplikowane zapytania. Co więcej, asystent głosowy nie myli już poleceń z rozmowami podróżujących. Zamiast tego reaguje wyłącznie na komendy tego użytkownika, który jako ostatni wypowiedział hasło »Hej, Mercedes« w celu aktywacji systemu.

Innowacyjna technika MBUX ma wspomagać podróżujących i sprawiać, że korzystanie z różnych funkcji z zakresu inforozrywki oraz komfortu będzie łatwiejsze i bardziej intuicyjne. „Asystent Wnętrza” działa w trybie bezdotykowym, zarówno w świetle dziennym, jak i w całkowitej ciemności. Pozwala na dostosowanie zawartości ekranu, gdy tylko ręka użytkownika zbliży się do deski rozdzielczej lub panelu dotykowego na konsoli środkowej. W aktywnym menu podświetlone zostają wówczas poszczególne elementy. Co więcej, system jest w stanie rozróżnić intencje kierowcy i pasażera z przodu – wie w ten sposób, dla kogo aktywować np. funkcję masażu fotela.

Nowością są pakiety Energizing z trenerem Energizing Coach. Bazując na inteligentnym algorytmie, zależnie od sytuacji, usługa ta zaleca użytkownikowi skorzystanie z jednego z programów. Podczas targów CES 2019 swoją premierę świętuje także smartwatch Mercedes-Benzvivoactive 3. Jeśli kierowca używa tego lub innego, przenośnego urządzenia firmy Garmin zalecenia Energizing Coach zostają zoptymalizowane z uwzględnieniem osobistych parametrów, takich jak poziom stresu czy jakość snu. Celem jest zapewnienie podróżującym dobrego samopoczucia i relaksujących warunków nawet podczas długich, monotonnych podróży. Co więcej, na wyświetlaczu multimediów pojawia się pomiar pulsu dokonany przez urządzenie Garmina.

ZOBACZ TAKŻE: Ceny | Mercedes GLE: Same mocne punkty

Już po znakomitym przyjęciu przez klientów A klasy widać, że Mercedes obrał dobrą drogę w rozwoju swoich podstawowych modeli. CLA to na wskroś nowoczesny i dobrze wystylizowany model. Auto, które spodoba się klientom nie tylko Mercedesa. Znakomita alternatywa do klasycznego Mercedesa klasy C.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Otwarcie obwodnicy Suwałk

Już nie zobaczysz Suwałk. Obwodnica otwarta

13 nie zawsze musi przynosić pecha. W sobotę mieszkańcy Suwałk wreszcie odetchnęli, bo drogowcy ...

6 milionów Suzuki Swift

Jeszcze dwa lata temu Suzuki poinformowało o wyprodukowaniu 5 milionów Suzuki Swift. Teraz ogłosiło, ...

Co roku milion nielegalnie zezłomowanych aut w Polsce

W Polsce nielegalnie złomuje się 600 tysięcy samochodów rocznie – podaje „Puls Biznesu”. Komisja ...

Volvo S60 będą trafiać do Europy z fabryki koncernu w USA

Europa boi się amerykańskich ceł na samochody

Tylko Grupa Volkswagena straci 2,8 mld dol., jeśli prezydent USA Donald Trump zdecyduje się ...

Włamali się do aplikacji, zniknęła setka Mercedesów i smartów

W Chicago złodzieje zhakowali aplikację mobilną carsharingowej firmy car2go należącej do Daimlera. Część ze ...

W ubezpieczeniach (na razie) bez zmian

Sejmowa komisja sprawiedliwości przerwała prace nad senackim projektem ustawy o świadczeniu usług w zakresie ...