Mercedes CLA Coupe: Dla młodych i wiernych

CLA jest w ofercie Mercedesa od 2013 roku. Teraz została przedstawiona druga generacja, która w maju 2019 pojawi się w sprzedaży.

Publikacja: 09.01.2019 11:29

Mercedes CLA Coupe: Dla młodych i wiernych

Foto: moto.rp.pl

750 000 sztuk. Tyle sprzedano CLA od rozpoczęcia produkcji w 2013 roku. To bardzo ważny model dla Mercedesa. Dlaczego? Bo ściąga młodych klientów, którzy na dodatek wcześniej jeździli inną marką. Ze statysyk wynika, że 75 procent użytkowników przy następnym zakupie pozostaje przy Mercedesie. Klient CLA jest średnio o 10 lat młodszy od pozostałych nabywców Mercedesa.

""

moto.rp.pl

Nowy CLA jest dłuższy i szerszy, ale nie wyższy od poprzednika. Długością (4,69 m) karoserii dogania Mercedesa klasy C (2 mm różnicy), ale wygląda jak mniejsza wersja modelu CLS. Do tego znakomity wynik oporu przepływu powietrza – 0,23, a w wersji CLA 180 Blue Efficiency nawet 0,22. Podobnie jak już A klasa, nowa limuzyna z Stuttgartu potrafi poruszać się półautonomicznie. Dzięki kamerom i radarowi auto „widzi” co dzieje się na kolejnych 500 metrach drogi. Utrzymuje odstęp, prędkość i trzyma się wyznaczonego pasa ruchu. Systemy asystujące przewidują i dopasowują reakcje auta do skrzyżowań, zakrętów czy rond. Wspomagają podczas wyprzedzania, a jeśli kierowca nie reaguje (np. podczas zasłabnięcia) CLA zatrzyma się na najbliżej prawej krawędzi drogi i włączy światła awaryjne.

""

moto.rp.pl

Technicznie model otrzyma to wszystko co ma już A klasa. Mniejsze jednostki napędowe pochodzą z kooperacji z Renault. Bazową wersją jest CLA 180d (1,5 l diesel, 116 KM), kolejnym jest CLA 200d (150 KM) i CLA 220d (190 KM). Wersje benzynowe startują od CLA 160 (1,3 l 109 KM), CLA 180 (1,3 l 136 KM), CLA 200 (163 KM). Będzie również model hybrydowy plug-in – CLA 220e, z zasięgiem 70 km. Topowe wersje AMG będą dwie: AMG CLA 35 – 2,0 l, 306 KM oraz AMG CLA 45 – 408 KM.

""

moto.rp.pl

W nowym CLA zagości najnowsza wersja sterowania głosowego dla systemu MBUX – Mercedes-Benz User Experience. Przykładowo, asystent głosowy »Hej, Mercedes« jest w stanie rozpoznawać i odpowiadać na znacznie bardziej skomplikowane zapytania. Co więcej, asystent głosowy nie myli już poleceń z rozmowami podróżujących. Zamiast tego reaguje wyłącznie na komendy tego użytkownika, który jako ostatni wypowiedział hasło »Hej, Mercedes« w celu aktywacji systemu.

""

moto.rp.pl

Innowacyjna technika MBUX ma wspomagać podróżujących i sprawiać, że korzystanie z różnych funkcji z zakresu inforozrywki oraz komfortu będzie łatwiejsze i bardziej intuicyjne. „Asystent Wnętrza” działa w trybie bezdotykowym, zarówno w świetle dziennym, jak i w całkowitej ciemności. Pozwala na dostosowanie zawartości ekranu, gdy tylko ręka użytkownika zbliży się do deski rozdzielczej lub panelu dotykowego na konsoli środkowej. W aktywnym menu podświetlone zostają wówczas poszczególne elementy. Co więcej, system jest w stanie rozróżnić intencje kierowcy i pasażera z przodu – wie w ten sposób, dla kogo aktywować np. funkcję masażu fotela.

""

moto.rp.pl

Nowością są pakiety Energizing z trenerem Energizing Coach. Bazując na inteligentnym algorytmie, zależnie od sytuacji, usługa ta zaleca użytkownikowi skorzystanie z jednego z programów. Podczas targów CES 2019 swoją premierę świętuje także smartwatch Mercedes-Benzvivoactive 3. Jeśli kierowca używa tego lub innego, przenośnego urządzenia firmy Garmin zalecenia Energizing Coach zostają zoptymalizowane z uwzględnieniem osobistych parametrów, takich jak poziom stresu czy jakość snu. Celem jest zapewnienie podróżującym dobrego samopoczucia i relaksujących warunków nawet podczas długich, monotonnych podróży. Co więcej, na wyświetlaczu multimediów pojawia się pomiar pulsu dokonany przez urządzenie Garmina.

ZOBACZ TAKŻE: Ceny | Mercedes GLE: Same mocne punkty

Już po znakomitym przyjęciu przez klientów A klasy widać, że Mercedes obrał dobrą drogę w rozwoju swoich podstawowych modeli. CLA to na wskroś nowoczesny i dobrze wystylizowany model. Auto, które spodoba się klientom nie tylko Mercedesa. Znakomita alternatywa do klasycznego Mercedesa klasy C.

750 000 sztuk. Tyle sprzedano CLA od rozpoczęcia produkcji w 2013 roku. To bardzo ważny model dla Mercedesa. Dlaczego? Bo ściąga młodych klientów, którzy na dodatek wcześniej jeździli inną marką. Ze statysyk wynika, że 75 procent użytkowników przy następnym zakupie pozostaje przy Mercedesie. Klient CLA jest średnio o 10 lat młodszy od pozostałych nabywców Mercedesa.

Nowy CLA jest dłuższy i szerszy, ale nie wyższy od poprzednika. Długością (4,69 m) karoserii dogania Mercedesa klasy C (2 mm różnicy), ale wygląda jak mniejsza wersja modelu CLS. Do tego znakomity wynik oporu przepływu powietrza – 0,23, a w wersji CLA 180 Blue Efficiency nawet 0,22. Podobnie jak już A klasa, nowa limuzyna z Stuttgartu potrafi poruszać się półautonomicznie. Dzięki kamerom i radarowi auto „widzi” co dzieje się na kolejnych 500 metrach drogi. Utrzymuje odstęp, prędkość i trzyma się wyznaczonego pasa ruchu. Systemy asystujące przewidują i dopasowują reakcje auta do skrzyżowań, zakrętów czy rond. Wspomagają podczas wyprzedzania, a jeśli kierowca nie reaguje (np. podczas zasłabnięcia) CLA zatrzyma się na najbliżej prawej krawędzi drogi i włączy światła awaryjne.

Parking
Naszpikowane technologiami Volkswageny na wyciągnięcie ręki w niezwykłym finansowaniu
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Parking
Chińska droga do taniej elektromobilności