Bloomberg

Sprzedaż nowych samochodów w 2018 r. w Europie wzrośnie tylko o 1 proc. z powodu zbliżającego się wyjścia W. Brytanii z Unii i ostrzejszych norm emisji spalin – przewiduje organizacja producentów ACEA.

W 2017 r. liczba zarejestrowanych nowych samochodów zwiększyła się o 3,4 proc., czwarty kolejny rok, do ponad 15 mln sztuk po raz pierwszy od 2007 r. ACEA przewiduje teraz, że wzrost sprzedaży w Niemczech i Francji będzie przytłumiony, a brytyjski rynek zmaleje o 4-5 proc., po spadku o 5,7 proc. w 2017 r.

Przewodniczący ACEA i prezes Grupy PSA, Carlos Tavares wyjaśnił, że przyczyną zwolnienia tempa w sektorze motoryzacji są nowe unijne przepisy o emisji CO2 i brak możliwości przewidywania, jak zachowa się rynek na skutek zbliżającego się brexitu. – Europejski sektor motoryzacji wkroczył na drogę ożywienia, zbliżył się do poziomu sprzed kryzysu finansowego po 10 latach, ale w świetle nowych ważnych przepisowy jakie nas czekają i groźby brexitu to ożywienie jest bardzo wątłe – powiedział na konferencji prasowej w Brukseli.

Jego zdaniem, propozycje Komisji Europejskiej w zakresie promowania pojazdów o małej emisji spalin „niedostatecznie uwzględniły inne alternatywy” dla samochodów elektrycznych. Europa musi inwestować w infrastrukturę, zwłaszcza w stacje ładowania, aby wspierać pojazdy elektryczne.

Odnośnie do brexitu, wezwał negocjatorów, by szybko doszli do uzgodnienia nowych warunków stosunków handlowych W.Brytanii z blokiem. – Dziś przemysł samochodowy Unii i W. Brytanii jest mocno zintegrowany. Zmiany w takie integracji wywołają zapewne szkodliwe skutki dla producentów – powiedział. Może chodzić o ograniczony dostęp do obu rynków polegający na czekaniu w portach kontenerów z częściami, możliwość odmiennych przepisów.

Tavares stwierdził, że sektor motoryzacji uważa, iż okres przejściowy po opuszczeniu Unii przez W. Brytanię powinien wynosić 3 lata, dłużej do 21 miesięcy do końca 2020 r., co zaproponowała Unia. – To walka naszego sektora o decyzje inwestycyjne, kiedy nie wiemy, co może nas czekać Dziś wiemy tylko to, że każdy wstrzymuje się z ich podejmowaniem – stwierdził szef ACEA i PSA.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Istniejący fragment S7 w okolicy Płońska

GDDKiA sprząta po Włochach

Ruszają ponowne przetargi na wybór firm mających dokończyć budowy szybkich dróg, które zostały porzucone ...

Rząd po cichu odpuszcza plan miliona aut elektrycznych do 2025 r.

Nie będzie na polskich drogach tłoku aut napędzanych prądem. Rząd wycofał się z absurdalnego ...

Mercedes GLC F-Cell: Wodorowe testowanie rynku

Mercedes kroczy własną ścieżką. Potwierdzeniem tego jest stworzenie nowoczesnej hybrydy, która stanowi połączenie pojazdu ...

Volkswagen rozważa sprzedaż Lamborghini

Volkswagen rozważa sprzedaż Lamborghini. Tak przynajmniej twierdzą źródła z wysokiego szczebla szefostwa grupy VW. ...

Na załamaniu unijnego rynku samochodów korzystają e-auta

Coraz gwałtowniej kurczy się europejski rynek nowych aut. W kwietniu rejestracje zmalały w porównaniu ...

Dealerzy w Polsce mogą pozostać z kilkunastoma tysiącami niesprzedanych aut

Sprzedaż pojazdów powoli zaczyna się poprawiać jednak nadal nie rozwiązano problemu samochodów, których nie ...