fot. mat.pras.

Ze względu na manipulacje przy silnikach diesla niemiecka prokuratura nałożyła grzywnę na markę Audi. Firma zaakceptowała karę.

Prokuratura w Monachium nałożyła grzywnę w wysokości 800 milionów euro na Audi z powodu manipulacji przy silnikach wysokoprężnych. Audi ogłosiło taką informację w obowiązkowym komunikacie giełdowym. Firma z Ingolstad przyznaje się do odpowiedzialności i zaakceptowała sumę grzywny. Wraz z zapłatą proces zostaje zakończony. Takim stwierdzeniem kończy swój komunikat Audi.

Główna siedziba Audi w Ingolstadt.

Monachijska Prokuratura widzi to nieco inaczej. Z wypowiedzi rzecznika wynika, że zapłata grzywny kończy jedynie postępowania o wykroczenia, a nie cały temat manipulacji. Śledztwo nadal będzie prowadzone i toczy się przeciwko dwudziestu podejrzanym.

Głównym celem manipulacji były diesle V6 i V8.

Grzywna składa się z maksymalnie przewidzianej kary 5 milionów euro i 795 mln korzyści ekonomicznych. Całą sumę przejmie kraj związkowy Bawaria. Poszkodowani konsumenci z tej sumy nie zobaczą ani jednego centa. Zgodnie z ustawą o przestępstwach administracyjnych, zarówno kara, jak i część podatkowa zostają przypisane do budżetu państwa.

ZOBACZ TAKŻE: Premiera Audi e-tron: Europa kontratakuje

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Dotacje na elektryki bez podatku, ale sporo mniejsze

W środę 20 stycznia Kancelaria Prezydenta RP poinformowała, że Prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację ...

Top 5: Tych rzeczy lepiej nie naprawiaj sam

Teoretycznie wystarczą dobre chęci, żyłka majsterkowicza i internetowe poradniki z serii „zrób to sam”. ...

Volkswagen eHome: Sprzedaż auta przez wideokonferencję

Branża motoryzacyjna szuka nowej drogi sprzedaży samochodów z możliwością obsługi klienta w jego własnym ...

Elektryczny crossover Forda powstanie przy pomocy Volkswagena

Poza elektrycznym Mustangiem Ford zamierza oferować również mniejszy model elektrycznego crossovera Mach E. Auto ...

Audi A5 Sportback

Audi Perfect Lease dla przedsiębiorców. Samochód klasy premium w atrakcyjnych ratach

Czy firmy, które liczą się z kosztami, muszą rezygnować z zakupu perfekcyjnych i luksusowych ...

Ford pracuje nad rozwiązaniem „problemu ostatnich 50-metrów”

Ford pracuje nad sposobem rozwiązania tego, co inżynierowie pracujący nad autonomicznymi samochodami nazywają „problemem ...