Tesla w USA: 200 tys. dostarczonych aut i… kłopot

Producent aut elektrycznych z Kalifornii poinformował, że dostarczył klientom w Stanach już 200 tys. aut. A to oznacza, że przestanie korzystać z pełnych ulg podatkowych dla kupujących.

Publikacja: 16.07.2018 15:14

Tesla w USA: 200 tys. dostarczonych aut i… kłopot

Foto: fot. Tesla

Pod koniec 2017 r. Kongres zatwierdził pakiet ulg podatkowych, które miały obniżyć cenę pierwszych 200 tys. pojazdów elektrycznych sprzedanych przez jednego producenta. Po osiągnięciu tego progu ulga zmniejsza się o 50 proc. co 6 miesięcy, aż do całkowitego zniesienia. W przypadku Tesli ulga w wysokości 7500 dolarów zmaleje od 1 stycznia 2019 do 3750 dolarów.

""

Chevrolet Bolt / fot. Bloomberg

Foto: moto.rp.pl

General Motors czeka wkrótce ten sam problem, bo także zbliża się do limitu 200 tys. aut. Do końca czerwca koncern sprzedał 184 tys. Chevroletów Bolt EV i Spark oraz hybryd plug-in Chevrolet Volt. Malejące ulgi stawiają w niekorzystnej sytuacji Teslę i GM wobec Audi, BMW i Mercedesa, dopiero wchodzących na rynek USA z takimi modelami.

CZYTAJ TAKŻE: Tesla drożeje w Chinach

Obaj amerykańscy producenci zabiegali w Kongresie o zmianę ustawy podatkowej, która pozwalałaby im nadarzać korzystać z pełnych ulg na równi z nowymi rywalami, ale na razie bez skutku. W marcu prezes GM Mary Barra zwróciła się do Kongresu z prośbą o objęcie ulgą na artykuły konsumpcyjne pojazdów elektrycznych. Kilka dni temu GM

""

Chevrolet Bolt / fot. Bloomberg

Foto: moto.rp.pl

podał, że popyt na Bolty w Stanach, Kanadzie i Korei przekroczył możliwości produkcyjne, więc w IV kwartale zostanie ona zwiększona o 20 proc.

CZYTAJ TAKŻE: Tesla: Produkcja Modelu 3 w namiocie

Na popyt wzrost sprzedaży aut koncernu GM wpłynęły także obawy potencjalnych chętnych na Model 3 Tesli, że ich producent nie upora się z problemami w produkcji i zaczęli interesować się innymi autami.

Pod koniec 2017 r. Kongres zatwierdził pakiet ulg podatkowych, które miały obniżyć cenę pierwszych 200 tys. pojazdów elektrycznych sprzedanych przez jednego producenta. Po osiągnięciu tego progu ulga zmniejsza się o 50 proc. co 6 miesięcy, aż do całkowitego zniesienia. W przypadku Tesli ulga w wysokości 7500 dolarów zmaleje od 1 stycznia 2019 do 3750 dolarów.

General Motors czeka wkrótce ten sam problem, bo także zbliża się do limitu 200 tys. aut. Do końca czerwca koncern sprzedał 184 tys. Chevroletów Bolt EV i Spark oraz hybryd plug-in Chevrolet Volt. Malejące ulgi stawiają w niekorzystnej sytuacji Teslę i GM wobec Audi, BMW i Mercedesa, dopiero wchodzących na rynek USA z takimi modelami.

Tu i Teraz
Chińskie koncerny motoryzacyjne nie traktują Europy jak rynku pobocznego
Materiał Promocyjny
VI Krajowe Dni Pola Bratoszewice 2025
Tu i Teraz
Rynek wynajmu długoterminowego aut rośnie, wypożyczalnie tracą
Tu i Teraz
Stellantis ma nowego szefa. To będzie jedno z trudniejszych zadań w branży moto
Tu i Teraz
Ameryka wraca do silników spalinowych. GM inwestuje 888 mln USD w nową generację V8
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Tu i Teraz
Volvo For Safety: Konwój bezpieczeństwa będzie jeździć po Polsce
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont