Współpraca Toyota Motor Europe i CaetanoBus SA w zakresie wspólnej produkcji autobusów na wodór rozpoczęła się we wrześniu 2018 roku. CaetanoBus SA to największy producent autobusów w Portugalii. Toyota od lat współpracuje z koncernem Salvador Caetano m.in. przy produkcji Land Cruisera 70 na rynek afrykański.
Caetano H2.City Gold ma napęd wodorowy bazujący na Toyocie Mirai.
Ciekawostką jest to, że napęd na ogniwa paliwowe pochodzi z wodorowej Toyoty Mirai. Autobus jest wyposażony w zestaw ogniw paliwowych umieszczony na dachu oraz 5 zbiorników na wodór o łącznej pojemności 37,5 kg. Tankowanie wodoru pod ciśnieniem 350 barów trwa 9 minut i wystarcza na przejechanie do 400 km (w zależności od trybu jazdy oraz ustawień klimatyzacji). Jedyną substancją emitowaną podczas jazdy jest para wodna. To rozwiązanie pozwala wprowadzić do użytku w miastach bezemisyjne autobusy, których możliwości użytkowe nie są ograniczone przez długi czas ładowania baterii. W nadchodzących miesiącach odbędą się jazdy testowe nowego autobusu w różnych miastach Europy, zaś do sprzedaży pojazd trafi w połowie 2020 roku.
Caetano H2.City Gold.
Toyota Mirai.