Autobus z napędem wodorowym Toyoty Mirai

Portugalski H2.City Gold to pierwszy produkowany w Europie autobus z napędem na ogniwa paliwowe Toyoty.

Publikacja: 03.11.2019 08:02

Autobus z napędem wodorowym Toyoty Mirai

Foto: moto.rp.pl

Współpraca Toyota Motor Europe i CaetanoBus SA w zakresie wspólnej produkcji autobusów na wodór rozpoczęła się we wrześniu 2018 roku. CaetanoBus SA to największy producent autobusów w Portugalii. Toyota od lat współpracuje z koncernem Salvador Caetano m.in. przy produkcji Land Cruisera 70 na rynek afrykański.

""

Caetano H2.City Gold ma napęd wodorowy bazujący na Toyocie Mirai.

Foto: moto.rp.pl

Ciekawostką jest to, że napęd na ogniwa paliwowe pochodzi z wodorowej Toyoty Mirai. Autobus jest wyposażony w zestaw ogniw paliwowych umieszczony na dachu oraz 5 zbiorników na wodór o łącznej pojemności 37,5 kg. Tankowanie wodoru pod ciśnieniem 350 barów trwa 9 minut i wystarcza na przejechanie do 400 km (w zależności od trybu jazdy oraz ustawień klimatyzacji). Jedyną substancją emitowaną podczas jazdy jest para wodna. To rozwiązanie pozwala wprowadzić do użytku w miastach bezemisyjne autobusy, których możliwości użytkowe nie są ograniczone przez długi czas ładowania baterii. W nadchodzących miesiącach odbędą się jazdy testowe nowego autobusu w różnych miastach Europy, zaś do sprzedaży pojazd trafi w połowie 2020 roku.

""

Caetano H2.City Gold.

Foto: moto.rp.pl

""

Toyota Mirai.

Foto: moto.rp.pl

Toyota wprowadza na rynek nowe zastosowania technologii ogniw paliwowych w ramach realizacji swojej strategii Toyota Environmental Challenge 2050. W gamie elektrycznych pojazdów na wodór Toyoty znajdują się obecnie samochody osobowe, wielkogabarytowe ciężarówki oraz auta dostawcze, wózki widłowe i autobusy miejskie. H2.City Gold produkcji CaetanoBus to drugi autobus na wodór z napędem Toyoty po modelu Sora, oferowanym przez Toyotę w Japonii.

CZYTAJ TAKŻE: Tak wygląda nowa Toyota Yaris

""

Toyota Sora.

Foto: moto.rp.pl

Współpraca Toyota Motor Europe i CaetanoBus SA w zakresie wspólnej produkcji autobusów na wodór rozpoczęła się we wrześniu 2018 roku. CaetanoBus SA to największy producent autobusów w Portugalii. Toyota od lat współpracuje z koncernem Salvador Caetano m.in. przy produkcji Land Cruisera 70 na rynek afrykański.

Ciekawostką jest to, że napęd na ogniwa paliwowe pochodzi z wodorowej Toyoty Mirai. Autobus jest wyposażony w zestaw ogniw paliwowych umieszczony na dachu oraz 5 zbiorników na wodór o łącznej pojemności 37,5 kg. Tankowanie wodoru pod ciśnieniem 350 barów trwa 9 minut i wystarcza na przejechanie do 400 km (w zależności od trybu jazdy oraz ustawień klimatyzacji). Jedyną substancją emitowaną podczas jazdy jest para wodna. To rozwiązanie pozwala wprowadzić do użytku w miastach bezemisyjne autobusy, których możliwości użytkowe nie są ograniczone przez długi czas ładowania baterii. W nadchodzących miesiącach odbędą się jazdy testowe nowego autobusu w różnych miastach Europy, zaś do sprzedaży pojazd trafi w połowie 2020 roku.

Materiał Promocyjny
Seat i Cupra. Doświadczenie budowane latami
Na drodze
Grupa Volkswagen nie zwalnia. 30 nowości to dopiero początek.
Materiał Partnera
Kongres Nowej Mobilności jedzie do Katowic
Materiał Partnera
Elektromobilność dotyczy także samochodów ciężarowych
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Materiał Promocyjny
Historyczny sukces opon całorocznych: ADAC przyznaje pierwszą ocenę „dobrą”.