Portugalski H2.City Gold to pierwszy produkowany w Europie autobus z napędem na ogniwa paliwowe Toyoty.

Współpraca Toyota Motor Europe i CaetanoBus SA w zakresie wspólnej produkcji autobusów na wodór rozpoczęła się we wrześniu 2018 roku. CaetanoBus SA to największy producent autobusów w Portugalii. Toyota od lat współpracuje z koncernem Salvador Caetano m.in. przy produkcji Land Cruisera 70 na rynek afrykański.

Caetano H2.City Gold ma napęd wodorowy bazujący na Toyocie Mirai.

Ciekawostką jest to, że napęd na ogniwa paliwowe pochodzi z wodorowej Toyoty Mirai. Autobus jest wyposażony w zestaw ogniw paliwowych umieszczony na dachu oraz 5 zbiorników na wodór o łącznej pojemności 37,5 kg. Tankowanie wodoru pod ciśnieniem 350 barów trwa 9 minut i wystarcza na przejechanie do 400 km (w zależności od trybu jazdy oraz ustawień klimatyzacji). Jedyną substancją emitowaną podczas jazdy jest para wodna. To rozwiązanie pozwala wprowadzić do użytku w miastach bezemisyjne autobusy, których możliwości użytkowe nie są ograniczone przez długi czas ładowania baterii. W nadchodzących miesiącach odbędą się jazdy testowe nowego autobusu w różnych miastach Europy, zaś do sprzedaży pojazd trafi w połowie 2020 roku.

Caetano H2.City Gold.
Toyota Mirai.

Toyota wprowadza na rynek nowe zastosowania technologii ogniw paliwowych w ramach realizacji swojej strategii Toyota Environmental Challenge 2050. W gamie elektrycznych pojazdów na wodór Toyoty znajdują się obecnie samochody osobowe, wielkogabarytowe ciężarówki oraz auta dostawcze, wózki widłowe i autobusy miejskie. H2.City Gold produkcji CaetanoBus to drugi autobus na wodór z napędem Toyoty po modelu Sora, oferowanym przez Toyotę w Japonii.

CZYTAJ TAKŻE: Tak wygląda nowa Toyota Yaris

Toyota Sora.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Ciężarówka Alfy Romeo z napędem elektrycznym. Niestety to tylko wizja

Ciężarówka Alfy Romeo z napędem elektrycznym? Niestety to dzieje się tylko w photoshopie. Projekt ...

Inwestorzy nie chcą powrotu Zetsche

W 2021 roku Dieter Zetsche, były szef Daimlera, chce wrócić do firmy i wejść ...

Europa ma stać się zieloną wyspą

Pod koniec 2019 roku Komisja Europejska przedstawiła nowy projekt, którego celem jest m.in. realizacja ...

Zdjęcie tygodnia | Zapuszczone Maserati za 700 tys. dolarów

To Maserati nie wygląda zbyt dobrze. Mimo to widoczny na zdjęciach model 5000 GT ...

Most w Warszawie mocno opóźniony. Nie będzie drugiego cudu nad Wisłą

Najwcześniej w październiku, a najprawdopodobniej dopiero w przyszłym roku zostanie oddany do ruchu 1,5-kilometrowy ...

Ola Källenius, prezes Daimler AG: Nie mogę się nachwalić Polski

Polski rynek jest dla nas jednym z najważniejszych w Europie. Widzimy też potężne możliwości ...