Elektryczny Fiat Panda może kosztować 110 000 złotych

Nowa odsłona Fiata Pandy będzie elektryczna. O dawnych cenach należy zapomnieć. Ale okolice 110 tysięcy złotych za taki samochód to i tak relatywnie niska kwota, którą zarząd Fiata lubi się chwalić.

Publikacja: 03.09.2023 08:51

Konceocyjny Fiat Centoventi

Konceocyjny Fiat Centoventi

Foto: mat. prasowe

Fiat Panda - niewielki, ale pięciodrzwiowy i praktyczny model, który kosztował w odmianie bazowej mniej niż 30 tysięcy złotych. To główna tajemnica sukcesu, który osiągnął dwie dekady temu Fiat Panda drugiej generacji. Charakterystyczne, kanciaste i dość wysokie nadwozie szybko stało się częstym gościem na polskich parkingach i liderem rankingu bestsellerów. Kolejna odsłona Pandy nie powtórzyła tego wyniku. Między innymi ze względu na wyższą cenę. Obecnie za niewielkiego Fiata z silnikiem z układem miękkiej hybrydy trzeba zapłacić od 66 000 złotych.

Aktualny model Fiata Pandy

Aktualny model Fiata Pandy

Foto: mat. prasowe

Elektryczna Panda ma kosztować około 110 000 zł

Niestety, w przyszłości nie będzie taniej. Kolejna odsłona Pandy będzie – i tu obywa się raczej bez zaskoczeń – samochodem elektrycznym. Jak w rozmowie z Bloombergiem podkreśla Oliver Francois, szef Fiata ma to być model przystępny cenowo, w przeciwieństwie do droższego i bardziej stylowego Fiata 500e. Niestety dla tych, którzy przyzwyczaili się do dawnych cen, mówimy o kwotach przekraczających sto tysięcy złotych (dokładniej: ok. 110 tysięcy). Dla Fiata to wciąż „rozsądna cena”. Nie da się zaprzeczyć, że jest w tym logika. Tak  drogie są dzisiaj auta. Inny tani „elektryk”, czyli Dacia Spring, jest obecnie wyceniony na 106 900 zł.

Czytaj więcej

Fiat Topolino EV: Włosi wracają do legendarnej nazwy
Konceocyjny Fiat Centoventi

Konceocyjny Fiat Centoventi

Foto: mat. prasowe

Co wiadomo o Fiacie Panda EV? Jego wygląd zapowiadał koncept Centoventi pokazany w 2019 roku. Znowu należy spodziewać się dość kanciastego, pudełkowatego nadwozia. Powstanie na platformie pierwotnie zaprojektowanej z myślą o rynkach rozwijających się, czyli o Indiach i Ameryce Południowej. Będzie spokrewniony technicznie z Citroenem e-C3. Francuski model ma być dostępny w odmianach o mocy 83 i 110 KM. W przypadku Fiata oficjalnych informacji jeszcze nie ma, ale można założyć, że parametry będą podobne. Zasięg pozostaje tajemnicą.

Czy 110 000 złotych to korzystna cena za auto elektryczne? W dzisiejszych czasach jak najbardziej, zwłaszcza po uwzględnieniu ewentualnych rządowych dopłat. Dobrze, że na rynku pojawiają się bardziej przystępne modele. W końcu niezależnie od tego, co mówi się o nowych „elektrykach” i ich zasięgach, żywiołem pojazdów na prąd wciąż pozostaje miejska dżungla.

Czytaj więcej

Fiat nie będzie oferował szarych kolorów nadwozia

Fiat Panda - niewielki, ale pięciodrzwiowy i praktyczny model, który kosztował w odmianie bazowej mniej niż 30 tysięcy złotych. To główna tajemnica sukcesu, który osiągnął dwie dekady temu Fiat Panda drugiej generacji. Charakterystyczne, kanciaste i dość wysokie nadwozie szybko stało się częstym gościem na polskich parkingach i liderem rankingu bestsellerów. Kolejna odsłona Pandy nie powtórzyła tego wyniku. Między innymi ze względu na wyższą cenę. Obecnie za niewielkiego Fiata z silnikiem z układem miękkiej hybrydy trzeba zapłacić od 66 000 złotych.

Samochód Jutra
To będzie pierwszy elektryk Volkswagena dla ludu. Ma kosztować ok. 80 tys. zł
Samochód Jutra
Mazda pracuje nad dużym SUV-em. Tym razem nie będzie diesla
Samochód Jutra
Dacia jako tani kamper. To mógłby być absolutny hit
Samochód Jutra
Nowy pomysł Audi na Quattro. Elektryk na ekstremalne bezdroża
Samochód Jutra
To będzie hit. Fiat zbuduje "pięćsetkę" z silnikiem spalinowym za ok. 70 tys. zł