Elektryczny Fiat Panda może kosztować 110 000 złotych

Nowa odsłona Fiata Pandy będzie elektryczna. O dawnych cenach należy zapomnieć. Ale okolice 110 tysięcy złotych za taki samochód to i tak relatywnie niska kwota, którą zarząd Fiata lubi się chwalić.

Publikacja: 03.09.2023 08:51

Konceocyjny Fiat Centoventi

Konceocyjny Fiat Centoventi

Foto: mat. prasowe

Fiat Panda - niewielki, ale pięciodrzwiowy i praktyczny model, który kosztował w odmianie bazowej mniej niż 30 tysięcy złotych. To główna tajemnica sukcesu, który osiągnął dwie dekady temu Fiat Panda drugiej generacji. Charakterystyczne, kanciaste i dość wysokie nadwozie szybko stało się częstym gościem na polskich parkingach i liderem rankingu bestsellerów. Kolejna odsłona Pandy nie powtórzyła tego wyniku. Między innymi ze względu na wyższą cenę. Obecnie za niewielkiego Fiata z silnikiem z układem miękkiej hybrydy trzeba zapłacić od 66 000 złotych.

Aktualny model Fiata Pandy

Aktualny model Fiata Pandy

mat. prasowe

Elektryczna Panda ma kosztować około 110 000 zł

Niestety, w przyszłości nie będzie taniej. Kolejna odsłona Pandy będzie – i tu obywa się raczej bez zaskoczeń – samochodem elektrycznym. Jak w rozmowie z Bloombergiem podkreśla Oliver Francois, szef Fiata ma to być model przystępny cenowo, w przeciwieństwie do droższego i bardziej stylowego Fiata 500e. Niestety dla tych, którzy przyzwyczaili się do dawnych cen, mówimy o kwotach przekraczających sto tysięcy złotych (dokładniej: ok. 110 tysięcy). Dla Fiata to wciąż „rozsądna cena”. Nie da się zaprzeczyć, że jest w tym logika. Tak  drogie są dzisiaj auta. Inny tani „elektryk”, czyli Dacia Spring, jest obecnie wyceniony na 106 900 zł.

Czytaj więcej

Fiat Topolino EV: Włosi wracają do legendarnej nazwy
Konceocyjny Fiat Centoventi

Konceocyjny Fiat Centoventi

mat. prasowe

Co wiadomo o Fiacie Panda EV? Jego wygląd zapowiadał koncept Centoventi pokazany w 2019 roku. Znowu należy spodziewać się dość kanciastego, pudełkowatego nadwozia. Powstanie na platformie pierwotnie zaprojektowanej z myślą o rynkach rozwijających się, czyli o Indiach i Ameryce Południowej. Będzie spokrewniony technicznie z Citroenem e-C3. Francuski model ma być dostępny w odmianach o mocy 83 i 110 KM. W przypadku Fiata oficjalnych informacji jeszcze nie ma, ale można założyć, że parametry będą podobne. Zasięg pozostaje tajemnicą.

Czy 110 000 złotych to korzystna cena za auto elektryczne? W dzisiejszych czasach jak najbardziej, zwłaszcza po uwzględnieniu ewentualnych rządowych dopłat. Dobrze, że na rynku pojawiają się bardziej przystępne modele. W końcu niezależnie od tego, co mówi się o nowych „elektrykach” i ich zasięgach, żywiołem pojazdów na prąd wciąż pozostaje miejska dżungla.

Czytaj więcej

Fiat nie będzie oferował szarych kolorów nadwozia

Fiat Panda - niewielki, ale pięciodrzwiowy i praktyczny model, który kosztował w odmianie bazowej mniej niż 30 tysięcy złotych. To główna tajemnica sukcesu, który osiągnął dwie dekady temu Fiat Panda drugiej generacji. Charakterystyczne, kanciaste i dość wysokie nadwozie szybko stało się częstym gościem na polskich parkingach i liderem rankingu bestsellerów. Kolejna odsłona Pandy nie powtórzyła tego wyniku. Między innymi ze względu na wyższą cenę. Obecnie za niewielkiego Fiata z silnikiem z układem miękkiej hybrydy trzeba zapłacić od 66 000 złotych.

Samochód Jutra
Chińczycy wchodzą w nową fazę elektromobilności. Czas na sportowe modele aut
Samochód Jutra
Nowy model Bugatti będzie napędzany 16-cylindrową hybrydą o mocy 1800 KM
Samochód Jutra
Honda CR-V pojawi się w nowej wersji. To wodorowa… hybryda
Samochód Jutra
Fiat Panda powraca. Będzie elektryczny i w stylu lat 80.
Samochód Jutra
Jest szansa na odrodzenie Volkswagena Scirocco. Wyprodukowano 1,4 mln egz. tego coupe
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił