Elektryczne Alpine A290_ß śladami Renault 5 Turbo

Renault przywraca R5 jako model w pełni elektryczny od 2024 roku. Zelektryfikowana „turbo” wersja R5 pochodzić będzie od Alpine. Studyjna wersja A290_ß to jego przedsmak.

Publikacja: 12.05.2023 11:56

Elektryczne Alpine A290_ß śladami Renault 5 Turbo

Foto: mat. prasowe

W niedalekiej przyszłości Alpine we współpracy z Lotusem wprowadzi na rynek trzy w pełni elektryczne samochody sportowe. Oprócz następcy Alpine A110 planowany jest sportowy crossover w segmencie C oraz mały kompaktowy samochód sportowy oparty na platformie CMF-B EV. Alpine chce prezentować się jako zaawansowana technologicznie marka, ale także musi być rentowna do 2025 r. Teraz już wiadomo jak będzie się prezentować „miejski samochód sportowy”. To A290_ß (czyt. A290 beta) przy czym w tej nieporęcznej nazwie „2” odnosi się do wielkości pojazdu, „90” do lifestylowego charakteru modelu (10 oznaczałoby samochód sportowy), a „ß” odnosi się do świata oprogramowania.

mat. prasowe

Czytaj więcej

Fabryka Alpine w Dieppe: Nieoczywistość wyjątkowego miejsca

Alpine A290_ß ma 4,05 m długości, 1,85 m szerokości i 1,48 m wysokości, a dzięki krótkiemu rozstawowi osi i szerokiemu rozstawowi kół zapowiada się na wyjątkowo zwinny samochód. W koncepcie użyto nietypowej konfiguracji foteli z kierowcą pośrodku i dwoma pasażerami nieco przesuniętymi w tył po bokach. Centralne miejsce kierowcy ma podkreślić koncentrację na wyścigowym stylu auta. W tym klimacie jest również spłaszczona u góry i dołu sportowa kierownica, hydrauliczny hamulec ręczny, kubełkowe fotele z włókna węglowego i wyświetlacz telemetryczny zintegrowany z kokpitem. Celowo pominięte są dodatkowe ekrany, które mogłyby jedynie rozpraszać uwagę.

mat. prasowe

Alpine A290_ß jest napędzany dwoma silnikami elektrycznymi na przedniej osi, które optymalizują napęd za pomocą wektorowania momentu obrotowego. Wyścigowy ABS można regulować w jedenastu poziomach, a tryby jazdy Wet, Dry i Full umożliwiają dostosowanie auta do różnych warunków drogowych. Alpine nie wymienia dany technicznych ani informacji o baterii.

mat. prasowe

mat. prasowe

Czytaj więcej

Nowe plany Renaulta. Wyższa marża, podział firmy, powrót dywidendy

W niedalekiej przyszłości Alpine we współpracy z Lotusem wprowadzi na rynek trzy w pełni elektryczne samochody sportowe. Oprócz następcy Alpine A110 planowany jest sportowy crossover w segmencie C oraz mały kompaktowy samochód sportowy oparty na platformie CMF-B EV. Alpine chce prezentować się jako zaawansowana technologicznie marka, ale także musi być rentowna do 2025 r. Teraz już wiadomo jak będzie się prezentować „miejski samochód sportowy”. To A290_ß (czyt. A290 beta) przy czym w tej nieporęcznej nazwie „2” odnosi się do wielkości pojazdu, „90” do lifestylowego charakteru modelu (10 oznaczałoby samochód sportowy), a „ß” odnosi się do świata oprogramowania.

Samochód Jutra
Tak wygląda nowa Skoda Kodiaq. Szkic projektu przed debiutem
Samochód Jutra
Silnik Wankla wraca do łask. Może się pojawić w nowej miejskiej Maździe
Samochód Jutra
Volkswagen ID.X Performance Concept udowadnia, że tuning nie umiera
Samochód Jutra
Wyciekły zdjęcia małego SUV-a Alfy Romeo, który będzie produkowany w Polsce
Materiał Promocyjny
SSC/GBS Leadership Program 2023
Samochód Jutra
Koniec silnika W16. Następca Bugatti Chirona dostanie hybrydowe V8
Samochód Jutra
Elektryczny Fiat Panda może kosztować 110 000 złotych