To bardzo ważny model BMW. Na rodzimym niemieckim rynku co siódme sprzedane BMW to właśnie seria 3. Można śmiało stwierdzić, że dla BMW to najważniejszy model w gamie. Na niektórych rynkach limuzyna i kombi sprzedają się w proporcji 50/50. Seria G20 (limuzyna) i G21 (Touring) pojawiła się w 2019 roku. Po trzech latach przyszła pora na aktualizację.

mat. prasowe

Dobra wiadomość dla większości klientów jest taka, że wlot powietrza nie urósł. Seria 3 nie odziedziczyła nerki po "czwórce". Przednie reflektory zostały lekko przeprojektowane, również sam wlot powietrza jest nieco bardziej kanciasty. Dolny wlot powietrza stał się znacznie większy co w sumie ma nadać mocniejszą prezencję. Z tyłu zmieniły się detale w zderzakach (pionowe wloty/końcówki dyfuzora), jest też nowy kształt anteny. Teraz jest bardziej płaska i nieco większa. Inżynierowie musieli w niej zmieścić więcej technologii do odbioru systemów cyfrowych.

Czytaj więcej

BMW M4 CSL: Najszybsze seryjne BMW

mat. prasowe

Jeśli nie widzicie zmian stare/nowe na zewnątrz to na pewno dostrzeżecie je w środku. Nowa "trójka" otrzymała duży, zakrzywiony, podwójny ekran. To największa nowość techniczna w tej modernizacji modelu. Jest też najnowszy system operacyjny BMW OS8 (Operating System 8). Ta zmiana sprawia, że z konsoli środkowej znika duża liczba przycisków - wiele funkcji jest teraz obsługiwanych za pomocą powierzchni dotykowych na ekranie. Nawet obsługa klimatyzacji jest częścią tego systemu. Pozostało tylko kilka klasycznych przełączników oraz pokrętło głośności. Uchowało się też obrotowe pokrętło na konsoli środkowej. Nie ma już jednak dźwigni zmiany biegów automatycznej skrzyni. Zastąpił ją mały przełącznik suwakowy.

mat. prasowe

Żadnych zmian nie wprowadzono w układach napędowych. Nadal dostępne są cztery warianty benzynowe i cztery wysokoprężne, a także wersje hybrydowe typu plug-in. Wszystkie silniki spalinowe są sprzężone z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów. Zmieniają się nieco wersje wyposażenia i wyposażenie standardowe, które powiększa się o trzystrefową klimatyzację automatyczną, automatycznie przyciemniane lusterka wewnętrzne, system Park Distance Control (PDC) z czujnikami z przodu i z tyłu.

mat. prasowe

Wersje benzynowe rozpoczynają się od 2 litrowego silnika o mocy 156 KM i ceny 180 000 zł. Z drugiej strony oferty stoi M3 Competition z 3,0 litrowym silnikiem o mocy 510 KM i ceną 443 900 zł. Diesel (122 KM) startuje z ceną 190 000 zł, a hybryda plug-in (204 KM) wyceniona na 215 tys. zł. Modele kombi wymagają 10 tys. zł dopłaty. W sumie w ofercie jest sześć silników benzynowych, pięć diesli i dwie hybrydy plug-in.

mat. prasowe

mat. prasowe

Czytaj więcej

Nowy Rolls Royce Phantom: Więcej zmian nie chcieli klienci