W 2024 roku Toyota Motor Corporation (TMC) utrzymała produkcję i sprzedaż aut na poziomie powyżej 10 mln egz. To piąty rok z rzędu, w którym TMC ma największą na świecie sprzedaż samochodów biorąc pod uwagę wszystkich producentów. W ciągu roku salony marek Toyota, Lexus, Daihatsu i Hino opuściło 10 821 480 samochodów. Z tego 9 521 876 egzemplarzy stanowiły samochody marek Toyota i Lexus. Produkcja w europejskich fabrykach wzrosła piąty rok z rzędu i po raz pierwszy przekroczyła 800 tys. egzemplarzy. W 2024 r. linie montażowe fabryk Toyota Motor Europe opuściło 826 371 samochodów, o 3,6 proc. więcej niż w poprzednim roku.
Czytaj więcej
Sprzedaż Toyoty C-HR osiągnęła poziom miliona egzemplarzy w Europie. Drugą generację modelu, zaprojektowaną i produkowaną na Starym Kontynencie klienci przyjęli bardzo dobrze.
Globalna sprzedaż Toyoty w 2024 roku wyniosła 10 159 336 samochodów, a to zapewnia jej pozycję najczęściej kupowanej marki na świecie już po raz 15. z rzędu. Do utrzymania wyniku na poziomie powyżej 10 milionów egzemplarzy przyczyniła się rekordowa sprzedaż poza Japonią (8 717 494 egz.). Najwięcej aut Toyoty i Lexusa trafiło do klientów w krajach Azji (3 214 633 egz.), w Ameryce Północnej (2 729 987 egz.), w Japonii (1 441 842 egz.) i w Europie (1 166 325 egz.).
Toyota Corolla to bodaj najbardziej popularna hybryda na świecie
Toyota sprzedaje najwięcej modeli z napędem hybrydowym
Rok 2024 był rekordowy dla zelektryfikowanych samochodów Toyoty i Lexusa. Ich sprzedaż na świecie wzrosła o 23,2 proc. i osiągnęła najwyższy w historii poziom 4 532 721 egzemplarzy. Najczęściej wybieranymi przez klientów Toyoty zelektryfikowanymi napędami są pełne hybrydy (HEV), z wynikiem 4 142 412 aut (+21,1 proc.). Hybrydy plug-in (PHEV) osiągnęły wzrost na poziomie 23,4 proc. i sprzedały się w liczbie 153 829 egzemplarzy. Toyota sprzedała niewiele mniej, bo 139 892 egzemplarzy (+34,5 proc.) modeli w pełni elektrycznych. Najwięcej zelektryfikowanych pojazdów Toyoty i Lexusa kupili klienci w krajach Azji (1 224 155 egz.), Ameryce Północnej (1 170 401 egz.), Japonii (895 583 egz.) oraz Europie (864 274 egz.). W pozostałych regionach japońska firma dostarczyła ponad 378 308 zelektryfikowanych aut.