Pracę straci ponad 3 tys. osób. Brak inwestorów dla fabryki Audi w Brukseli

Fabryce Audi w Brukseli grozi likwidacja. Mimo starań i poszukiwań nie ma realnej koncepcji przejęcia zakładu przez inną firmę. Pracę może stracić około 3 tys. pracowników.

Publikacja: 20.10.2024 19:08

Pracę w fabryce Audi w Brukseli może stracić około 3 tys. osób

Pracę w fabryce Audi w Brukseli może stracić około 3 tys. osób

Foto: mat. prasowe

Fabryka Audi w sercu stolicy Belgii wkrótce zostanie zamknięta. Tak wynika z informacji podanych przez agencję prasową Bloomberg, opierającą się na raporcie Gerda Walkera, który jest członkiem zarządu Audi AG i odpowiada za produkcję oraz logistykę. Wygląda na to, że żaden z potencjalnych inwestorów nie przedstawił „realistycznej i zrównoważonej koncepcji” przyszłości zakładu - cytuje Bloomberg wypowiedź zarządu Audi.

Podobno wypłynęło co najmniej 26 ofert od zainteresowanych. We wrześniu liczne media informowały o szansie przejęcia fabryki przez chińskiego producenta samochodów Nio, jednak już po 24 godzinach dyrektor generalny chińskiej marki William Li oznajmił, że w tych spekulacjach nie ma cienia prawdy. Jak twierdzi William Li, Nio jest obecnie ostrożne w inwestowaniu w środki trwałe, z wyjątkiem stacji wymiany akumulatorów producenta.

Elektryczne Audi Q8 e-tron

Elektryczne Audi Q8 e-tron

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Audi wraca do silników V6. Nowy model z tym napędem w tym roku pojawi się salonach

Produkcja Audi Q8 e-tron w Brukseli ma zakończyć się w 2025 r. i nie widać żadnego następcy lub modelu, który mógłby być produkowany w Brukseli. Fabryka zatrudnia obecnie około 3000 osób i znalazła się na szczycie listy cięć Grupy Volkswagena. Jednym z problemów zakładów w Brukseli jest ich ciasne położenie, pomiędzy dzielnicami mieszkaniowymi, sieciami kolejowymi i drogami ekspresowymi, co uniemożliwia ekspansję przestrzenną zakładu.

Audi zamyka fabrykę w Brukseli. Pracę może stracić ok. 3 tysięcy osób

Belgijska fabryka ma ponad 75 lat. Pierwszy samochód zjechał z tamtejszej linii montażowej 7 kwietnia 1949 roku. Przez Audi fabryka została przejęta w 2007 roku, ale już od 1970 roku należała do Volkswagena i produkowała różne modele Grupy VW. Rozpoczęcie produkcji Audi A1 w 2010 roku zapoczątkowało nową erę. Był to pierwszy model produkowanym wyłącznie w stolicy Belgii. 1 sierpnia 2018 roku z linii montażowej w Brukseli zjechało ostatnie Audi A1 pierwszej generacji, wyprodukowano w sumie około 910 tys. egzemplarzy tego modelu. Produkcję następcy przeniesiono do Martorell w Hiszpanii. Od 2018 roku z taśmy produkcyjnej w Belgii zjeżdża Q8 e-tron. W 2018 roku fabryka otrzymała certyfikat produkcji neutralnej pod względem emisji CO2. W 2023 roku świętowano wyprodukowanie 200 000 egzemplarzy Q8 e-tron.

Pierwsza generacja Audi A1 była produkowana w Brukseli w latach 2010 - 2018

Pierwsza generacja Audi A1 była produkowana w Brukseli w latach 2010 - 2018

Foto: mat. prasowe

Fabryka Audi w sercu stolicy Belgii wkrótce zostanie zamknięta. Tak wynika z informacji podanych przez agencję prasową Bloomberg, opierającą się na raporcie Gerda Walkera, który jest członkiem zarządu Audi AG i odpowiada za produkcję oraz logistykę. Wygląda na to, że żaden z potencjalnych inwestorów nie przedstawił „realistycznej i zrównoważonej koncepcji” przyszłości zakładu - cytuje Bloomberg wypowiedź zarządu Audi.

Podobno wypłynęło co najmniej 26 ofert od zainteresowanych. We wrześniu liczne media informowały o szansie przejęcia fabryki przez chińskiego producenta samochodów Nio, jednak już po 24 godzinach dyrektor generalny chińskiej marki William Li oznajmił, że w tych spekulacjach nie ma cienia prawdy. Jak twierdzi William Li, Nio jest obecnie ostrożne w inwestowaniu w środki trwałe, z wyjątkiem stacji wymiany akumulatorów producenta.

Producenci
Amerykańskie cła na auta. Niemcy są spokojni, chociaż kilka firm ucierpi
Materiał Promocyjny
Jak wygląda nowoczesny leasing
Producenci
Gigantyczne odprawy w Mercedesie. Trzeba samemu zrezygnować z pracy
Producenci
Zysk Porsche mocno spadł, ale marka odjeżdża do przodu
Producenci
Prognoza Volkswagena. Nie będzie gorzej, ale póki co zyski spadły drastycznie
Materiał Partnera
Kroki praktycznego wdrożenia i operowania projektem OZE w wymiarze lokalnym
Producenci
Nadprodukcja niszczy przemysł samochodowy. W Japonii jest najgorzej
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście