Pracę straci ponad 3 tys. osób. Brak inwestorów dla fabryki Audi w Brukseli

Fabryce Audi w Brukseli grozi likwidacja. Mimo starań i poszukiwań nie ma realnej koncepcji przejęcia zakładu przez inną firmę. Pracę może stracić około 3 tys. pracowników.

Publikacja: 20.10.2024 19:08

Pracę w fabryce Audi w Brukseli może stracić około 3 tys. osób

Pracę w fabryce Audi w Brukseli może stracić około 3 tys. osób

Foto: mat. prasowe

Fabryka Audi w sercu stolicy Belgii wkrótce zostanie zamknięta. Tak wynika z informacji podanych przez agencję prasową Bloomberg, opierającą się na raporcie Gerda Walkera, który jest członkiem zarządu Audi AG i odpowiada za produkcję oraz logistykę. Wygląda na to, że żaden z potencjalnych inwestorów nie przedstawił „realistycznej i zrównoważonej koncepcji” przyszłości zakładu - cytuje Bloomberg wypowiedź zarządu Audi.

Podobno wypłynęło co najmniej 26 ofert od zainteresowanych. We wrześniu liczne media informowały o szansie przejęcia fabryki przez chińskiego producenta samochodów Nio, jednak już po 24 godzinach dyrektor generalny chińskiej marki William Li oznajmił, że w tych spekulacjach nie ma cienia prawdy. Jak twierdzi William Li, Nio jest obecnie ostrożne w inwestowaniu w środki trwałe, z wyjątkiem stacji wymiany akumulatorów producenta.

Elektryczne Audi Q8 e-tron

Elektryczne Audi Q8 e-tron

mat. prasowe

Czytaj więcej

Audi wraca do silników V6. Nowy model z tym napędem w tym roku pojawi się salonach

Produkcja Audi Q8 e-tron w Brukseli ma zakończyć się w 2025 r. i nie widać żadnego następcy lub modelu, który mógłby być produkowany w Brukseli. Fabryka zatrudnia obecnie około 3000 osób i znalazła się na szczycie listy cięć Grupy Volkswagena. Jednym z problemów zakładów w Brukseli jest ich ciasne położenie, pomiędzy dzielnicami mieszkaniowymi, sieciami kolejowymi i drogami ekspresowymi, co uniemożliwia ekspansję przestrzenną zakładu.

Audi zamyka fabrykę w Brukseli. Pracę może stracić ok. 3 tysięcy osób

Belgijska fabryka ma ponad 75 lat. Pierwszy samochód zjechał z tamtejszej linii montażowej 7 kwietnia 1949 roku. Przez Audi fabryka została przejęta w 2007 roku, ale już od 1970 roku należała do Volkswagena i produkowała różne modele Grupy VW. Rozpoczęcie produkcji Audi A1 w 2010 roku zapoczątkowało nową erę. Był to pierwszy model produkowanym wyłącznie w stolicy Belgii. 1 sierpnia 2018 roku z linii montażowej w Brukseli zjechało ostatnie Audi A1 pierwszej generacji, wyprodukowano w sumie około 910 tys. egzemplarzy tego modelu. Produkcję następcy przeniesiono do Martorell w Hiszpanii. Od 2018 roku z taśmy produkcyjnej w Belgii zjeżdża Q8 e-tron. W 2018 roku fabryka otrzymała certyfikat produkcji neutralnej pod względem emisji CO2. W 2023 roku świętowano wyprodukowanie 200 000 egzemplarzy Q8 e-tron.

Pierwsza generacja Audi A1 była produkowana w Brukseli w latach 2010 - 2018

Pierwsza generacja Audi A1 była produkowana w Brukseli w latach 2010 - 2018

mat. prasowe

Fabryka Audi w sercu stolicy Belgii wkrótce zostanie zamknięta. Tak wynika z informacji podanych przez agencję prasową Bloomberg, opierającą się na raporcie Gerda Walkera, który jest członkiem zarządu Audi AG i odpowiada za produkcję oraz logistykę. Wygląda na to, że żaden z potencjalnych inwestorów nie przedstawił „realistycznej i zrównoważonej koncepcji” przyszłości zakładu - cytuje Bloomberg wypowiedź zarządu Audi.

Podobno wypłynęło co najmniej 26 ofert od zainteresowanych. We wrześniu liczne media informowały o szansie przejęcia fabryki przez chińskiego producenta samochodów Nio, jednak już po 24 godzinach dyrektor generalny chińskiej marki William Li oznajmił, że w tych spekulacjach nie ma cienia prawdy. Jak twierdzi William Li, Nio jest obecnie ostrożne w inwestowaniu w środki trwałe, z wyjątkiem stacji wymiany akumulatorów producenta.

Producenci
Bankructwo i wstrzymana produkcja. To koniec niemieckiej firmy motoryzacyjnej
Cykl Partnerski
Przejście do nowej energetyki musi być bezpieczne
Producenci
Chińczycy zainteresowani przejęciem fabryki Audi? Niemcy szukają nowego nabywcy
Producenci
Kontrowersyjny szef koncernu Stellantis pod ostrzałem. Rada nadzorcza szuka następcy
Producenci
Nadciąga kryzys w branży moto. VW zamyka fabrykę w Chinach, Mercedes sprzedaje udziały
Producenci
Po ponad 100 latach zbliża się koniec Citroena. Nawet Ferrari sprzedaje więcej aut