Pozwólcie, że przedstawię dwóch panów – Arkadiusza Nowińskiego i Emila Dembińskiego. Ten pierwszy jest prezesem Volvo Cars Europe i odpowiada za wszystkie rynki Starego Kontynentu, ten drugi jest prezesem zarządu Volvo Car Poland. Innymi słowy, to bardzo ważni ludzie w Volvo i dla Volvo. Na spotkaniu z dziennikarzami siedzą w białych koszulach z rozpiętymi kołnierzykami, bez typowego dla korporacyjnych szefów zadęcia. To ważne, bo współgra z nienachalną elegancją i przystępnością szwedzkiej marki.
Od lewej: Emil Dembiński, prezes zarządu Volvo Car Poland, Arkadiusz Nowiński, prezes Volvo Cars Europe, Mariusz Nycz, dyrektor marketingu i PR Volvo Car Poland
Volvo w 2023 roku poszło na rekord
Nic dziwnego, że mają zadowolone miny, bo 2023 r. był dla Volvo bardzo dobrym rokiem. Jest się czym chwalić, np. rekordową globalną sprzedażą (709 tys. aut), która jest wyższa nawet od fenomenalnego 2019 r. (705 tys. samochodów), a względem 2022 wzrosła o 15 proc. Przełożone na liczby to o 94 tys. więcej aut niż w poprzednim roku i o 4 tys. lepszy wynik niż w 2019 r. Odnotowano również rekordowe globalne przychody, 399 mld szwedzkich koron (ok. 151 mld złotych), które wzrosły w porównaniu z 2023 r. o 21 proc.
Czytaj więcej
Debiutujące EX30 to najmniejsze i najtańsze elektryczne Volvo i zarazem najdynamiczniejszy model marki w historii. Chociaż na to nie wygląda do setki przyspiesza tak szybko jak modele Ferrari czy Porsche.
Volvo EX30