Volvo poszło na rekord. Kolejne już niebawem

Globalna sprzedaż, globalne przychody, rejestracje w Polsce, udział w rynku, modelowy lider w segmencie premium. Volvo ma się czym chwalić i rozsądnie spogląda w najbliższą przyszłość.

Publikacja: 27.02.2024 10:19

Elektryczne Volvo EX30 ma być hitem sprzedaży w tym roku

Elektryczne Volvo EX30 ma być hitem sprzedaży w tym roku

Foto: mat. prasowe

Pozwólcie, że przedstawię dwóch panów – Arkadiusza Nowińskiego i Emila Dembińskiego. Ten pierwszy jest prezesem Volvo Cars Europe i odpowiada za wszystkie rynki Starego Kontynentu, ten drugi jest prezesem zarządu Volvo Car Poland. Innymi słowy, to bardzo ważni ludzie w Volvo i dla Volvo. Na spotkaniu z dziennikarzami siedzą w białych koszulach z rozpiętymi kołnierzykami, bez typowego dla korporacyjnych szefów zadęcia. To ważne, bo współgra z nienachalną elegancją i przystępnością szwedzkiej marki.

Od lewej: Emil Dembiński, prezes zarządu Volvo Car Poland, Arkadiusz Nowiński, prezes Volvo Cars Eur

Od lewej: Emil Dembiński, prezes zarządu Volvo Car Poland, Arkadiusz Nowiński, prezes Volvo Cars Europe, Mariusz Nycz, dyrektor marketingu i PR Volvo Car Poland

Foto: mat. prasowe

Volvo w 2023 roku poszło na rekord

Nic dziwnego, że mają zadowolone miny, bo 2023 r. był dla Volvo bardzo dobrym rokiem. Jest się czym chwalić, np. rekordową globalną sprzedażą (709 tys. aut), która jest wyższa nawet od fenomenalnego 2019 r. (705 tys. samochodów), a względem 2022 wzrosła o 15 proc. Przełożone na liczby to o 94 tys. więcej aut niż w poprzednim roku i o 4 tys. lepszy wynik niż w 2019 r. Odnotowano również rekordowe globalne przychody, 399 mld szwedzkich koron (ok. 151 mld złotych), które wzrosły w porównaniu z 2023 r. o 21 proc.

Czytaj więcej

Volvo EX30: Ten mały SUV to najszybsze Volvo wszech czasów
Volvo EX30

Volvo EX30

Foto: mat. prasowe

Najwięcej chętnych na modele Volvo jest w Europie, która odpowiada za 42 proc. całej sprzedaży. Na drugim miejscu są Chiny (24 proc.), później USA (18 proc.), a pozostałe 16 proc. to reszta świata. Królem sprzedaży jest XC60, model, który przy okazji jest najbardziej popularnym samochodem w segmencie premium na polskim rynku, ale i odpowiada za jedną trzecią sprzedanych modeli Volvo na całym świecie. Zresztą klienci Volvo kochają SUV-y. Na drugim miejscu względem sprzedaży jest model XC40 (29 proc.), a numerem trzy jest XC90 (15 proc.). 52 proc. polskich klientów zamawia modele benzynowe, 33 proc. diesle, które Volvo właśnie wycofuje ze swojej oferty, a 15 proc. to hybrydy i elektryki. Globalnie 38 proc. sprzedanych Volvo to modele PHEV i BEV, a w Europie na ten segment przypada aż 58 proc.

Volvo XC60

Volvo XC60

Foto: mat. prasowe

Zdementowane zostały plotki dotyczące wycofania niektórych modeli spalinowych. Wszystkie będące aktualnie w gamie Volvo samochody spalinowe pozostaną w ofercie do 2030 r. Mało tego, jest duża szansa, że po drodze do emerytury otrzymają porządną modernizację. W 2030 roku Volvo chce wycofać się z oferowania modeli napędzanych silnikiem spalinowym. Do tego czasu klienci będą mogli nacieszyć się XC40, XC60, S60, V60, XC90, S90 i V90.

Czytaj więcej

Ten model Volvo od 15 lat sprzedaje się najlepiej w segmencie premium

Pozwólcie, że przedstawię dwóch panów – Arkadiusza Nowińskiego i Emila Dembińskiego. Ten pierwszy jest prezesem Volvo Cars Europe i odpowiada za wszystkie rynki Starego Kontynentu, ten drugi jest prezesem zarządu Volvo Car Poland. Innymi słowy, to bardzo ważni ludzie w Volvo i dla Volvo. Na spotkaniu z dziennikarzami siedzą w białych koszulach z rozpiętymi kołnierzykami, bez typowego dla korporacyjnych szefów zadęcia. To ważne, bo współgra z nienachalną elegancją i przystępnością szwedzkiej marki.

Pozostało 83% artykułu
Producenci
Donald Trump dociska niemiecką motoryzację. Ile fabryk w USA mają BMW, Mercedes i Volkswagen?
Producenci
Branża samochodowa w kryzysie. Kolejne firmy motoryzacyjne zaciskają pasa
Producenci
Volkswagen zamyka fabryki i zwalnia pracowników, ale zainwestuje w Riviana 5,8 mld USD
Producenci
Szef Volkswagena szokuje radykalnym planem oszczędności. Pracownikom się nie spodoba
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Producenci
Branża samochodowa w opałach. Audi i Nissan planują redukcję zatrudnienia