Polestar ogłosił w krótkim komunikacie prasowym, że Volvo, jako główny akcjonariusz marki Polestar pozbywa się wszystkich swoich udziałów, które wynosiły 48,3 proc. Nabywcą został Zhejiang Geely Holding Group Co. Ltd, w skrócie Geely. Ta ​​nagła sprzedaż staje się jeszcze bardziej pikantna, ponieważ Geely jest spółką-matką Volvo od 2010 roku. Powodem wycofania się Volvo są najprawdopodobniej ciągłe straty marki Polestar. Przekazanie pałeczki Geely ma na celu poprawę finansowania producenta samochodów elektrycznych i tym samym odciążenie Volvo. W 2023 roku Polestar ponownie poniósł duże straty. Marka potrzebuje świeżego kapitału w wysokości około 1,3 miliarda dolarów i liczy, że pierwsze zyski osiągnie w 2025 roku.

Czytaj więcej

Mieli być przyszłością szwedzkiej motoryzacji. Teraz zwolnią 15 proc. załogi

Polestar poniżej oczekiwań. Nadzieją są nowe modele

W 2023 r. Polestar kilkakrotnie obniżał docelowe dane dotyczące sprzedaży. Ostatecznie marka była w stanie sprzedać jedynie około 54 600 samochodów na całym świecie. Rozpoczęcie sprzedaży innych modeli, takich jak SUV Polestar 3, opóźniło się. Nawet po transferze udziałów, który określa się mianem „korekty udziałów”, Volvo twierdzi, że nadal pozostanie „strategicznym partnerem Polestar w obszarach badań i rozwoju, produkcji, obsługi klienta i sprzedaży”. Od czasu wejścia Polestar na giełdę w 2021 r. akcje spółki straciły ponad 80 procent swojej wartości, z 9,76 dolara za akcję do zaledwie 1,83 dolara obecnie. Z drugiej strony wiadomość o separacji spotkała się z entuzjazmem na giełdzie: zaraz po ogłoszeniu akcje Volvo Cars wzrosły o ponad 30 procent.

Czytaj więcej

Polestar 4: SUV coupe bez tylnej szyby