Rekordowe wyniki Grupy Volkswagen. Nie zaszkodziły problemy w Chinach

Grupa Volkswagena poinformowała o doskonałych wynikach za I kwartał. Przychody zwiększyły się w tym czasie o 22 proc. do 76 mld euro, a zysk operacyjny wyniósł 5,7 mld euro. Analitycy finansowi z rynku motoryzacyjnego szacowali, że będzie to przynajmniej o 200 mln euro mniej.

Publikacja: 08.05.2023 08:06

Rekordowe wyniki Grupy Volkswagen. Nie zaszkodziły problemy w Chinach

Foto: mat. prasowe

Gdyby z tego wyliczenia wyjąć koszt transakcji zabezpieczających, to zysk operacyjny (czyli ze sprzedaży) zwiększyłby się do 7,1 mld euro, a marża wyniosłaby 9,3 proc. W ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku Grupa Volkswagen sprzedała 2,04 mln aut, czyli o 7,5 proc. więcej, niż rok temu w tym samym okresie. Ten wynik osiągnięto, mimo nienajlepszej sytuacji w Chinach, gdzie sprzedaż spadła o 15 proc. Tylko Porsche zanotowało na tym rynku wzrost.

Zmodernizowany Porsche Cayenne Coupe

Zmodernizowany Porsche Cayenne Coupe

mat. prasowe

Czy to doprowadzi do zrewidowania polityki Volkswagena na rynku chińskim? Jak powiedział Arno Antlitz, wiceprezes grupy ds. finansowych - trzeba będzie bardziej się postarać w segmencie BEV, bo tam konkurencja jest największa. A jaka będzie polityka cenowa, zwłaszcza w sytuacji, kiedy Tesla co chwilę ogłasza cięcia cen? — My skupiamy się na jakości biznesu, a nie na tym aby sprzedać jak najwięcej aut. To właśnie jest szczególnie widoczne w przypadku e-aut. Nie zamierzamy w tym przypadku rezygnować z marży zysku - mówił wiceszef Grupy.

Czytaj więcej

Cupra Tavascan: samochód pełen emocji

Jak na razie wiadomo, że VW zamierza zaprezentować w Chinach nowe modele i w ten sposób zwiększyć sprzedaż. - W żadnym wypadku nie zamierzamy ograniczać swojej obecności w Chinach. Mamy tam silną pozycję w segmencie aut z silnikami spalinowymi. Przyspieszymy także w innych segmentach - mówił Arno Antlitz. Jak na razie VW , który dominuje na światowych rynkach, w Chinach ma kłopoty z pokonaniem BYD, którego udziałowcem jest najsłynniejszy inwestor świata, Warren Buffett, oraz Tesli, która kupuje udział w rynku kolejno obniżając ceny swoich aut. Ale z kolei Niemcy są przekonani, że Chińczycy mocno zainteresują się elektrycznym ID.7 i kolejnymi modelami, jakie będą sukcesywnie wprowadzane na chiński rynek.

Czytaj więcej

Volkswagen ID. Buzz: To musi się udać

Agresywna polityka cenowa Tesli mocno zaostrzyła konkurencję nie tylko na rynku chińskim. Jak poinformował w czwartek, 4 maja prezes Volvo Jim Rowan szwedzka marka zmuszona została do wprowadzenia oszczędności i ograniczenia zatrudnienia o 1,3 tysiąca osób, czyli 3 proc. całej siły roboczej. Porsche z kolei zapowiedziało podniesienie cen swoich aut o 4-8 proc. w Europie i w Stanach Zjednoczonych. Arno Antlitz nie ukrywa, że nie ma jakichkolwiek obaw jeśli chodzi o tegoroczne wyniki sprzedaży. Wskazuje przy tym na wypełniony portfel zamówień, który tylko w Europie sięga 1,8 mln aut. Dobra jest także sytuacja w USA, gdzie sprzedaż w I kwartale wzrosła o 20 proc. i Niemcy zdecydowali się na budowę nowej fabryki w Południowej Karolinie.

Gdyby z tego wyliczenia wyjąć koszt transakcji zabezpieczających, to zysk operacyjny (czyli ze sprzedaży) zwiększyłby się do 7,1 mld euro, a marża wyniosłaby 9,3 proc. W ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku Grupa Volkswagen sprzedała 2,04 mln aut, czyli o 7,5 proc. więcej, niż rok temu w tym samym okresie. Ten wynik osiągnięto, mimo nienajlepszej sytuacji w Chinach, gdzie sprzedaż spadła o 15 proc. Tylko Porsche zanotowało na tym rynku wzrost.

Pozostało 85% artykułu
Producenci
Biznes samochodowy słabnie. Tesla znów nie spełniła oczekiwań. Analitycy się martwią
Producenci
Klienci Jaguara mogą być zaskoczeni. W ofercie pozostanie tylko jeden model
Producenci
Tyle zarobisz pracując w Tesli. Mamy listę wynagrodzeń podberlińskiej fabryki
Producenci
Firma motoryzacyjna na skraju upadku. Auta mają zostać sprzedane po okazyjnej cenie
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Producenci
Ile można zarobić pracując w BMW? Znamy listę płac robotników, inżynierów i zarządu