Gdyby z tego wyliczenia wyjąć koszt transakcji zabezpieczających, to zysk operacyjny (czyli ze sprzedaży) zwiększyłby się do 7,1 mld euro, a marża wyniosłaby 9,3 proc. W ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku Grupa Volkswagen sprzedała 2,04 mln aut, czyli o 7,5 proc. więcej, niż rok temu w tym samym okresie. Ten wynik osiągnięto, mimo nienajlepszej sytuacji w Chinach, gdzie sprzedaż spadła o 15 proc. Tylko Porsche zanotowało na tym rynku wzrost.
Zmodernizowany Porsche Cayenne Coupe
Czy to doprowadzi do zrewidowania polityki Volkswagena na rynku chińskim? Jak powiedział Arno Antlitz, wiceprezes grupy ds. finansowych - trzeba będzie bardziej się postarać w segmencie BEV, bo tam konkurencja jest największa. A jaka będzie polityka cenowa, zwłaszcza w sytuacji, kiedy Tesla co chwilę ogłasza cięcia cen? — My skupiamy się na jakości biznesu, a nie na tym aby sprzedać jak najwięcej aut. To właśnie jest szczególnie widoczne w przypadku e-aut. Nie zamierzamy w tym przypadku rezygnować z marży zysku - mówił wiceszef Grupy.
Czytaj więcej
Wygląda dobrze, wręcz drapieżnie. Ma nie tylko ciekawy wygląd zewnętrzny, ale i wyjątkowy środek. Młoda hiszpańska marka pokazała swój kolejny model, który – jak reszta portfolio – stawia na zjawiskowość
Jak na razie wiadomo, że VW zamierza zaprezentować w Chinach nowe modele i w ten sposób zwiększyć sprzedaż. - W żadnym wypadku nie zamierzamy ograniczać swojej obecności w Chinach. Mamy tam silną pozycję w segmencie aut z silnikami spalinowymi. Przyspieszymy także w innych segmentach - mówił Arno Antlitz. Jak na razie VW , który dominuje na światowych rynkach, w Chinach ma kłopoty z pokonaniem BYD, którego udziałowcem jest najsłynniejszy inwestor świata, Warren Buffett, oraz Tesli, która kupuje udział w rynku kolejno obniżając ceny swoich aut. Ale z kolei Niemcy są przekonani, że Chińczycy mocno zainteresują się elektrycznym ID.7 i kolejnymi modelami, jakie będą sukcesywnie wprowadzane na chiński rynek.