Rekordowe wyniki Grupy Volkswagen. Nie zaszkodziły problemy w Chinach

Grupa Volkswagena poinformowała o doskonałych wynikach za I kwartał. Przychody zwiększyły się w tym czasie o 22 proc. do 76 mld euro, a zysk operacyjny wyniósł 5,7 mld euro. Analitycy finansowi z rynku motoryzacyjnego szacowali, że będzie to przynajmniej o 200 mln euro mniej.

Publikacja: 08.05.2023 08:06

Rekordowe wyniki Grupy Volkswagen. Nie zaszkodziły problemy w Chinach

Foto: mat. prasowe

Gdyby z tego wyliczenia wyjąć koszt transakcji zabezpieczających, to zysk operacyjny (czyli ze sprzedaży) zwiększyłby się do 7,1 mld euro, a marża wyniosłaby 9,3 proc. W ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku Grupa Volkswagen sprzedała 2,04 mln aut, czyli o 7,5 proc. więcej, niż rok temu w tym samym okresie. Ten wynik osiągnięto, mimo nienajlepszej sytuacji w Chinach, gdzie sprzedaż spadła o 15 proc. Tylko Porsche zanotowało na tym rynku wzrost.

Zmodernizowany Porsche Cayenne Coupe

Zmodernizowany Porsche Cayenne Coupe

mat. prasowe

Czy to doprowadzi do zrewidowania polityki Volkswagena na rynku chińskim? Jak powiedział Arno Antlitz, wiceprezes grupy ds. finansowych - trzeba będzie bardziej się postarać w segmencie BEV, bo tam konkurencja jest największa. A jaka będzie polityka cenowa, zwłaszcza w sytuacji, kiedy Tesla co chwilę ogłasza cięcia cen? — My skupiamy się na jakości biznesu, a nie na tym aby sprzedać jak najwięcej aut. To właśnie jest szczególnie widoczne w przypadku e-aut. Nie zamierzamy w tym przypadku rezygnować z marży zysku - mówił wiceszef Grupy.

Czytaj więcej

Cupra Tavascan: samochód pełen emocji

Jak na razie wiadomo, że VW zamierza zaprezentować w Chinach nowe modele i w ten sposób zwiększyć sprzedaż. - W żadnym wypadku nie zamierzamy ograniczać swojej obecności w Chinach. Mamy tam silną pozycję w segmencie aut z silnikami spalinowymi. Przyspieszymy także w innych segmentach - mówił Arno Antlitz. Jak na razie VW , który dominuje na światowych rynkach, w Chinach ma kłopoty z pokonaniem BYD, którego udziałowcem jest najsłynniejszy inwestor świata, Warren Buffett, oraz Tesli, która kupuje udział w rynku kolejno obniżając ceny swoich aut. Ale z kolei Niemcy są przekonani, że Chińczycy mocno zainteresują się elektrycznym ID.7 i kolejnymi modelami, jakie będą sukcesywnie wprowadzane na chiński rynek.

Czytaj więcej

Volkswagen ID. Buzz: To musi się udać

Agresywna polityka cenowa Tesli mocno zaostrzyła konkurencję nie tylko na rynku chińskim. Jak poinformował w czwartek, 4 maja prezes Volvo Jim Rowan szwedzka marka zmuszona została do wprowadzenia oszczędności i ograniczenia zatrudnienia o 1,3 tysiąca osób, czyli 3 proc. całej siły roboczej. Porsche z kolei zapowiedziało podniesienie cen swoich aut o 4-8 proc. w Europie i w Stanach Zjednoczonych. Arno Antlitz nie ukrywa, że nie ma jakichkolwiek obaw jeśli chodzi o tegoroczne wyniki sprzedaży. Wskazuje przy tym na wypełniony portfel zamówień, który tylko w Europie sięga 1,8 mln aut. Dobra jest także sytuacja w USA, gdzie sprzedaż w I kwartale wzrosła o 20 proc. i Niemcy zdecydowali się na budowę nowej fabryki w Południowej Karolinie.

Gdyby z tego wyliczenia wyjąć koszt transakcji zabezpieczających, to zysk operacyjny (czyli ze sprzedaży) zwiększyłby się do 7,1 mld euro, a marża wyniosłaby 9,3 proc. W ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku Grupa Volkswagen sprzedała 2,04 mln aut, czyli o 7,5 proc. więcej, niż rok temu w tym samym okresie. Ten wynik osiągnięto, mimo nienajlepszej sytuacji w Chinach, gdzie sprzedaż spadła o 15 proc. Tylko Porsche zanotowało na tym rynku wzrost.

Pozostało 85% artykułu
Producenci
To nie koniec hiszpańskiej marki. Seat z rekordowymi zyskami i ofensywą modelową
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Producenci
Volkswagen ma problem z popytem na modele elektryczne. Produkcja wstrzymana
Producenci
W zarządzie tej firmy motoryzacyjnej zasiadają wyłącznie kobiety
Producenci
Volvo poszło na rekord. Kolejne już niebawem
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Producenci
Najszybsza sanacja w przemyśle moto. Francuska marka z rekordowymi wynikami