Volvo S90 po 9 latach doczekało się modernizacji. Polscy klienci nie będą zadowoleni

Szwedzki, biznesowy sedan po dziewięciu latach od debiutu doczekał się restylingu. Usunięto jego najbardziej kontrowersyjny element, ale nie mamy dobrych wiadomości dla polskich klientów.

Publikacja: 30.04.2025 00:51

Zmodernizowane już latem trafi do sprzedaży w Chinach. Niestety nie wiadomo jeszcze, czy w ogóle będ

Zmodernizowane już latem trafi do sprzedaży w Chinach. Niestety nie wiadomo jeszcze, czy w ogóle będzie oferowany w Europie

Foto: mat. prasowe

Jeszcze niedawno mogło się wydawać, że Volvo całkowicie porzuciło sedany. Dawne modele tej marki często bywały trójbryłowe - wspomnijmy np. 740, 240, S80 czy S40. Teraz w gamie pozostały S60 i S90, ale wydawało się, że ich dni są policzone. Szwedzi lubią jednak zaskakiwać. Najpierw pokazano nowy, elektryczny model z nadwoziem typu sedan, czyli ES90. Teraz S90 - znane od 9 lat - doczekało się liftingu, wzorem innych, spalinowych Volvo, które ostatnio odświeżono, takich jak XC90 i XC60. Co się zmieniło? Gdy S90 debiutowało, wiele osób (zarówno dziennikarzy, jak i klientów) narzekało, że tylna część nadwozia nie prezentuje się najlepiej za sprawą tablicy rejestracyjnej umieszczonej nie na klapie, a niżej, w zderzaku. Teraz to zmieniono. Przeprojektowano również tylne lampy (pojawił się w nich - jak w przednich - wzór młota Thora). Fakt, że przy okazji liftingu zmienił się tył auta, jest nietypowy. Wspomniane XC90 i XC60 odświeżono głównie z przodu.

Volvo S90

Volvo S90

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Hit segmentu premium doczekał się liftingu. Polscy klienci go kochają

Front S90 też wygląda teraz inaczej. Zagościła tam nowa atrapa chłodnicy, a reflektory mają inną sygnaturę świetlną LED-ów. Oprócz tego, w gamie pojawiły się nowe odcienie lakieru i wzory felg. Efekt? Całkiem imponujący. S90 wygląda zgrabnie i świeżo, mimo że zmiany nie są wielkie, a cała konstrukcja ma już swoje lata. Starzenia się z klasą można Volvo pozazdrościć. We wnętrzu także można zauważyć, że mówimy o S90 po liftingu. Nowa deska rozdzielcza o innych kształtach mieści teraz większy, 11,2-calowy ekran. Za jego pośrednictwem obsługuje się nowy system multimedialny z oprogramowaniem Google, który ma zapewnić szybszą obsługę i wiele nowych funkcji z zakresu łączności.

Volvo S90

Volvo S90

Foto: mat. prasowe

Zmodernizowane Volvo S90 trafi na rynek w Chinach

Poza tym, S90 ma być wygodniejsze dzięki wprowadzeniu do wyposażenia seryjnego adaptacyjnego zawieszenia, a poprawa izolacji akustycznej polepszy komfort w trasie. Pozytywnie na bezpieczeństwo wpłynie za to przeprojektowanie i rozszerzenie działania aktywnych asystentów kierowcy i innych systemów wspomagających. Nowe Volvo S90 będzie dostępne tylko w wersjach zelektryfikowanych - najprawdopodobniej mowa o wersji mild hybrid o mocy 250 KM (z silnikiem benzynowym - diesle marka już pożegnała) i o odmianie PHEV osiągającej 455 KM i zapewniającej zasięg ok. 80 km na silniku elektrycznym. Model już latem trafi do sprzedaży w Chinach. Niestety nie wiadomo jeszcze, czy w ogóle będzie oferowany w Europie. Możliwe, że wcale tak się nie stanie. Populacja sedanów na naszym rynku gwałtownie spada. Szkoda.

Volvo S90

Volvo S90

Foto: mat. prasowe

Volvo S90

Volvo S90

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Volvo XC90: Benjamin Button motoryzacji

Jeszcze niedawno mogło się wydawać, że Volvo całkowicie porzuciło sedany. Dawne modele tej marki często bywały trójbryłowe - wspomnijmy np. 740, 240, S80 czy S40. Teraz w gamie pozostały S60 i S90, ale wydawało się, że ich dni są policzone. Szwedzi lubią jednak zaskakiwać. Najpierw pokazano nowy, elektryczny model z nadwoziem typu sedan, czyli ES90. Teraz S90 - znane od 9 lat - doczekało się liftingu, wzorem innych, spalinowych Volvo, które ostatnio odświeżono, takich jak XC90 i XC60. Co się zmieniło? Gdy S90 debiutowało, wiele osób (zarówno dziennikarzy, jak i klientów) narzekało, że tylna część nadwozia nie prezentuje się najlepiej za sprawą tablicy rejestracyjnej umieszczonej nie na klapie, a niżej, w zderzaku. Teraz to zmieniono. Przeprojektowano również tylne lampy (pojawił się w nich - jak w przednich - wzór młota Thora). Fakt, że przy okazji liftingu zmienił się tył auta, jest nietypowy. Wspomniane XC90 i XC60 odświeżono głównie z przodu.

Premiery
Wyjątkowe Porsche 911. Powstanie tylko 1500 egzemplarzy
Premiery
Spalinowe Audi A6 teraz dostępne w „klasycznej” wersji. Są już polskie ceny
Premiery
Powstał limitowany model Mercedesa klasy G w stylu lat 80. Wygląda fenomenalnie
Premiery
Mercedes modernizuje swoją flagową limuzynę. Ale jej ceny pozostają bez zmian
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Premiery
Legendarne Renault powraca w nowej wersji. "Piątka" turbo już nie ma turbo