BMW M3 obecnej generacji po raz pierwszy w historii jest dostępne nie tylko jako coupe, cabrio i sedan, ale także jako kombi. Gdy Bawarczycy ogłosili wprowadzenie nowego wariantu nadwoziowego, pełne radości okrzyki ojców rodzin, którzy kochają sportowe samochody, ale potrzebują dużego bagażnika, było podobno słychać od Berlina po Melbourne i od Pekinu po Paryż. Touring stanowi konkurencję np. dla Audi RS4. Teraz gamę uzupełnia odmiana CS, jeszcze ostrzejsza od dotychczasowej wersji Competition. Mimo praktycznego kufra, BMW nadal pozostaje agresywnym i skutecznym samochodem, który bez problemu poradzi sobie także na torze.
BMW M3 CS Touring
BMW M3 CS Touring ma ten sam, 6-cylindrowy silnik 3.0, który zastosowano w bardziej „zwyczajnych” wersjach M3. Dzięki zwiększeniu ciśnienia doładowania (do 2,1 bara) moc wzrosła z 530 do 550 KM. Moment obrotowy wynosi 650 Nm. Dzięki temu, polepszono o 0,1 s czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h. Teraz setka pojawia się na liczniku tego kombi w 3,5 s od startu, a w 11,7 s BMW rozpędza się do prędkości dwukrotnie wyższej. Dzięki standardowemu „pakietowi kierowcy M”, licznik kończy bieg przy okrągłych 300 km/h.
BMW M3 CS Touring
Czytaj więcej
Na targach elektroniki użytkowej (CES) w Las Vegas BMW zaprezentowało nowy pomysł na obsługę samochodu. Pierwszy w historii panoramiczny system BMW iDrive będzie definiować doświadczenie wewnątrz auta w nadchodzącej Neue Klasse. Debiut rynkowy pod koniec 2025 roku