BMW M3 CS Touring: Z całą rodziną na torze wyścigowym. Znamy polskie ceny

BMW M3 Touring, czyli kombi, właśnie doczekało się swojej najostrzejszej i najlżejszej odmiany. Wersja CS jest mocniejsza, szybsza i… równie praktyczna.

Publikacja: 04.02.2025 09:22

BMW M3 CS Touring to wydatek co najmniej 740 000 zł

BMW M3 CS Touring to wydatek co najmniej 740 000 zł

Foto: mat. prasowe

BMW M3 obecnej generacji po raz pierwszy w historii jest dostępne nie tylko jako coupe, cabrio i sedan, ale także jako kombi. Gdy Bawarczycy ogłosili wprowadzenie nowego wariantu nadwoziowego, pełne radości okrzyki ojców rodzin, którzy kochają sportowe samochody, ale potrzebują dużego bagażnika, było podobno słychać od Berlina po Melbourne i od Pekinu po Paryż. Touring stanowi konkurencję np. dla Audi RS4. Teraz gamę uzupełnia odmiana CS, jeszcze ostrzejsza od dotychczasowej wersji Competition. Mimo praktycznego kufra, BMW nadal pozostaje agresywnym i skutecznym samochodem, który bez problemu poradzi sobie także na torze.

BMW M3 CS Touring

BMW M3 CS Touring

Foto: mat. prasowe

BMW M3 CS Touring ma ten sam, 6-cylindrowy silnik 3.0, który zastosowano w bardziej „zwyczajnych” wersjach M3. Dzięki zwiększeniu ciśnienia doładowania (do 2,1 bara) moc wzrosła z 530 do 550 KM. Moment obrotowy wynosi 650 Nm. Dzięki temu, polepszono o 0,1 s czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h. Teraz setka pojawia się na liczniku tego kombi w 3,5 s od startu, a w 11,7 s BMW rozpędza się do prędkości dwukrotnie wyższej. Dzięki standardowemu „pakietowi kierowcy M”, licznik kończy bieg przy okrągłych 300 km/h.

BMW M3 CS Touring

BMW M3 CS Touring

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

BMW rewolucjonizuje obsługę auta. Panoramiczny iDrive pojawi się w tym roku

Na lepsze osiągi wpływ ma także niższa masa własna wersji CS w porównaniu z tańszym Competition. Za sprawą wykorzystania plastiku wzmacnianego włóknem węglowym np. na masce, przednim splitterze, lusterkach bocznych czy przy budowie dyfuzora i wlotów powietrza, udało się zaoszczędzić około 15 kg. Włókno węglowe można znaleźć także we wnętrzu - mowa o karbonowych fotelach kubełkowych czy listwach przy konsoli środkowej. Warto jednak zauważyć, że masa własna M3 to ok. 1850 kg, co oznacza, że nawet mimo „diety”, nie mówimy o zawodniku wagi piórkowej.

BMW M3 CS Touring

BMW M3 CS Touring

Foto: mat. prasowe

BMW M3 CS Touring stratuje z ceną 740 tys. zł

Czym jeszcze CS różni się od M3 Competition? Nowa wersja ma być nie tylko mocniejsza i lżejsza, ale także jeszcze lepsza na zakrętach. Wpływa na to inaczej ustawione ESP, a także przestrojenie amortyzatorów adaptacyjnych i układu kierowniczego. Za wytracanie prędkości odpowiada seryjny układ M Compound z czarnymi lub czerwonymi zaciskami. Bywalcy toru mogą zainwestować w opcjonalne, ceramiczne tarcze. Zaciski są wtedy czerwone lub złote. Z zewnątrz lżejsze M3 można poznać po spojlerze dachowym z czerwonym obramowaniem i pomalowanym w kolorze „black high-gloss”, a także po nowym, bardziej rasowo wyglądającym grillu. Z kolei diody do jazdy dziennej są żółtawe, co może kojarzyć się z samochodami wyczynowymi. Wcześniej niektórzy właściciele M3 inwestowali w taki dodatek na rynku tuningowym.

BMW M3 CS Touring

BMW M3 CS Touring

Foto: mat. prasowe

M3 Touring CS ma także układ wydechowy z tytanowym tłumikiem końcowym, kute obręcze kół, opony sportowe dostępne jako bezpłatna opcja i nieco detali we wnętrzu, które poprawiają humor kierowcy i przypominają, że dopłacił za bardziej wyjątkową wersję. To np. oznaczenia CS na konsoli środkowej i wyróżniające tę odmianę listwy progowe. Auto jest dostępne w jednym z czterech odcieni lakieru - mowa o białym, czarnym, zielonym lub niebieskim. Na rynek (już w marcu) trafi limitowana liczba egzemplarzy, choć BMW nie podaje dokładnie, o jakiej wielkości serii mówimy. Za CS trzeba słono dopłacić - podczas gdy wersja Competition Touring kosztuje 512 000 zł, CS to wydatek co najmniej 740 000 zł. Mówimy tu jednak o aucie, które może stać się gratką dla kolekcjonerów. Także tych z rodzinami. Ustawny bagażnik o pojemności 500 litrów jest taki sam, jak w słabszych wersjach „Trójki”…

BMW M3 CS Touring

BMW M3 CS Touring

Foto: mat. prasowe

BMW M3 CS Touring

BMW M3 CS Touring

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

To będzie najmocniejszy model w historii tej marki. Później przejmie ją BMW

BMW M3 obecnej generacji po raz pierwszy w historii jest dostępne nie tylko jako coupe, cabrio i sedan, ale także jako kombi. Gdy Bawarczycy ogłosili wprowadzenie nowego wariantu nadwoziowego, pełne radości okrzyki ojców rodzin, którzy kochają sportowe samochody, ale potrzebują dużego bagażnika, było podobno słychać od Berlina po Melbourne i od Pekinu po Paryż. Touring stanowi konkurencję np. dla Audi RS4. Teraz gamę uzupełnia odmiana CS, jeszcze ostrzejsza od dotychczasowej wersji Competition. Mimo praktycznego kufra, BMW nadal pozostaje agresywnym i skutecznym samochodem, który bez problemu poradzi sobie także na torze.

Pozostało jeszcze 86% artykułu
Premiery
Renault zbudowało elektryczny samochód o masie 1000 kg. Ma tylko jedno miejsce
Materiał Promocyjny
Przed wyjazdem na upragniony wypoczynek
Premiery
Aston Martin Vantage Roadster. W 6,8 sekundy do słońca
Premiery
Renault pokochało styl retro. Wskrzesza kolejny model ze swojej przeszłości
Premiery
Ten mały elektryk z Chin ma podbić Europę. Cena poniżej 85 tys. zł
Premiery
To czwarty najchętniej kupowany elektryk w Europie. Teraz został zmodernizowany