Polska premiera BMW M5 równocześnie ze światową

Taka gratka rzadko się zdarza. Nowe BMW M5 odsłonięte zostało równocześnie w Goodwood na światowej premierze i w warszawskim hotelu Nobu podczas polskiej prezentacji.

Publikacja: 16.07.2024 05:10

BMW M5 na polskiej premierze

BMW M5 na polskiej premierze

Foto: Albert Warner

BMW M5 najnowszej generacji osiąga 727 KM i 1000 Nm - to dobre informacje. Gorsze są takie, że samochód waży 2,5 tony i jest wolniejszy od poprzednika. Mówimy o pierwszej w dziejach M5 hybrydzie plug-in. BMW M5 to prawdziwa klasyka „biznesowego sedana”. Dawne generacje były dość niepozorne z zewnątrz, ale potrafiły katapultować kierowcę i pasażerów do setki w tempie supersamochodu. Ot, samochód, którym można jeździć zarówno w garniturze, jak i w… kombinezonie wyścigowym. Dziś sytuacja nieco się zmienia, bo po nowym M5 mocniej widać jego możliwości. Agresywne zderzaki, duże końcówki wydechu - w tych czasach coraz większa grupa klientów lubi pokazywać, że jeżdżą mocnym autem. Z drugiej strony, obecnie prawie każda seria 5 z dwulitrowym dieslem ma stylistyczny M Pakiet. Prawdziwe M musi wyglądać bardziej muskularnie, by choć trochę się odróżnić.

BMW M5

BMW M5

mat. prasowe

Czytaj więcej

BMW M2: Ciesz się każdą chwilą

Jeśli chodzi o osiągi, oczywiście wciąż są świetne - w przypadku najnowszego M5 jest jednak pewien problem. Przyzwyczailiśmy się do tego, że każda kolejna generacja danego modelu przesuwa granice i staje się coraz szybsza. Tutaj nie do końca się to udało. O ile bowiem mówimy o najmocniejszym M5 w dziejach, czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h jest taki sam, jak w poprzedniku. Wynosi 3,5 s. To oczywiście świetny rezultat… ale niektórzy mogli oczekiwać więcej (czyli mniej). Nowe M5 jest hybrydą plug-in. Miłośnicy V8 mogą odetchnąć z ulgą - wciąż znajdziemy tu widlastą ósemkę o pojemności 4.4 litra. Sama osiąga 585 KM i 750 Nm, ale zestawiono ją z motorem elektrycznym rozwijającym 197 KM (nominalny moment obrotowy: 280 Nm, ale przełożenie wstępne na wejściu do skrzyni biegów zwiększa go do 450 Nm). To wszystko na koła przenosi 8-stopniowa skrzynia M Steptronic. Układ hybrydowy o nazwie M Hybrid inspirowany jest ponoć rozwiązaniami z modelu wyścigowego. Łączna moc systemowa M5 sięga 727 KM, a moment obrotowy wynosi 1000 Nm.

BMW M5

BMW M5

mat. prasowe

Auto ma napęd na cztery koła xDrive i skrętną tylną oś. Akumulator o pojemności 18,6 kWh pozwala na pokonanie w trybie elektrycznym około 70 km. Niestety, układ podnosi też masę własną - wynosi ona 2510 kg. Przypomnijmy, że mówimy o sedanie, a nie o wielkim SUV-i. M5 cierpi więc na nadwagę. Na szczęście, znając inżynierów marki, można założyć, że zrobią wszystko, by kierowca tego nie odczuł. Mają pomóc w tym m.in. liczne możliwości dostosowania auta do warunków i gustu - da się wybierać spośród wielu ustawień silnika, hamulców (mogą być ceramiczne) czy zawieszenia, a także kontroli trakcji (tutaj skala ma aż… dziewięć stopni!). Kiedy można spodziewać się pierwszych „biznesowych pocisków” z Bawarii w salonach? Nie wcześniej niż w listopadzie. Wcześniej, już w tym miesiącu, auto zostanie pokazane na festiwalu prędkości w Goodwood. Co z wersją kombi? Tym razem się pojawi, ku uciesze ojców rodzin ze sportowymi aspiracjami. Ujrzymy ją w trzecim kwartale tego roku.

BMW M5

BMW M5

mat. prasowe

BMW M5

BMW M5

mat. prasowe

BMW M5

BMW M5

mat. prasowe

BMW M5

BMW M5

mat. prasowe

BMW M5

BMW M5

mat. prasowe

Czytaj więcej

Ile można zarobić pracując w BMW? Znamy listę płac robotników, inżynierów i zarządu

BMW M5 najnowszej generacji osiąga 727 KM i 1000 Nm - to dobre informacje. Gorsze są takie, że samochód waży 2,5 tony i jest wolniejszy od poprzednika. Mówimy o pierwszej w dziejach M5 hybrydzie plug-in. BMW M5 to prawdziwa klasyka „biznesowego sedana”. Dawne generacje były dość niepozorne z zewnątrz, ale potrafiły katapultować kierowcę i pasażerów do setki w tempie supersamochodu. Ot, samochód, którym można jeździć zarówno w garniturze, jak i w… kombinezonie wyścigowym. Dziś sytuacja nieco się zmienia, bo po nowym M5 mocniej widać jego możliwości. Agresywne zderzaki, duże końcówki wydechu - w tych czasach coraz większa grupa klientów lubi pokazywać, że jeżdżą mocnym autem. Z drugiej strony, obecnie prawie każda seria 5 z dwulitrowym dieslem ma stylistyczny M Pakiet. Prawdziwe M musi wyglądać bardziej muskularnie, by choć trochę się odróżnić.

Premiery
Mazda 6 wróci do salonów. Jej pochodzenie i napęd zaskakuje
Materiał Promocyjny
Stabilność systemu e-commerce – Twój klucz do sukcesu
Premiery
Minivan wraca do łask. Zaskakujący powrót Chryslera Voyagera
Premiery
Nowy Volkswagen Passat limuzyna istnieje. To 5-metrowy sedan z trzema ekranami
Premiery
Volkswagen zrezygnował ze swoich konstrukcji. Oto nowy VW Transporter i Caravelle
Premiery
Nowy SUV Skody. Elroq z napędem elektrycznym, ale z ceną modeli spalinowych