Polska premiera BMW M5 równocześnie ze światową

Taka gratka rzadko się zdarza. Nowe BMW M5 odsłonięte zostało równocześnie w Goodwood na światowej premierze i w warszawskim hotelu Nobu podczas polskiej prezentacji.

Publikacja: 16.07.2024 05:10

BMW M5 na polskiej premierze

BMW M5 na polskiej premierze

Foto: Albert Warner

BMW M5 najnowszej generacji osiąga 727 KM i 1000 Nm - to dobre informacje. Gorsze są takie, że samochód waży 2,5 tony i jest wolniejszy od poprzednika. Mówimy o pierwszej w dziejach M5 hybrydzie plug-in. BMW M5 to prawdziwa klasyka „biznesowego sedana”. Dawne generacje były dość niepozorne z zewnątrz, ale potrafiły katapultować kierowcę i pasażerów do setki w tempie supersamochodu. Ot, samochód, którym można jeździć zarówno w garniturze, jak i w… kombinezonie wyścigowym. Dziś sytuacja nieco się zmienia, bo po nowym M5 mocniej widać jego możliwości. Agresywne zderzaki, duże końcówki wydechu - w tych czasach coraz większa grupa klientów lubi pokazywać, że jeżdżą mocnym autem. Z drugiej strony, obecnie prawie każda seria 5 z dwulitrowym dieslem ma stylistyczny M Pakiet. Prawdziwe M musi wyglądać bardziej muskularnie, by choć trochę się odróżnić.

BMW M5

BMW M5

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

BMW M2: Ciesz się każdą chwilą

Jeśli chodzi o osiągi, oczywiście wciąż są świetne - w przypadku najnowszego M5 jest jednak pewien problem. Przyzwyczailiśmy się do tego, że każda kolejna generacja danego modelu przesuwa granice i staje się coraz szybsza. Tutaj nie do końca się to udało. O ile bowiem mówimy o najmocniejszym M5 w dziejach, czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h jest taki sam, jak w poprzedniku. Wynosi 3,5 s. To oczywiście świetny rezultat… ale niektórzy mogli oczekiwać więcej (czyli mniej). Nowe M5 jest hybrydą plug-in. Miłośnicy V8 mogą odetchnąć z ulgą - wciąż znajdziemy tu widlastą ósemkę o pojemności 4.4 litra. Sama osiąga 585 KM i 750 Nm, ale zestawiono ją z motorem elektrycznym rozwijającym 197 KM (nominalny moment obrotowy: 280 Nm, ale przełożenie wstępne na wejściu do skrzyni biegów zwiększa go do 450 Nm). To wszystko na koła przenosi 8-stopniowa skrzynia M Steptronic. Układ hybrydowy o nazwie M Hybrid inspirowany jest ponoć rozwiązaniami z modelu wyścigowego. Łączna moc systemowa M5 sięga 727 KM, a moment obrotowy wynosi 1000 Nm.

BMW M5

BMW M5

Foto: mat. prasowe

Auto ma napęd na cztery koła xDrive i skrętną tylną oś. Akumulator o pojemności 18,6 kWh pozwala na pokonanie w trybie elektrycznym około 70 km. Niestety, układ podnosi też masę własną - wynosi ona 2510 kg. Przypomnijmy, że mówimy o sedanie, a nie o wielkim SUV-i. M5 cierpi więc na nadwagę. Na szczęście, znając inżynierów marki, można założyć, że zrobią wszystko, by kierowca tego nie odczuł. Mają pomóc w tym m.in. liczne możliwości dostosowania auta do warunków i gustu - da się wybierać spośród wielu ustawień silnika, hamulców (mogą być ceramiczne) czy zawieszenia, a także kontroli trakcji (tutaj skala ma aż… dziewięć stopni!). Kiedy można spodziewać się pierwszych „biznesowych pocisków” z Bawarii w salonach? Nie wcześniej niż w listopadzie. Wcześniej, już w tym miesiącu, auto zostanie pokazane na festiwalu prędkości w Goodwood. Co z wersją kombi? Tym razem się pojawi, ku uciesze ojców rodzin ze sportowymi aspiracjami. Ujrzymy ją w trzecim kwartale tego roku.

BMW M5

BMW M5

Foto: mat. prasowe

BMW M5

BMW M5

Foto: mat. prasowe

BMW M5

BMW M5

Foto: mat. prasowe

BMW M5

BMW M5

Foto: mat. prasowe

BMW M5

BMW M5

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Ile można zarobić pracując w BMW? Znamy listę płac robotników, inżynierów i zarządu

BMW M5 najnowszej generacji osiąga 727 KM i 1000 Nm - to dobre informacje. Gorsze są takie, że samochód waży 2,5 tony i jest wolniejszy od poprzednika. Mówimy o pierwszej w dziejach M5 hybrydzie plug-in. BMW M5 to prawdziwa klasyka „biznesowego sedana”. Dawne generacje były dość niepozorne z zewnątrz, ale potrafiły katapultować kierowcę i pasażerów do setki w tempie supersamochodu. Ot, samochód, którym można jeździć zarówno w garniturze, jak i w… kombinezonie wyścigowym. Dziś sytuacja nieco się zmienia, bo po nowym M5 mocniej widać jego możliwości. Agresywne zderzaki, duże końcówki wydechu - w tych czasach coraz większa grupa klientów lubi pokazywać, że jeżdżą mocnym autem. Z drugiej strony, obecnie prawie każda seria 5 z dwulitrowym dieslem ma stylistyczny M Pakiet. Prawdziwe M musi wyglądać bardziej muskularnie, by choć trochę się odróżnić.

Premiery
Papież ma nowy samochód. Pierwszy taki w stuletniej historii
Premiery
Chińskie linie lotnicze wyprodukują własne auto. Bilety lotnicze w cenie samochodu
Premiery
Hyundai celuje w klasę premium. Nowy okręt flagowy to Ioniq 9
Premiery
Nowa Skoda Kodiaq doczekała się wersji RS. Dla rodziców, którym wiecznie się spieszy
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Premiery
Mazda modernizuje swojego SUV-a. CX-60 z poprawionym zawieszeniem i nowym wyposażeniem
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką