BYD twierdzi, że jego nowy hybrydowy sedan nazwany Qin L DM-i ma łączny zasięg ponad 2100 kilometrów. Chińczycy opublikowali kilka ciekawych szczegółów na temat nowego modelu, który ma 4,80 m długości. Hybryda typu plug-in ma wykorzystywać stosunkowo mały silnik spalinowy o pojemności 1,5 litra i mocy 99 KM. Według chińskiego cyklu testowego CLTC silnik benzynowy ma zużywać zaledwie 2,9 l/ 100 km. W praktyce wartości niemal na pewno okażą się znacznie mniej imponujące. Ze 60-litrowym zbiornikiem paliwa chińska hybryda miałaby zasięg na silniku spalinowym wynoszący 2060 km. Do tego dochodzi 120 kilometrów, które możemy pokonać na prądzie. Akumulator ma pojemności 15,8 kWh, a silnik elektryczny ma moc 217 KM.
Czytaj więcej
To reakcja na unijne i amerykańskie cła na elektryki. USA wprowadza wysokie cła na chińskie samochody elektryczne, a Unia Europejska planuje wprowadzenie podobnej opłaty od już latem tego roku.
BYD Qin L DM-i
BYD Qin L DM-i w Chinach startuje z ceną 55 600 zł
Tyle w teorii. W praktyce wiadomo, że cykl NEDC, według którego zmierzono zużycie paliwa jak i cykl CLTC, który mierzy zużycie prądu są przestarzałymi i bardzo niedokładnymi metodami. Mimo to, dzięki właśnie tym danym BYD swoim nowym modelem Qin L DM-i zwrócił na siebie uwagę. W Chinach cena nowego PHEV-a rozpoczyna się od kwoty około 13 000 euro, czyli 55 600 zł. Chińska marka jest obecna na europejskim i polskim rynku, ale nie wiadomo czy nowy model znajdzie się w ofercie poza Chinami.
BYD Qin L DM-i