Chevrolet Tahoe i Suburban: Modernizacja gigantów zza Oceanu

Chevrolet zaprezentował zmodernizowane wersje dwóch gigantycznych amerykańskich SUV-ów - Tahoe i Suburban. Wprowadzono wiele nowych technologii, ale pojawił się też nowy silnik diesla.

Publikacja: 19.12.2023 06:09

Dwa największe amerykańskie SUV-y: Chevrolet Tahoe i Suburban

Dwa największe amerykańskie SUV-y: Chevrolet Tahoe i Suburban

Foto: mat. prasowe

Obok Chevroleta Tahoe nawet duże europejskie SUV-y wyglądają na małe. W USA Tahoe i Suburban to normalne samochody do codziennego użytku i jednocześnie najlepiej sprzedające się modele w swojej klasie, które właśnie zostały zmodernizowane. Z zewnątrz to klasyczny lifting. Tahoe ma 5,35 m długości, a Suburban jest jeszcze większy i ma długości 5,73 m. Obydwa samochody różnią się od siebi jedynie długością i rozstawem osi (+ 40 centymetrów w przypadku Suburbana), wysokość i szerokość jest identyczna.

Chevrolet Tahoe

Chevrolet Tahoe

Foto: mat. prasowe

Chevrolet Suburban

Chevrolet Suburban

Foto: mat. prasowe

Przód nawiązuje do poprzedniego modelu, ale teraz oświetlenie LED jest mocniejsze i bardziej dominujące. Jak zwykle w przypadku Chevroleta, w zależności od wyposażenia zastosowano różne warianty osłony chłodnicy. We wnętrzu pojawił się nowy centralny wyświetlacz, który ma teraz przekątną 17,7 cala. Z tego powodu przeprojektowano deskę rozdzielczą. Nowy kokpit ma być bardziej elegancki.

Czytaj więcej

Chevrolet Camaro: Zmiany zmian, czyli modernizacja po roku
Chevrolet Tahoe

Chevrolet Tahoe

Foto: mat. prasowe

Pod maską tych kolosów pracują silniki benzynowe V8 o pojemności 5,3 lub 6,2 litra (360 KM i 425 KM). Większa jednostka 8-cylindrowa jest dostępna tylko w wyższych liniach wyposażenia. Nowością jest silnik wysokoprężny. Diesel Duramax z sześcioma cylindrami i pojemnością trzech litrów został gruntownie zmieniony. Nowa generacja silników Duramax została już wprowadzona w pick-upie Silverado. Teraz diesel trafił do rodziny SUV-ów i ma 309 KM mocy oraz 671 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Chevrolet Tahoe/Suburban

Chevrolet Tahoe/Suburban

Foto: mat. prasowe

Rozbudowane zostały systemy wspomagania. Dzięki nowemu wyposażeniu „Connected Camera” można rejestrować obraz dookoła samochodu i wnętrza oraz zdalnie nim sterować za pomocą powiązanej aplikacji na smartfonie. Pojawiły się także nowe programy pomocy przy holowaniu przyczep, które monitoruje ciśnienie opon w przyczepie i zawiera specjalną nawigację, która sugeruje trasy dostosowane do wielkości holowanej przyczepy. Kolejnym system wspomagania „Super Cruise” dostępny będzie od 2025 r. Dzięki niemu Chevrolet Tahoe i Suburban będą mogły autonomicznie poruszać się po wytyczonych odcinkach dróg w USA i Kanadzie.

Chevrolet Tahoe

Chevrolet Tahoe

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Alfa Romeo zaskoczyła wszystkich nazwą nowego, produkowanego w Polsce SUV-a

Czytaj więcej

Nietypowe nadwozie Tesli Cybertruck utrudni naprawy i podniesie koszty ubezpieczenia

Obok Chevroleta Tahoe nawet duże europejskie SUV-y wyglądają na małe. W USA Tahoe i Suburban to normalne samochody do codziennego użytku i jednocześnie najlepiej sprzedające się modele w swojej klasie, które właśnie zostały zmodernizowane. Z zewnątrz to klasyczny lifting. Tahoe ma 5,35 m długości, a Suburban jest jeszcze większy i ma długości 5,73 m. Obydwa samochody różnią się od siebi jedynie długością i rozstawem osi (+ 40 centymetrów w przypadku Suburbana), wysokość i szerokość jest identyczna.

Pozostało jeszcze 80% artykułu
Premiery
Citroen C5 Aircross: Uskrzydlona francuska rewolucja
Premiery
Elektryczny pick-up Bezosa kosztuje 94 tys. zł. Auto staje się hitem
Premiery
Najmniejszy elektryk Skody jest szybszy niż jakikolwiek inny seryjny model Skody
Premiery
Polska to dobry rynek na rozpoczęcie ekspansji. Chiński gigant wjeżdża nad Wisłę
Premiery
Wyjątkowy restomod Porsche dla wybranych. Powstanie tylko 100 egzemplarzy