Chevrolet Tahoe i Suburban: Modernizacja gigantów zza Oceanu

Chevrolet zaprezentował zmodernizowane wersje dwóch gigantycznych amerykańskich SUV-ów - Tahoe i Suburban. Wprowadzono wiele nowych technologii, ale pojawił się też nowy silnik diesla.

Publikacja: 19.12.2023 06:09

Dwa największe amerykańskie SUV-y: Chevrolet Tahoe i Suburban

Dwa największe amerykańskie SUV-y: Chevrolet Tahoe i Suburban

Foto: mat. prasowe

Obok Chevroleta Tahoe nawet duże europejskie SUV-y wyglądają na małe. W USA Tahoe i Suburban to normalne samochody do codziennego użytku i jednocześnie najlepiej sprzedające się modele w swojej klasie, które właśnie zostały zmodernizowane. Z zewnątrz to klasyczny lifting. Tahoe ma 5,35 m długości, a Suburban jest jeszcze większy i ma długości 5,73 m. Obydwa samochody różnią się od siebi jedynie długością i rozstawem osi (+ 40 centymetrów w przypadku Suburbana), wysokość i szerokość jest identyczna.

Chevrolet Tahoe

Chevrolet Tahoe

Foto: mat. prasowe

Chevrolet Suburban

Chevrolet Suburban

Foto: mat. prasowe

Przód nawiązuje do poprzedniego modelu, ale teraz oświetlenie LED jest mocniejsze i bardziej dominujące. Jak zwykle w przypadku Chevroleta, w zależności od wyposażenia zastosowano różne warianty osłony chłodnicy. We wnętrzu pojawił się nowy centralny wyświetlacz, który ma teraz przekątną 17,7 cala. Z tego powodu przeprojektowano deskę rozdzielczą. Nowy kokpit ma być bardziej elegancki.

Czytaj więcej

Chevrolet Camaro: Zmiany zmian, czyli modernizacja po roku
Chevrolet Tahoe

Chevrolet Tahoe

Foto: mat. prasowe

Pod maską tych kolosów pracują silniki benzynowe V8 o pojemności 5,3 lub 6,2 litra (360 KM i 425 KM). Większa jednostka 8-cylindrowa jest dostępna tylko w wyższych liniach wyposażenia. Nowością jest silnik wysokoprężny. Diesel Duramax z sześcioma cylindrami i pojemnością trzech litrów został gruntownie zmieniony. Nowa generacja silników Duramax została już wprowadzona w pick-upie Silverado. Teraz diesel trafił do rodziny SUV-ów i ma 309 KM mocy oraz 671 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Chevrolet Tahoe/Suburban

Chevrolet Tahoe/Suburban

Foto: mat. prasowe

Rozbudowane zostały systemy wspomagania. Dzięki nowemu wyposażeniu „Connected Camera” można rejestrować obraz dookoła samochodu i wnętrza oraz zdalnie nim sterować za pomocą powiązanej aplikacji na smartfonie. Pojawiły się także nowe programy pomocy przy holowaniu przyczep, które monitoruje ciśnienie opon w przyczepie i zawiera specjalną nawigację, która sugeruje trasy dostosowane do wielkości holowanej przyczepy. Kolejnym system wspomagania „Super Cruise” dostępny będzie od 2025 r. Dzięki niemu Chevrolet Tahoe i Suburban będą mogły autonomicznie poruszać się po wytyczonych odcinkach dróg w USA i Kanadzie.

Chevrolet Tahoe

Chevrolet Tahoe

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Alfa Romeo zaskoczyła wszystkich nazwą nowego, produkowanego w Polsce SUV-a

Czytaj więcej

Nietypowe nadwozie Tesli Cybertruck utrudni naprawy i podniesie koszty ubezpieczenia

Obok Chevroleta Tahoe nawet duże europejskie SUV-y wyglądają na małe. W USA Tahoe i Suburban to normalne samochody do codziennego użytku i jednocześnie najlepiej sprzedające się modele w swojej klasie, które właśnie zostały zmodernizowane. Z zewnątrz to klasyczny lifting. Tahoe ma 5,35 m długości, a Suburban jest jeszcze większy i ma długości 5,73 m. Obydwa samochody różnią się od siebi jedynie długością i rozstawem osi (+ 40 centymetrów w przypadku Suburbana), wysokość i szerokość jest identyczna.

Pozostało 82% artykułu
Premiery
Mazda modernizuje swojego SUV-a. CX-60 z poprawionym zawieszeniem i nowym wyposażeniem
Premiery
Hołd rajdowym tradycjom Toyoty. GR86 w wersji specjalnej
Premiery
Skoda pokaże swój nowy model online. Polska premiera już dzisiaj wieczorem
Premiery
Przebudowali roadstera na małe kombi. Tak wygląda Brabus Rocket GTS
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Premiery
Skoda ma nowego kompaktowego SUV-a. Nazywa się Kylaq i będzie kosztować 38 tys. zł