Rolls Royce La Rose Noire Droptail: Arcydzieło za fortunę

Rolls Royce La Rose Noire Droptail jest wyjątkowy i będzie jednym z czterech zbudowanych na indywidualne życzenie klientów wyjątkowym kabrioletem. Cztery auta które powstaną będą miały cechy wspólne, ale każdy z nich to indywidualne arcydzieło na kołach. La Rose Noire (czarna róża) to pierwszy z nich.

Publikacja: 22.08.2023 10:08

Rolls Royce La Rose Noire Droptail

Rolls Royce La Rose Noire Droptail

Foto: mat. prasowe

Każdy, kto wyraża w firmie Rolls-Royce specjalne życzenia trafia do specjalnego działu budowy nadwozi - Coachbuild. Od ponad dziesięciu lat spełniane są tam wszystkie, nawet te najbardziej nietypowe życzenia klientów. La Rose Noire to kolejne arcydzieło - luksusowy kabriolet, który powstanie w czterech, a tak naprawdę w jednym egzemplarzu. Swoją nazwę zawdzięcza czarnej róży Baccara, która jest nie tylko niezwykle szlachetna dzięki swojej głębokiej czerwieni, ale jest także inspiracją dla koloru nadwozia tego Rolls-Royce'a. O tym, jak ekskluzywny jest La Rose Noire, świadczy fakt, że Brytyjczycy nie skorzystali z istniejącej platformy, ale specjalnie dla tego egzemplarza stworzyli nową. Silnik pozostał za to bez zmian - to V12, który ma 600 KM i 840 Nm momentu obrotowego.

Rolls Royce La Rose Noire Droptail

Rolls Royce La Rose Noire Droptail

mat. prasowe

Coupe i cabrio w jednym

Dwudrzwiowe nadwozie o długości 5,30 m w dużej mierze zostało wykonane ręcznie i całkowicie przeprojektowane. Jedną z ekskluzywnych cech konstrukcyjnych jest zdejmowany twardy dach, którego szklany wkład można przyciemnić za naciśnięciem przycisku. Bez dachu Droptail to roadster, z założonym dachem staje się coupe z wyjątkowo niską linią dachu. Lakier True Love to czerwień, która przybiera różne odcienie w zależności od padającego światła. Osiągnięcie takiego efektu wymagało aż 150 prób.

Czytaj więcej

Rolls-Royce Spectre: Elektryczna subtelność
Rolls Royce La Rose Noire Droptail

Rolls Royce La Rose Noire Droptail

mat. prasowe

Rolls Royce La Rose Noire Droptail

Rolls Royce La Rose Noire Droptail

mat. prasowe

Punktem kulminacyjnym wnętrza, które zostało zaprojektowane w całości zgodnie z wymaganiami klienta, jest zintegrowany z deską rozdzielczą zegarek Audemars Piguet, który można zdjąć i nosić na ręce. Drewno użyte do wykończenia wnętrza imituje spadające płatki róż, których w sumie jest ponad 1600. W środku jest również specjalna chłodziarka do szampana stworzoną dla nie mniej ekskluzywnego szampana - Champagne de Lossy.

Rolls Royce La Rose Noire Droptail

Rolls Royce La Rose Noire Droptail

mat. prasowe

Rolls Royce La Rose Noire Droptail

Rolls Royce La Rose Noire Droptail

mat. prasowe

Cena nie gra roli

Ten Rolls-Royce to jeden z tych wyjątkowych projektów, przy którym pieniądze nie grają roli. Rolls-Royce nie podaje ceny, ale spekuluje się, że La Rose Noire kosztować będzie około 20 do 25 mln dol. (ok. 82 do 103 mln zł). W przygotowaniu są trzy kolejne Droptaile, które będą zbudowane zgodnie z wymaganiami klientów.

Rolls Royce La Rose Noire Droptail

Rolls Royce La Rose Noire Droptail

mat. prasowe

Rolls Royce La Rose Noire Droptail

Rolls Royce La Rose Noire Droptail

mat. prasowe

Rolls Royce La Rose Noire Droptail

Rolls Royce La Rose Noire Droptail

mat. prasowe

Czytaj więcej

BMW XM: Jeżdżąca prowokacja

Każdy, kto wyraża w firmie Rolls-Royce specjalne życzenia trafia do specjalnego działu budowy nadwozi - Coachbuild. Od ponad dziesięciu lat spełniane są tam wszystkie, nawet te najbardziej nietypowe życzenia klientów. La Rose Noire to kolejne arcydzieło - luksusowy kabriolet, który powstanie w czterech, a tak naprawdę w jednym egzemplarzu. Swoją nazwę zawdzięcza czarnej róży Baccara, która jest nie tylko niezwykle szlachetna dzięki swojej głębokiej czerwieni, ale jest także inspiracją dla koloru nadwozia tego Rolls-Royce'a. O tym, jak ekskluzywny jest La Rose Noire, świadczy fakt, że Brytyjczycy nie skorzystali z istniejącej platformy, ale specjalnie dla tego egzemplarza stworzyli nową. Silnik pozostał za to bez zmian - to V12, który ma 600 KM i 840 Nm momentu obrotowego.

Premiery
Dla tych, dla których Audi RS Q8 jest za wolne. Najmocniejszy model w dziejach Audi
Premiery
Polska premiera BMW M5 równocześnie ze światową
Premiery
Ford szykuje się na rajd Dakar. Pod maską V8, a za kierownicą legendy
Premiery
Alpine A290: Nowa era w dziejach francuskiej marki
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Premiery
Panda może żyć dalej. Kolejna modernizacja najmniejszego Fiata