Trzeba zagłębić się w historii, by wyjaśnić do czego nawiązuje nazwa debiutującego modelu. W 1933 roku Renault produkował samoloty, a jeden z modeli o nazwie Rafale (w tłumacz. poryw, podmuch) został zaprojektowany z myślą o biciu rekordów. Nie wiemy jeszcze jakie rekordy pobije najnowszy SUV Renaulta, ale wiadomo, że obecnie jest to najbardziej luksusowy model w gamie marki.
Renault Rafale
Po sukcesie modelu Austral, który został zwycięzcą tegorocznej edycji konkursu „AutoBest 2023” i zdobył nagrodę „Best Buy Car of Europe” na rynek trafia technicznie na nim bazujący model Rafale. Najnowszy SUV wykorzystuję tę samą platformę co Austral i Espace i jest SUV-em o cechach coupe. Ma 471 cm długości, 186 cm szerokości i 161 cm wysokości, a rozstaw osi sięga 274 cm. Będzie oferowany wyłącznie w wersji 5-osobowej. Ze względu na opadającą linię dachu Rafale nie dorównuje ilością miejsca nad głowami pasażerów siedzących z tyłu Australowi, ale nadal oferuje imponującą pojemność bagażnika wynoszącą 647 litrów. Rafale ma szeroko rozstawione koła z oponami o szerokości 245 mm, co w połączeniu z dynamicznie stylizowaną sylwetką powinno zapewnić mu odpowiedni poziom masywności, uwielbiany przez klientów w klasie luksusowych SUV-ów coupe. Producent podkreśla, że w Rafale pojawiło się nowe zestrojenie układu czterech skrętnych kół, które dodatkowo poprawia prowadzenie podczas szybkiej jazdy.
Czytaj więcej
Renault radykalnie zmienia koncepcję modelu Espace: minivan staje się prawdziwym SUV-em, który pomieści maksymalnie siedem pasażerów. Jest wyposażony w trzycylindrowy napęd hybrydowy o mocy 199 KM, a także opcjonalną wersję sportową Esprit Alpine.
Renault Rafale