Renault Rafale: Zaprojektowany do bicia rekordów

Renault zaprezentował najbardziej prestiżowy model w gamie. Rafale to SUV - o cechach coupe, który ma cztery skrętne koła i wyłącznie hybrydowe napędy.

Publikacja: 21.06.2023 15:30

Renault Rafale

Renault Rafale

Foto: mat. prasowe

Trzeba zagłębić się w historii, by wyjaśnić do czego nawiązuje nazwa debiutującego modelu. W 1933 roku Renault produkował samoloty, a jeden z modeli o nazwie Rafale (w tłumacz. poryw, podmuch) został zaprojektowany z myślą o biciu rekordów. Nie wiemy jeszcze jakie rekordy pobije najnowszy SUV Renaulta, ale wiadomo, że obecnie jest to najbardziej luksusowy model w gamie marki.

Renault Rafale

Renault Rafale

mat. prasowe

Po sukcesie modelu Austral, który został zwycięzcą tegorocznej edycji konkursu „AutoBest 2023” i zdobył nagrodę „Best Buy Car of Europe” na rynek trafia technicznie na nim bazujący model Rafale. Najnowszy SUV wykorzystuję tę samą platformę co Austral i Espace i jest SUV-em o cechach coupe. Ma 471 cm długości, 186 cm szerokości i 161 cm wysokości, a rozstaw osi sięga 274 cm. Będzie oferowany wyłącznie w wersji 5-osobowej. Ze względu na opadającą linię dachu Rafale nie dorównuje ilością miejsca nad głowami pasażerów siedzących z tyłu Australowi, ale nadal oferuje imponującą pojemność bagażnika wynoszącą 647 litrów. Rafale ma szeroko rozstawione koła z oponami o szerokości 245 mm, co w połączeniu z dynamicznie stylizowaną sylwetką powinno zapewnić mu odpowiedni poziom masywności, uwielbiany przez klientów w klasie luksusowych SUV-ów coupe. Producent podkreśla, że w Rafale pojawiło się nowe zestrojenie układu czterech skrętnych kół, które dodatkowo poprawia prowadzenie podczas szybkiej jazdy.

Czytaj więcej

Renault Espace: Legendarny van stał się pełnowartościowym SUV-em
Renault Rafale

Renault Rafale

mat. prasowe

Dla podkreślenia ekskluzywności Rafale otrzymuje prestiżowe lakiery Satin Pearl White i Alpine Blue, przy czym ten ostatni jest bardziej intensywnym niebieskim odcieniem niż w A110. Wewnątrz mamy do dyspozycji 12,3-calowy ekran multimediów, który oferuje usługi Google i obsługuje bezprzewodowe połączenie Android Auto i Apple CarPlay. Szybkość i intuicyjność działania nowego systemu multimedialnego Renault została doceniona przez międzynarodowe grono dziennikarzy konkursu AutoBest, który przyznało temu rozwiązaniu tytuł SmartBest 2023. Na liście wyposażenia opcjonalnego znajduje się wyświetlacz head-up oraz panoramiczny dach, który za pomocą przycisku można przyciemniać. Co ciekawe pasażerowie siedzący z przodu i z tyłu mogą to robić niezależnie.

Renault Rafale

Renault Rafale

mat. prasowe

Rafale oferowany jest wyłącznie jako hybryda o mocy 200 KM. Układ napędowy to połączenie 3-cylindrowego turbodoładowanaego silnika benzynowego (130 KM) z dwoma silnikami elektrycznymi (70 i 34 KM). Później do oferty dołączy 300-konna hybryda typu plug-in z napędem na 4 koła, który będzie realizowany za pośrednictwem silnika elektrycznego przy tylnej osi. Nowe zestrojenie pasujące do mocy 300 KM otrzyma również układ kierowniczy wraz ze skrętnymi tylnymi kołami oraz zawieszenie. Najnowszy model Rafale z pewnością nie będzie bił rekordów prędkości, ale można się spodziewać, że producent liczy na to, że ustali nowe rekordy sprzedażowe ponieważ ma nowoczesne napędy, zaawansowane multimedia, wygląda atrakcyjnie i reprezentuje bardzo popularną w Europie oraz prestiżową klasę usportowionych SUV-ów.

Renault Rafale

Renault Rafale

mat. prasowe

Czytaj więcej

Nowy SUV Renault to Austral, następca Kadjara

Trzeba zagłębić się w historii, by wyjaśnić do czego nawiązuje nazwa debiutującego modelu. W 1933 roku Renault produkował samoloty, a jeden z modeli o nazwie Rafale (w tłumacz. poryw, podmuch) został zaprojektowany z myślą o biciu rekordów. Nie wiemy jeszcze jakie rekordy pobije najnowszy SUV Renaulta, ale wiadomo, że obecnie jest to najbardziej luksusowy model w gamie marki.

Po sukcesie modelu Austral, który został zwycięzcą tegorocznej edycji konkursu „AutoBest 2023” i zdobył nagrodę „Best Buy Car of Europe” na rynek trafia technicznie na nim bazujący model Rafale. Najnowszy SUV wykorzystuję tę samą platformę co Austral i Espace i jest SUV-em o cechach coupe. Ma 471 cm długości, 186 cm szerokości i 161 cm wysokości, a rozstaw osi sięga 274 cm. Będzie oferowany wyłącznie w wersji 5-osobowej. Ze względu na opadającą linię dachu Rafale nie dorównuje ilością miejsca nad głowami pasażerów siedzących z tyłu Australowi, ale nadal oferuje imponującą pojemność bagażnika wynoszącą 647 litrów. Rafale ma szeroko rozstawione koła z oponami o szerokości 245 mm, co w połączeniu z dynamicznie stylizowaną sylwetką powinno zapewnić mu odpowiedni poziom masywności, uwielbiany przez klientów w klasie luksusowych SUV-ów coupe. Producent podkreśla, że w Rafale pojawiło się nowe zestrojenie układu czterech skrętnych kół, które dodatkowo poprawia prowadzenie podczas szybkiej jazdy.

Premiery
Ferrari 12Cilindri: Nowy flagowiec z Maranello. Zbudowany wegdług starych zasad
Premiery
Świat mówi o elektromobilności, a Aston Martin wprowadza na rynek nowy silnik V12
Premiery
Cupra Formentor została odświeżona. Lifting pod znakiem trzech trójkątów
Premiery
Nowe Porsche Cayenne GTS to Turbo GT w wersji „junior”
Premiery
Tak wygląda nowa Mazda 6. Niestety póki co nie trafi do europejskich salonów
Materiał Promocyjny
20 lat Polski Wschodniej w Unii Europejskiej