E-Tourneo Custom ma wyznaczyć nowy poziom w segmencie pojazdów wielozadaniowych, z nową platformą, elektrycznym układem napędowym zasilanym z akumulatora, który może zapewnić zasięg jazdy do 370 km. E-Tourneo Custom to jeden z czterech nowych, w pełni elektrycznych modeli Forda Pro, które mają trafić na rynek europejski do 2024 roku. Auto ma gwarantować wysoki poziom komfortu - ciszę na pokładzie zapewnia napęd elektryczny, natomiast nowe standardy komfortu jazdy i stabilność, to zasługa udoskonalonej architektury podwozia z niezależnym zawieszeniem tylnym. - Niezależnie od tego, czy chodzi o aktywne spędzanie czasu na rodzinnej weekendowej wycieczce, czy o przewiezienie „z klasą”, w komforcie szefostwa firmy na lotnisko, w pełni elektryczny układ napędowy E-Tourneo Custom, zaawansowana łączność, najnowocześniejszy design i nowa luksusowa atmosfera sprawiają, że ten samochód, to wybór nie budzący wątpliwości. Tourneo zawsze u Forda zapowiadało przestrzeń i wszechstronność, a teraz, w nowej generacji samochodu zwiększamy jego atrakcyjność z myślą o nowej generacji wymagających nabywców pojazdów elektrycznych, którzy poszukują także wyższych osiągów i komfortu – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny, Ford Pro, Europe.
Ford Turneo Active
To najbardziej wszechstronna gama Tourneo Custom w historii Forda. Klienci mogą również wybrać całkowicie nową wersję Plug-In Hybrid (PHEV) lub wersję s silnikiem wysokoprężnym. Model posiada ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów oraz – po raz pierwszy – inteligentnym systemem napędu na cztery koła. Wszystkie Tourneo Custom nowej generacji są w pełni zintegrowane z platformą oprogramowania i usług połączonych Ford Pro, w tym z rozwiązaniami ładowania „end-to-end”, narzędziami do zarządzania Ford Pro Telematics, 4 aplikacją FordPass Pro, 5 a także z systemem poprawy dyspozycyjności FordLiive. Modele Tourneo Custom z silnikami diesla trafią do klientów od połowy 2023 roku, a następne warianty będą oferowane w dalszej kolejności.
Ford Turneo
E-Tourneo Custom, napędzany jest silnikiem elektrycznym o mocy 160 kW z technologią ogniw akumulatorowych o wysokiej gęstości, zastosowaną w pickupie Ford F-150 Lightning i w jego akumulatorze o użytecznej pojemności 74 kWh. Pokładowa trójfazowa ładowarka prądu zmiennego o mocy 11 kW ma naładować akumulator w czasie krótszym niż osiem godzin, a ładowanie przy użyciu szybkiej ładowarki prądu stałego o mocy 125 kW w zakresie 15-80 procent ma potrwać około 41 minut. Profil pracy systemu ładowania E-Tourneo Custom pozwala na szczególnie szybkie ładowanie w jego początkowej fazie, aby umożliwić szybkie uzupełnienie energii w akumulatorze. W testach laboratoryjnych użycie szybkiej ładowarki 125 kW prądu stałego zwiększało zasięg o prawie 38 km w ciągu zaledwie pięciu minut.