Zacznijmy od tego, że technicznie Porsche 911 Dakar w dużej mierze bazuje na modelu Carrera 4. Oczywiście już gołym okiem widać, że jest tu szereg elementów wykonanych specjalnie dla tej wersji jak np. tylny spoiler, który jest nieruchomy i wykonany podobnie jak przednia maska z włókna węglowego. Ruchomy spoiler celowo pominięto, bo ruchomy mechanizm z pewnością ucierpiałaby w trudnych warunkach np. na pustyni. Zresztą dla pewności, że nic tu się nie uszkodzi inżynierowie pokryli elementy podwozia płytami ochronnymi wykonanymi ze stali nierdzewnej o grubości 0,8 milimetra.
Porsche 911 Dakar
Aby te wszystkie dodatki zbyt dużo nie ważyły Porsche wyposażyło wersję Dakar w lekkie szyby, lekki akumulator i brak tylnej kanapy. Porsche 911 Dakar waży 1605 kilogramów i jest tylko o dziesięć kilogramów cięższe niż 911 Carrera 4 GTS ze skrzynią PDK. Zmodyfikowano błotniki pokryte czarnymi nakładkami, a całą karoserię uniesiono o prawie pięć centymetrów. Jeśli to nie wystarczy, auto można podnieść o kolejne 30 mm za pomocą standardowego systemu podnoszenia. Z tak uniesionym podwoziem możemy maksymalnie rozpędzić się do 170 km/h. Oczywiście elementy oryginalnego podwozia zostały wzmocnione.
Czytaj więcej
Porywający dźwięk chrobotania i bulgotania silnika wolnossącego to tylko jedna z wielu atrakcji, jakie kryje ten niesamowity samochód. Cayman GT4 RS wspiął się na poziom sportowej doskonałości.
Porsche 911 Dakar