Bugatti Chiron L'Ébé: Ostatnie wyprodukowane Bugatti

Bugatti wprowadza na rynek specjalny model Chirona nazwany na cześć córki założyciela marki o przedziwnym imieniu L'Ébé. To ostatnie trzy egzemplarze Bugatti Chirona jakie są przeznaczone dla Europy.

Publikacja: 12.09.2022 09:10

Bugatti Chiron L'Ébé

Bugatti Chiron L'Ébé

Foto: mat. prasowe

Bugatti do perfekcji opanowało produkcję modeli specjalnych i dedykowanych. Podczas ich premier tylko marginanie wspomina się o technologii Chirona, a całą uwagę poświęca edycji, tłumacząc komu bądź czemu jest poświęcona. My zaczniemy jednak od serca tego wyjątkowego auta, które powoli schodzi ze sceny. To ośmiolitrowy silnik W16, który ma 1600 KM i 1600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednostka napędowa wspomagana jest przez cztery turbosprężarki. Bugatti przyspiesza, przepraszam katapultuje do 100 km/h w 2,3 sekundy i może osiągnąć prędkość 490 km/h.

Bugatti Chiron L'Ébé

Bugatti Chiron L'Ébé

Foto: mat. prasowe

Chiron i Chiron Sport wkraczają na ostatnią prostą swojej europejskiej kariery. Robią to za pomocą edycji specjalnej L'Ébé. Łącznie wyprodukowane zostaną trzy egzemplarze (jeden Chiron L'Ébé i dwa Chiron Sport L'Ébé). Na pewno nikogo nie zdziwi informacja, że wszystkie trzy zostały już sprzedane. Mało tego, wszystkie egzemplarze zostały już nawet dostarczone do klientów. Jest mało prawdopodobne, że któregokolwiek z nich będzie można wypatrzeć na ulicy Monte Carlo, Londynu czy innej europejskiej metropolii.

Czytaj więcej

Bugatti oficjalnie w Polsce. Importerem została Grupa Pietrzak
Bugatti Chiron L'Ébé

Bugatti Chiron L'Ébé

Foto: mat. prasowe

Edycja specjalna wyróżnia się swoim ciemnym lakierem połączonym ze złotymi dodatkami. No i oczywiście nazwą "L'Ébé" (swoją drogą spróbujcie napisać to sami na klawiaturze komputera), którą można znaleźć w wielu miejscach na karoserii auta. Pod tylnym skrzydłem, na listwach progowych, zagłówkami i na plakietce umieszczonej na konsoli środkowej. L'Ébé była nie tylko najstarszym dzieckiem Ettore Bugattiego, ale wręcz jego bratnią duszą.

Bugatti Chiron L'Ébé

Bugatti Chiron L'Ébé

Foto: mat. prasowe

Bugatti Chiron jest w sprzedaży od 2016 roku, kosztował około 2,4 miliona euro (ponad 11 mln zł), a w przypadku Chirona Sport była to kwota trzy miliony euro (14 mln zł). Ceny modeli L'Ébé niestety nie podano, ale na pewno są znacznie droższe, ale nieważne ile by nie kosztowały, to z czasem jeszcze i tak zyskają na wartości.

Bugatti Chiron L'Ébé

Bugatti Chiron L'Ébé

Foto: mat. prasowe

Bugatti Chiron L'Ébé

Bugatti Chiron L'Ébé

Foto: mat. prasowe

Bugatti Chiron L'Ébé

Bugatti Chiron L'Ébé

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Wymiana oleju w Bugatti Veyron kosztuje więcej niż Dacia Spring

Bugatti do perfekcji opanowało produkcję modeli specjalnych i dedykowanych. Podczas ich premier tylko marginanie wspomina się o technologii Chirona, a całą uwagę poświęca edycji, tłumacząc komu bądź czemu jest poświęcona. My zaczniemy jednak od serca tego wyjątkowego auta, które powoli schodzi ze sceny. To ośmiolitrowy silnik W16, który ma 1600 KM i 1600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednostka napędowa wspomagana jest przez cztery turbosprężarki. Bugatti przyspiesza, przepraszam katapultuje do 100 km/h w 2,3 sekundy i może osiągnąć prędkość 490 km/h.

Pozostało 80% artykułu
Premiery
Mazda modernizuje swojego SUV-a. CX-60 z poprawionym zawieszeniem i nowym wyposażeniem
Premiery
Hołd rajdowym tradycjom Toyoty. GR86 w wersji specjalnej
Premiery
Skoda pokaże swój nowy model online. Polska premiera już dzisiaj wieczorem
Premiery
Przebudowali roadstera na małe kombi. Tak wygląda Brabus Rocket GTS
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Premiery
Skoda ma nowego kompaktowego SUV-a. Nazywa się Kylaq i będzie kosztować 38 tys. zł