Chrysler 300C 6,4 l V8: Pożegnalna seria wyprzedała się w 12 godzin

Po 18 latach produkcji Chrysler 300C wchodzi w swój ostatni rok produkcji. Z tej okazji pojawiła się wersja z większym i mocniejszym silnikiem, która wyprzedała się w błyskawicznym tempie.

Publikacja: 15.10.2022 19:56

Chrysler 300C 6,4 l V8

Chrysler 300C 6,4 l V8

Foto: mat. prasowe

Przeciętny cykl produkcyjny modelu w świecie motoryzacji trwa około siedmiu lat, bardzo rzadko dłużej. Jednak w przypadku Chryslera 300C wygląda to zupełnie inaczej. Ten model jest produkowany w niemal niezmienionej formie od 2004 roku, czyli przez 18 lat! Ten model zbudowany jest na platformie i z zawieszeniem Mercedesa klasy E trzeciej generacji (aktualnie w sprzedaży jest piąta generacja). 300C, który mierzy się od pewnego czasu z gwałtownie spadającymi wynikami sprzedaży, kończy swój żywot, rok modelowy 2023 będzie ostatnim. Stellantis zapewni Chryslerowi 300C elektryczną przyszłość, a nowy model pojawi się w 2026 roku.

Chrysler 300C 6,4 l V8

Chrysler 300C 6,4 l V8

mat. prasowe

Ale póki co 300C idzie na całość i na finał pojawi się z tzw. Scat Pack Hemi V8 o pojemności skokowej 6,4 litra, który znany jest z modeli Dodge Charger i Challenger. W Chryslerze 300C wolnossący silnik ma moc 492 KM i maksymalny moment obrotowy 644 Nm. Sprint od zera do 60 mph (96,6 km/h) trwa 4,3 sekundy, prędkość maksymalna wynosi 160 mph (257 km/h), a ćwierć mili pokonuje w 12,4 sekundy. Ten model to wyjątkowa okazja, bo ten model był ostatnio dostępny już tylko z silnikiem V6 o mocy 304 KM oraz z jednostką 5,7-litra Hemi V8, która miała moc 368 KM.

Czytaj więcej

Maserati Grecale: Nadzieja na jeszcze lepszą przyszłość
Chrysler 300C 6,4 l V8

Chrysler 300C 6,4 l V8

mat. prasowe

6,4-litrowy Hemi V8 współpracuje z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów Torqueflite, dla której Chrysler podaje czas zmiany biegów na poziomie 160 milisekund. Silnik przekazuje swoją moc na tylną oś, gdzie jest ona dzielona przez mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu w celu wsparcia trakcji. W układzie hamulcowym Brembo zastosowano malowane na czerwono czterotłoczkowe zaciski, a zawieszenie posiada aktywne amortyzatory. Jest też aktywny układ wydechowy z czarnymi, okrągłymi końcówkami rur. Chrysler lekko podrasował też wygląd 300C. Pożegnalny model dostępny jest tylko w trzech kolorach nadwozia: "Gloss Black", "Velvet Red" i "Bright White".

Chrysler 300C 6,4 l V8

Chrysler 300C 6,4 l V8

mat. prasowe

Ta wersja Chryslera 300C dostarczony będzie klientom od wiosny 2023 roku. Nie jest to pierwszy 300C z 6,4-litrowym Hemi V, był już dostępny w Chryslerze 300 SRT w 2014 roku, jednak wtedy silnik miał "tylko" 477 KM. Pożegnalna seria kosztuje 55 tysięcy dolarów (około 272 tys. zł). Końcowa seria zostanie wyprodukowana w ilości 2000 egzemplarzy, 200 kolejnych sztuk trafi do klientów w Kanadzie. Według danych Chryslera, wszystkie dostępne auta zostały wyprzedane po około dwunastu godzinach. Producent utworzył listę oczekujących na wypadek, gdyby ktoś nie wykorzystał swojej rezerwacji. Jednak nawet ta lista po krótkim czasie zapełniła się tak bardzo, że dedykowana strona internetowa jest już wyłączona.

Chrysler 300C 6,4 l V8

Chrysler 300C 6,4 l V8

mat. prasowe

Chrysler 300C 6,4 l V8

Chrysler 300C 6,4 l V8

mat. prasowe

Chrysler 300C 6,4 l V8

Chrysler 300C 6,4 l V8

mat. prasowe

Chrysler 300C 6,4 l V8

Chrysler 300C 6,4 l V8

mat. prasowe

Czytaj więcej

Lexus ES 300h: Relaks, wygoda i wyjątkowość

Przeciętny cykl produkcyjny modelu w świecie motoryzacji trwa około siedmiu lat, bardzo rzadko dłużej. Jednak w przypadku Chryslera 300C wygląda to zupełnie inaczej. Ten model jest produkowany w niemal niezmienionej formie od 2004 roku, czyli przez 18 lat! Ten model zbudowany jest na platformie i z zawieszeniem Mercedesa klasy E trzeciej generacji (aktualnie w sprzedaży jest piąta generacja). 300C, który mierzy się od pewnego czasu z gwałtownie spadającymi wynikami sprzedaży, kończy swój żywot, rok modelowy 2023 będzie ostatnim. Stellantis zapewni Chryslerowi 300C elektryczną przyszłość, a nowy model pojawi się w 2026 roku.

Pozostało 81% artykułu
Premiery
Maserati GranCabrio: Więcej klasy, prestiżu, emocji i włoskiego stylu
Premiery
Porsche Taycan Turbo GT: Najdynamiczniejsze i najmocniejsze Porsche w historii
Premiery
Pierwszy roadster Rolls-Royce’a we współczesnej historii to raj na ziemi
Premiery
Mercedes-AMG E 53: Dla prezesów, którzy zawsze się spieszą
Premiery
Pierwszy elektryczny muscle car. Ma wbudowany generator dźwięku silnika V8