Aktualna generacja Phantoma dostępna jest na rynku od 2017 roku. Teraz Rolls-Royce wprowadza do swojego flagowego modelu swego rodzju modernizację, która wizualnie jest co najmniej dyskretna. Według informacji z Crewe, tego właśnie chcieli klienci. Dla Rollsa ten lifting wystarczył żeby nazywać teraz Phantom oznaczeniem Series II.

Rolls-Royce Phantom Series II

Rolls-Royce Phantom Series II

mat. prasowe

Największe zmiany wizualne dotyczą osłony chłodnicy, która jest teraz nie tylko podświetlana, ale ma również zmieniony lekko ksztatł, czy jak to opisuje producent: „subtelna geometryczna zmiana w grillu”. Spirit of Ecstasy, emblemat Rolls Royce również zostały przeprojektowane i wg. tego co twierdzi producent ma się bardziej wyróżniać gdzy patrzy się na nią z przodu. Obramowanie grilla jest opcjonalnie dostępne w ciemnym chromie. Kolejną nowością ma być pozioma linia, która poprowadzona jest pomiędzy dziennymi reflektorami, ponad grillem. Przednie reflektory są teraz wyposażone w laserowo wycięte światła, dając efekt świateł gwiazd, co pozwoliło na nawiązanie do rozświetlanej podsufitki (Starlight Headliner) znajdującej się wewnątrz oraz na „wzmocnieniu efektu zaskoczenia i zachwytu kiedy widzi się Phantoma nocą”.

Rolls-Royce Phantom Series II

Rolls-Royce Phantom Series II

mat. prasowe

Ze zmian, które łatwiej zauważyć można wymienić nowe wzory felg np. trójwymiarowe, frezowane ze stali nierdzewnej z trójkątnymi płaszczyznami, polerowanymi w pełni lub częściowo. Alternatywnie luksusowy sedan może być wyposażony w płaską felgę przypominającą wyglądem tarcze kół samochodów Rolls-Royce z lat 20-tych ubiegłego wieku. Felgi są oferowane w wersji z polerowanej stali nierdzewnej oraz z czarnym wykończeniem lakierniczym. Na życzenie klienta można teraz zamówić ciemne ramki przedniej i bocznych szyb.

Czytaj więcej

Rolls-Royce Dawn: Świt każdego dnia
Rolls-Royce Phantom Series II

Rolls-Royce Phantom Series II

mat. prasowe

We wnętrzu - poza grubszym wieńcem kierownicy - wszystko pozostaje bez zmian. Phantom jest jednak teraz nieco bardziej cyfrowy. Brytyjczycy wprowadzają system Rolls-Royce Connected: usługa służy jako interfejs do "Whispers", wysoce ekskluzywnej aplikacji przeznaczonej dla klientów Rolls-Royce'a. Umożliwia ona np. przesyłanie celów nawigacji ze smartfona do samochodowego systemu nawigacji czy zdalnie sprawdzić stan samochodu. Mhhhhh... w markach znacznie, znacznie tańszych można takie rzeczy już dawno robić.

Rolls-Royce Phantom Series II

Rolls-Royce Phantom Series II

mat. prasowe

Autopromocja
Wyjątkowa okazja

Roczny dostęp do treści rp.pl za pół ceny

KUP TERAZ

Układ napędowy pozostaje niezmieniony. W Phantomie napęd nadal zapewnia 6,75-litrowy silnik V12 z dwiema turbosprężarkami o mocy 571 KM i zapewnia maksymalny moment obrotowy 900 Nm. Spełnia on normę emisji spalin Euro 6d i rozpędza Phantoma do 100 km/h w 5,3 sekundy - wersja z długim rozstawem osi jest wolniejsza o 0,1 sekundy. Prędkość jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h.

Rolls-Royce Phantom Series II

Rolls-Royce Phantom Series II

mat. prasowe

Rolls-Royce do tej pory nie ujawnił daty wprowadzenia samochodu na rynek - prawdopodobnie stanie się to w 2023 roku. Nie podano również ceny zmodernizowanej wersji. Pewne jest natomiast to, że będzie to ostatni Phantom z silnikiem V12 - lub w ogóle z silnikiem spalinowym. Do 2030 r. Rolls-Royce chce oferować wyłącznie modele z napędem elektrycznym. Pierwszym będzie Spectre Coupe, a następnie Cullinan, Ghost i Phantom.

Rolls-Royce Phantom Series II

Rolls-Royce Phantom Series II

mat. prasowe

Rolls-Royce Phantom Series II

Rolls-Royce Phantom Series II

mat. prasowe

Rolls-Royce Phantom Series II

Rolls-Royce Phantom Series II

mat. prasowe

Rolls-Royce Phantom Series II

Rolls-Royce Phantom Series II

mat. prasowe

Czytaj więcej

Rekordowa sprzedaż Rolls-Royce'a. W Polsce najpopularniejszy Cullinan i Ghost