To tradycja w Ferrari - wkrótce po wersji coupe, Włosi prezentują model z otwartym dachem. Tak jest i tym razem. Po debiucie 296 GTB z napędem hybrydowym V6, który miał miejsce latem 2021 roku, teraz zaprezentowany został wariant ze skrótem GTS, który oznacza nic innego jak Gran Turismo Spider. Kabriolet Ferrari ma twardy dach, który chowa się w czasie 14 sekund i można to robić również w trakcie jazdy do prędkości 45 km/h.

Ferrari 296 GTS

Ferrari 296 GTS

mat. prasowe

Technologia napędu jest taka sama jak w coupe. Pomiędzy kabiną pasażerską a tylną osią umieszczono silnik benzynowy V6 biturbo o pojemności 2992 cm3 z dwoma turbosprężarkami o mocy 663 KM. Ta jednostka napędowa jest wspomagana dodatkowo przez umieszczony z tyłu silnik elektryczny, który osiąga moc 167 KM. Taki zestaw generuje 830 KM i maksymalnie 740 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego.

Ferrari 296 GTS

Ferrari 296 GTS

mat. prasowe

Hybrydowe Ferrari typu plug-in jest w stanie przejechać do 25 km wyłącznie na napędzie elektrycznym. W trybie E-Drive prędkość maksymalna jest ograniczona do 135 km/h. Jest to możliwe dzięki 7,45 kWh akumulatorowi umieszczonemu w podłodze za fotelami, który składa się z 80 ogniw połączonych szeregowo. Oprócz trybu całkowicie elektrycznego dostępne są trzy inne tryby jazdy: Hybrid (hybrydowy), Performance (sportowy) i Qualify (wyczynowy). Od zera do setki 299 GTS rozpędza się w 2,9 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 330 km/h. Czyli identycznie jak wersja coupe. Jedynie sprint od 0 do 200 km/h wypada nieco gorzej - 7,6 zamiast 7,3 sekundy. Wynika to z większej masy własnej Spidera, który jest 70 kg cięższy od coupe (1540 kg).

Czytaj więcej

Pierwsze oficjalne zdjęcie SUV-a Ferrari
Ferrari 296 GTS

Ferrari 296 GTS

mat. prasowe

Model z otwartym dachem dostęny będzie również w super sportowej odmianie Assetto Fiorano. Ten model zapewnia zoptymalizowaną dynamikę jazdy. Na przednim zderzaku znajduje się dodatkowy spoiler, który według Ferrari generuje 10 kg dodatkowej siły docisku. Tylko dla modelu 296 GTS Assetto Fiorano dostępny jest specjalny lakier inspirowany modelem 250 Le Mans, który łączy typową dla Ferrari czerwień z bielą. Kontrastujący kolor rozciąga się od przedniej części nadwozia i dachu aż po chowany tylny spojler, który, podobnie jak w Coupé, jest umieszczony nad tylnymi światłami i wysuwa się tylko wtedy, gdy jest to konieczne.

Ferrari 296 GTS Assetto Fiorano

Ferrari 296 GTS Assetto Fiorano

mat. prasowe

Otwarta wersja korzysta z zaawansowanej aerodynamiki opracowanej dla coupe. Deflektory powietrza, z których większość jest ukryta, z jednej strony zapewniają dużą siłę docisku, a z drugiej mają za zadanie utrzymywać turbulencje powietrza z dala od wnętrza. Elektroniczne systemy wspomagające jazdę oraz zawieszenie również odpowiadają rozwiązaniom zastosowanym w zamkniętym modelu - w przypadku Assetto Fiorano uzupełnione o regulowane amortyzatory Multimatic pochodzące z wyczynowych modeli oraz opony Michelin Sport Cup2R.

Ferrari 296 GTS Assetto Fiorano

Ferrari 296 GTS Assetto Fiorano

mat. prasowe

We wnętrzu 296 GTS również odpowiada modelowi GTB. Jak zawsze w Ferrari, większość elementów sterujących jest zgrupowana na kierownicy lub wokół niej, reszta kokpitu ma minimalistyczny układ. Assetto Fiorano ma lżejsze panele drzwiowe, które same w sobie pozwalają na zmniejszenie masy o 8 kg. Kokpit w dużej mierze odpowiada kokpitowi modelu 296 GTB. Zmiany wprowadzono w fotelach i konsoli środkowej. Ferrari nie ujawniło jeszcze, kiedy dokładnie nowy 296 GTS będzie dostępny. Cena również pozostaje tajemnicą.

Ferrari 296 GTS

Ferrari 296 GTS

mat. prasowe

Ferrari 296 GTS

Ferrari 296 GTS

mat. prasowe

Ferrari 296 GTS

Ferrari 296 GTS

mat. prasowe

Czytaj więcej

BMW i7: Flagowa limuzyna napakowana nowościami