To tradycja w Ferrari - wkrótce po wersji coupe, Włosi prezentują model z otwartym dachem. Tak jest i tym razem. Po debiucie 296 GTB z napędem hybrydowym V6, który miał miejsce latem 2021 roku, teraz zaprezentowany został wariant ze skrótem GTS, który oznacza nic innego jak Gran Turismo Spider. Kabriolet Ferrari ma twardy dach, który chowa się w czasie 14 sekund i można to robić również w trakcie jazdy do prędkości 45 km/h.
Ferrari 296 GTS
Technologia napędu jest taka sama jak w coupe. Pomiędzy kabiną pasażerską a tylną osią umieszczono silnik benzynowy V6 biturbo o pojemności 2992 cm3 z dwoma turbosprężarkami o mocy 663 KM. Ta jednostka napędowa jest wspomagana dodatkowo przez umieszczony z tyłu silnik elektryczny, który osiąga moc 167 KM. Taki zestaw generuje 830 KM i maksymalnie 740 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego.
Ferrari 296 GTS
Hybrydowe Ferrari typu plug-in jest w stanie przejechać do 25 km wyłącznie na napędzie elektrycznym. W trybie E-Drive prędkość maksymalna jest ograniczona do 135 km/h. Jest to możliwe dzięki 7,45 kWh akumulatorowi umieszczonemu w podłodze za fotelami, który składa się z 80 ogniw połączonych szeregowo. Oprócz trybu całkowicie elektrycznego dostępne są trzy inne tryby jazdy: Hybrid (hybrydowy), Performance (sportowy) i Qualify (wyczynowy). Od zera do setki 299 GTS rozpędza się w 2,9 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 330 km/h. Czyli identycznie jak wersja coupe. Jedynie sprint od 0 do 200 km/h wypada nieco gorzej - 7,6 zamiast 7,3 sekundy. Wynika to z większej masy własnej Spidera, który jest 70 kg cięższy od coupe (1540 kg).