Luksusy na salonie samochodowym w Monako. Główny sponsor wydarzenia to firma z Polski

Kiedy Monako organizuje salon samochodowy to nie można liczyć na premiery modeli klasy średniej czy niższej. Tu nie zagląda nawet klasa premium. To świat samochodów marzeń. Tych nowych i nieco starszych.

Publikacja: 12.05.2025 08:06

Laffite LM1 Monaco Edition było jedną z premier tegorocznego salonu Top Marques w Monako

Laffite LM1 Monaco Edition było jedną z premier tegorocznego salonu Top Marques w Monako

Foto: Albert Warner

Top Marques Monaco to jeden z najbardziej ekskluzywnych salonów samochodowych na świecie. Odbywa się rokrocznie w Grimaldi Forum w Monako. W tym roku wydarzenie obchodziło swoje 20-lecie, a tegoroczny salon ma bardzo istotny polski akcent. Ale o tym za chwilę. Kiedy przed wejściem do hal wystawowych zaparkowany jest restomode samolotu, a obok niego stoi zmodernizowana G-klasa z przyczepą, na której załadowana jest łódź zmodernizowana przez Brabusa to nie rozpala wyobraźnię co czeka cię w środku.

Pagani Huayra Codalunga - ma wydłużony tył, jest o 70 kg lżejsza od klasycznej Huayry. Powstało pięć

Pagani Huayra Codalunga - ma wydłużony tył, jest o 70 kg lżejsza od klasycznej Huayry. Powstało pięć egzemplarzy, każdy kosztował ok. 7 mln euro

Foto: Albert Warner

Czytaj więcej

Pagani Zonda HP Barchetta: Najdroższy samochód na świecie

Wydarzenie co roku przyciąga około 30 tys. odwiedzających z całego świata. Głównie tych bogatych, bilet VIP kosztuje niecałe 800 zł. Promuje się tu podejście "See it, Drive it, Buy it" – odwiedzający mogą nie tylko oglądać, ale także testować i kupować prezentowane pojazdy. ​No może nie wszystkie, ale na większości aut, również klasyków wystawiona jest ich cena lub kontakt. Zresztą, oprócz supersamochodów, na salonie prezentowane są również luksusowe jachty, helikoptery, zegarki, biżuteria, dzieła sztuki oraz nieruchomości. I to wszystko można kupić.

Na granicy dobrego smaku - Rolls-Royce Cullinan zmodernizowany przez Mansory

Na granicy dobrego smaku - Rolls-Royce Cullinan zmodernizowany przez Mansory

Foto: Albert Warner

Wśród odwiedzających jest nie tylko książę Albert, ale również liczni kierowcy Formuły 1 - Leclerc, Alonso czy Bottas. Jedna z motoryzacyjnych premier pochodziła z Hiszpanii. Do zaprojektowania 1151 konnego Laffite LM1 Monaco Edition przyczynił się osobiście książę Albert. Powstaną tylko w dwa egzemplarze tego modelu. W tym roku zaprezentowano 13 nowych modeli, w tym 10 światowych premier. Co jeszcze można zobaczyć? Ferrari 250 Spyder California, która jest wyceniona na 14 mln euro (ok. 59 mln zł), wspaniałego Duesenberga Model J Tourster Derham z 1930 roku, auto które jest zwycięzcą Rétromobile Paris, rzadkie, bo jedno z trzech na świecie Bugatti T73 czy Facel Le Mans, który nigdy wcześniej nie był prezentowany publicznie. Jest też niezły zbór Ferrari, fenomenalna Kimera 037, rożne ekscentryczne modele Mansory.

Nowoczesny klasyk i klasyk - Kimera 037 i Ferrari F40

Nowoczesny klasyk i klasyk - Kimera 037 i Ferrari F40

Foto: Albert Warner

Polska firma głównym sponsorem salonu samochodowego w Monte Carlo

Polski wątek tego salonu jest znaczny. Bo od zeszłorocznej edycji głównym sponsorem Top Marques Monaco jest założona w Polsce Zondacrypto – jedna z największych i najdłużej działających giełd kryptowalut. Firma ma długą listę akcji sponsoringowych, współpracuje m.in. Juventus F.C. czy Bologna F.C. jak i z polskimi klubami sportowymi (np. Raków Częstochowa). Kolejny polski akcent można było znaleźć na zewnątrz budynków Grimaldi Forum gdzie stał zaparkowany zmodyfikowany Mercedes klasy G. Projekt wykonała  pochodzą z Czechowic-Dziedzic firma tuningowa Carlex Design. 

Duesenberg Model J produkowany w latach 1928 - 1938. Miał rzędowy silnik V8 o mocy 265 KM i skrętne

Duesenberg Model J produkowany w latach 1928 - 1938. Miał rzędowy silnik V8 o mocy 265 KM i skrętne przednie reflektory

Foto: Albert Warner

Pogledajte 300 GTC zbudowany na bazie Mercedesa SL

Pogledajte 300 GTC zbudowany na bazie Mercedesa SL

Foto: Albert Warner

Mercedes klasy G przerobiony przez polską firmę Carlex Design

Mercedes klasy G przerobiony przez polską firmę Carlex Design

Foto: Albert Warner

Elektryczny Rimac Nevera

Elektryczny Rimac Nevera

Foto: Albert Warner

Nowy Morgan Supersport waży zaledwie 1179 kg

Nowy Morgan Supersport waży zaledwie 1179 kg

Foto: Albert Warner

Zestaw Brabusa - zmodernizowana klasa G i przerobiona łódź motorowa

Zestaw Brabusa - zmodernizowana klasa G i przerobiona łódź motorowa

Foto: Albert Warner

Restomody są nie tylko w świecie motoryzacji - Junkers A50 z 7-cylindrowym silnikiem o mocy 124 KM w

Restomody są nie tylko w świecie motoryzacji - Junkers A50 z 7-cylindrowym silnikiem o mocy 124 KM waży 600 kg został zbudowany przez niemiecką firmę

Foto: Albert Warner

Czytaj więcej

Przebudowali roadstera na małe kombi. Tak wygląda Brabus Rocket GTS

Top Marques Monaco to jeden z najbardziej ekskluzywnych salonów samochodowych na świecie. Odbywa się rokrocznie w Grimaldi Forum w Monako. W tym roku wydarzenie obchodziło swoje 20-lecie, a tegoroczny salon ma bardzo istotny polski akcent. Ale o tym za chwilę. Kiedy przed wejściem do hal wystawowych zaparkowany jest restomode samolotu, a obok niego stoi zmodernizowana G-klasa z przyczepą, na której załadowana jest łódź zmodernizowana przez Brabusa to nie rozpala wyobraźnię co czeka cię w środku.

Pozostało jeszcze 87% artykułu
Po Drodze
Pożegnanie kultowej ciężarówki. Kenworth odchodzi na emeryturę
Po Drodze
Kultowe Porsche trafiło na aukcję. Ruf CTR Yellowbird powstał w 29 egz.
Po Drodze
Bugatti trackday. Milionerzy musieli najpierw pójść do szkoły jazdy Porsche
Po Drodze
30 lat Mercedesa Sprintera. Rewolucyjny dostawczak świętuje swoje urodziny
Po Drodze
Auto, które pobiło rekord prędkości w 1965 r. po raz pierwszy wystawione na sprzedaż
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem