W 2021 roku, podobnie jak wiele innych rynków samochodowych, również rosyjski ucierpiał z powodu następstw pandemii i kryzysu półprzewodników, wzrostu kosztów materiałów i problemów logistycznych. Niemniej jednak sprzedaż wzrosła, przy czym wzrost dotyczył głównie drugiego kwartału 2021 roku. Z kolei w 2022 roku analitycy spodziewają się w Rosji wzrostu sprzedaży o 3,3 proc. do 1 722 000 samochodów. Łada jest nadal liderem rynku. W 2021 roku, sprzedała 350 714 samochodów. Sprzedaż Grupy Avtovaz wzrosła o 2,0 procent - w 2020 roku było to 343 512 pojazdów. Drugie miejsce zajmuje Kia ze sprzedażą 205 801 aut i wzrostem o 2,0 proc. (2020: 201 727 egz.). Hyundai plasuje się na trzecim miejscu ze sprzedażą 163 331 egz. i wzrostem o 3,0 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim (2020: 163 244 modele). Na czwartym miejscu jest Renault - 131 552 egz. (+2,0%; 2020: 128 408 sztuk), a na piątym nowicjusz Toyota - 97 941 aut (+ 7 proc.). Duży spadek zaliczył Volkswagen, który uplasował się na siódmym miejscu (86 106 egz, i -14 proc.). Jedno miejsce wyżej (szóste) uplasowała się Skoda (90 443 egz.).
Czytaj więcej
Niemieckie ADAC sprawdziło 500 samochodów z bezkluczowym systemem zamykania. Test pokazał, że prawie wszystkie testowane modele można łatwo otworzyć i ukraść.
Najchętniej kupowane samochody w Rosji w 2021 roku:
20. Mazda CX-5 - 19.828 egz.
19. Nissan Qashqai - 20.474 egz.