Mniejsza i tym samym tańsza wersja będzie miała pojemność 50 kWh zapewniającym zasięg około 200 km. Drugi model wyposażony zostanie w akumulator o pojemności 75 kWh. To ma pozwolić na przejechanie około 300 km na jednym ładowaniu (wg WLTP). Opel liczy na popyt na elektryczne modele dostawcze ze względu na coraz częstszą potrzebę bezemisyjnej dostawy w strefach zurbanizowanych.

""

Opel Vivaro-e.

moto.rp.pl

Vivaro‑e jest oparty na opracowanej przez grupę PSA uniwersalnej platformie EMP2, która umożliwia stosowanie zarówno konwencjonalnych, jak i zelektryfikowanych zespołów napędowych. Nie będzie to jedyny dostawczy elektryk Opla. Kolejnym będzie Combo‑e — zaplanowany na 2021 rok.

CZYTAJ TAKŻE: Oszczędności po fuzji FCA z PSA: Opel i Vauxhall mogą najwięcej stracić

„Opel stawia na elektryczność. Do 2024 roku wszystkie modele naszej marki będą oferowane w wersjach zelektryfikowanych” — powiedział Michael Lohscheller, dyrektor generalny firmy Opel. „Każdy samochód będzie można zamówić również w takiej odmianie. Zelektryfikowane lekkie pojazdy użytkowe będą miały szczególne znaczenie na ostatnim odcinku trasy w strefie miejskiej, zarówno w przewozie osób, jak i towarów. Dlatego bardzo się cieszę, że Vivaro‑e będzie dostępny już w przyszłym roku, a zelektryfikowane wersje Opli Combo Life, Combo Cargo i Zafira Life pojawią się w 2021 roku”.

CZYTAJ TAKŻE: Rozmowa moto.rp.pl | Michael Lohscheller, prezes Opel AG: Jedziemy w dobrym kierunku

""

Michael Lohscheller, dyrektor generalny firmy Opel.

moto.rp.pl