Dacia Spring już nie jest najtańszym elektrykiem

Na chińskim rynku pojawił się tańszy samochód elektryczny niż Renault K-ZE, czyli odpowiednik Dacii Spring. Jest nim Lingbao Coco, od chińskiej firmy Jiangsu Jimai New Energy Vehicle Industry.

Publikacja: 21.07.2021 03:37

Dacia Spring już nie jest najtańszym elektrykiem

Foto: moto.rp.pl

Czteroosobowy pojazd Lingbao Coco jest oferowany wyłącznie na rynku chińskim. Jego cena oscyluje w granicach 15 tys. zł. Dostępny w dwóch wersjach: podstawowej „Hero” oraz rozszerzonej „Alliance”. Ta druga oferuje manualną klimatyzację oraz 9-calowy ekran od systemu infotaitmentu. Ponadto na wyposażeniu znalazło się radio z Bluetooth i złącze USB. Warto dodać, że w żadnym wariancie auto nie posiada poduszek powietrznych. Wystarczające w tym przypadku mają być pasy bezpieczeństwa, czujniki parkowania, ABS i EBD.

CZYTAJ TAKŻE: Polskie ceny Dacii Spring. To najtańsze e-auto na rynku

""

Lingbao Coco

Foto: moto.rp.pl

Do napędu Coco służy 41-konny silnik elektryczny o 95 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Moc przenoszona jest na przednią oś. Prędkość maksymalna jaką osiąga ten pojazd to 100 km/h, a zasięg określono na 120 km (akumulator litowo-żelowo-fosforanowy). Ładowanie z gniazda AC ma zająć do 7 godzin.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Cena podstawowego modelu została określona na 15,7 tys. zł. To niemal o połowę mniej niż w przypadku najtańszego, europejskiego auta elektrycznego – Dacii Spring (od 76 900 zł w Polsce, ok. 34 tys. zł w Chinach). Auto nie będzie oferowane nigdzie poza Azją. Przynajmniej na razie.

CZYTAJ TAKŻE: Unia zakazuje samochodów spalinowych od 2035 roku

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Czteroosobowy pojazd Lingbao Coco jest oferowany wyłącznie na rynku chińskim. Jego cena oscyluje w granicach 15 tys. zł. Dostępny w dwóch wersjach: podstawowej „Hero” oraz rozszerzonej „Alliance”. Ta druga oferuje manualną klimatyzację oraz 9-calowy ekran od systemu infotaitmentu. Ponadto na wyposażeniu znalazło się radio z Bluetooth i złącze USB. Warto dodać, że w żadnym wariancie auto nie posiada poduszek powietrznych. Wystarczające w tym przypadku mają być pasy bezpieczeństwa, czujniki parkowania, ABS i EBD.

Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy