Ostatnie testy nowego Opla Astry

Prace nad nowym Oplem Astrą przebiegają zgodnie z harmonogramem, a premiera 11. generacji najlepiej sprzedającego się kompaktowego modelu tej niemieckiej marki odbędzie się już za kilka tygodni. Opel podzieli się informacjami jak wyglądają ostatnie testowe dni nowej generacji Astry.

Publikacja: 08.07.2021 06:56

Ostatnie testy nowego Opla Astry

Foto: Opel Astra L

Samochód — który jak wszystkie współczesne pojazdy powstawał z wykorzystaniem projektowania wspomaganego komputerowo — od zimy przechodzi końcowe badania, poprawki i weryfikacje w rzeczywistych warunkach eksploatacji. Teraz nowa Astra wjeżdża na ostatnią prostą prawdziwego maratonu testów. Inżynierowie Opla zabrali prototypy i egzemplarze testowe na daleką północ i testują je w mroźnym powietrzu i na oblodzonych drogach szwedzkiej Laponii. Inne egzemplarze są poddawane morderczym próbom na torach Centrum Testowego w Dudenhofen, a od niedawna odbywają także jazdy weryfikacyjne po drogach publicznych. Równocześnie nowa Astra przechodzi końcowe testy w laboratorium kompatybilności elektromagnetycznej (EMC) w Rüsselsheim przed uzyskaniem homologacji niezbędnej do wprowadzenia modelu do sprzedaży. – Nowa Astra wyjątkowo dobrze radzi sobie w wymagającym programie testów. Zespół zajmujący się opracowywaniem modelu – w którym nawiasem mówiąc jest więcej kobiet-inżynierów niż kiedykolwiek wcześniej – zaprojektował bezkompromisowo ciekawą generację Astry, która wzbudzi dreszcz emocji u naszych klientów – mówi Mariella Vogler, główna inżynier odpowiedzialna za Astrę.

""

Foto: moto.rp.pl

W czasie testów w Laponii do specjalistów Opla w dziedzinie podwozi dołączyli koledzy z działu odpowiedzialnego za ogrzewanie, wentylację i klimatyzację. Jednym z celów tych trzech systemów jest zapewnienie szybkiego rozgrzewania przedziału pasażerskiego. Badano skuteczność odprowadzania ciepła z silnika, przepływ płynu chłodzącego, parametry pracy nagrzewnicy i dmuchawy, a także skuteczność podgrzewania kierownicy oraz przednich i tylnych foteli. Testy rozgrzewania kabiny nie służą jednak wyłącznie zapewnieniu użytkownikom samochodu przytulnego ciepła w chłodne zimowe poranki. Wydajność układu ogrzewania jest też ściśle określona przez przepisy oraz jeszcze bardziej rygorystyczne normy wewnętrzne, zgodnie z którymi szyba czołowa oraz szyby boczne Opla muszą być jak najszybciej oczyszczone ze szronu i lodu, aby zapewnić kierowcy bezpieczną widoczność.

""

Foto: moto.rp.pl

W Centrum Testowym w Dudenhofen w Niemczech badano inne parametry pojazdu. Inżynierowie z centrum kompetencyjnego ADAS (Automated Driver Assistance Systems), czyli zautomatyzowanych systemów wspomagających kierowcę w Rüsselsheim zabrali nową Astrę na szybki owalny tor oraz długą prostą w celu skalibrowania zaawansowanych układów — w tym adaptacyjnego tempomatu, systemu hamowania awaryjnego, systemu ostrzegającego przed najechaniem na pojazd poprzedzający oraz asystenta monitorującego ruch poprzeczny za pojazdem. Po mocno rozgrzewającej jeździe z dużymi prędkościami nowa Astra mogła się schłodzić w testowych kałużach o głębokości co najmniej 25 centymetrów. Mimo wytworzenia dużej fali przed sobą samochód nie może „zasysać” ani „połykać” wody — zespół napędowy, układ elektryczny oraz wszystkie elementy pod maską muszą być przed nią zabezpieczone.

""

Foto: moto.rp.pl

Po opuszczeniu toru Astrę czekały kolejne, nie mniej wyczerpujące „atrakcje”. Po szybkim owalu, badaniu właściwości jezdnych oraz kąpieli samochody testowe trafiły do komory klimatycznej w Dudenhofen. Test środowiskowy służy ocenie możliwości użytkowania pojazdów oraz sprawności poszczególnych systemów i podzespołów w ekstremalnych warunkach. Nową generację Astry sprawdzano między innymi pod kątem szczelności w silnie zapylonym i zapiaszczonym otoczeniu. Kiedy prototypy i egzemplarze przedprodukcyjne są testowane na dalekiej północy, w Dudenhofen oraz na drogach publicznych w Niemczech i innych krajach kolejne pojazdy przechodzą intensywne próby na hamowniach i w laboratoriach w Rüsselsheim. Na różnych etapach prac rozwojowych testowana jest na przykład kompatybilność elektromagnetyczna (EMC) modelu. Żaden samochód nie może zostać dopuszczony do sprzedaży w Europie bez zaliczenia testów EMC w procesie homologacji. Badania EMC służą zagwarantowaniu odporności systemów elektronicznych samochodu na zakłócenia.

""

Foto: moto.rp.pl

CZYTAJ TAKŻE: Opel Grandland: Nowy wygląd, nowe wnętrze, nowa nazwa

Zespół Opla testował odporność nowej Astry na emisję elektromagnetyczną w specjalnie zbudowanym laboratorium kompatybilności elektromagnetycznej w Rüsselsheim. Samochód jest tam wystawiony na działanie emisji w szerokim paśmie częstotliwości, w komorze ze ścianami wyłożonymi specjalnymi materiałami pochłaniającymi fale, aby ich odbicia nie zakłócały pomiaru. Dzięki temu inżynierowie otrzymują przejrzyste i rzetelne dane. Nowy model dostaje „zielone światło” i uzyskuje ostateczną homologację dopiero po potwierdzeniu, że wszystkie jego systemy są odporne na zakłócenia wywołane emisją elektromagnetyczną.

Samochód — który jak wszystkie współczesne pojazdy powstawał z wykorzystaniem projektowania wspomaganego komputerowo — od zimy przechodzi końcowe badania, poprawki i weryfikacje w rzeczywistych warunkach eksploatacji. Teraz nowa Astra wjeżdża na ostatnią prostą prawdziwego maratonu testów. Inżynierowie Opla zabrali prototypy i egzemplarze testowe na daleką północ i testują je w mroźnym powietrzu i na oblodzonych drogach szwedzkiej Laponii. Inne egzemplarze są poddawane morderczym próbom na torach Centrum Testowego w Dudenhofen, a od niedawna odbywają także jazdy weryfikacyjne po drogach publicznych. Równocześnie nowa Astra przechodzi końcowe testy w laboratorium kompatybilności elektromagnetycznej (EMC) w Rüsselsheim przed uzyskaniem homologacji niezbędnej do wprowadzenia modelu do sprzedaży. – Nowa Astra wyjątkowo dobrze radzi sobie w wymagającym programie testów. Zespół zajmujący się opracowywaniem modelu – w którym nawiasem mówiąc jest więcej kobiet-inżynierów niż kiedykolwiek wcześniej – zaprojektował bezkompromisowo ciekawą generację Astry, która wzbudzi dreszcz emocji u naszych klientów – mówi Mariella Vogler, główna inżynier odpowiedzialna za Astrę.

Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy