W 1982 roku Lamborghini zaprezentowało na Salonie Samochodowym w Genewie auto terenowe, które wyróżniało się nie tylko kanciastym nadwoziem. Projekt początkowo skonstruowany dla wojska (LM od Lamborghini Militari), a cywilna wersja powstała głównie z myślą o sprzedaży na Bliskim Wchodzie. Nadwozie zbudowane z aluminium i włókna węglowego wygląda jakby ominęło proces badania w tunelu aerodynamicznym. Silnik pochodzi z samochodu sportowego. Ma dwanaście cylindrów i 450 KM. Żaden inny pojazd terenowy w tamtych czasach nie miał tak dużego i mocnego silnika. LM002 ma masę własną 2700 kg, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,8 sekundy i rozpędza się do 210 km/h.
CZYTAJ TAKŻE: Lamborghini, które powstanie w jednym egzemplarzu
fot. RM Sothebys
fot. RM Sothebys
LM002 był produkowany od 1986 roku. Przez siedem lat zbudowano 328 sztuk. Chyba najbardziej znanymi właścicielami LM002 byli kierowca Formuły 1 Keke Rosberg, Sylwester Stalone i Tina Turner, która przerobiła swój egzemplarz. Jej Lamborghini miało silnik i automatyczną skrzynią biegów z Mercedesa 500E. Seryjne LM002 jest wyposażone w pięciobiegową manualną przekładnię. W swoich czasach za LM002 trzeba było zapłacić 220 000 marek. Trzeba było się liczyć z ogromnymi kosztami eksploatacji – auto średnio zużywało od 26,5 do 42 litrów paliwa. Zbiornik miał pojemności 290 litrów.