Hockenheim/Niemcy | Po pierwszych jazdach Röhrl jest pewien, że nowy model to „wielki krok naprzód w porównaniu z tym wszystkim, co dotąd znaliśmy. Ten samochód na nowo definiuje znaczenie terminu SUV”. Dokładnie nie wiadomo co szykuje Porsche. Jednak Cayenne jest znane już od początku jako bardzo dynamiczny SUV. W pierwszych latach produkcji, w 2006 roku zadebiutował Cayenne Turbo S o imponującej wówczas mocy 521 KM. „Samochody terenowe, którymi można jeździć niczym autem sportowym – w tamtych czasach to była prawdziwa sensacja” – tak Walter Röhrl wspomina pierwszą generację Porsche Cayenne o wewnętrznym oznaczeniu E1.

CZYTAJ TAKŻE: Porsche 911 GT3: Tak buduje się sportowe samochody

""

Walter Röhrl to były kierowca rajdowy, a aktualnie ambasador marki Porsche. Przez lata był również kierowcą testowym niemieckiej marki. Przez wielu ekspertów uznawany za najlepszego kierowcę rajdowego wszech czasów.

moto.rp.pl

Nowy wariant modelu, aktualnie poddawanym jest ostatecznym testom. Samochód bazuje na obecnym Cayenne Turbo Coupe i ma zapewnić najwyższy poziom dynamiki wzdłużnej i poprzecznej. Wszystkie układy zawieszenia oraz systemy sterowania skonfigurowano pod kątem sportowych osiągów. Póki co wizualne wyróżniki nowego Cayenne w dużej mierze pozostały ukryte pod czarnym kamuflażem. Aktualnie najmocniejsza wersja Cayenne Coupe ma 680 KM mocy – to hybryda plug-in z 4 litrowym silnikiem. Walter Röhrl po testach był pod wielkim wrażeniem: „Samochód pozostaje niewiarygodnie stabilny nawet w szybkich zakrętach, a jego reakcje na skręt są niezwykle precyzyjne. Bardziej niż kiedykolwiek masz wrażenie, że siedzisz nie w dużym SUV-ie, ale w kompaktowym aucie sportowym”.

CZYTAJ TAKŻE: Porsche Taycan Cross Turismo: Pomysł na nowy segment

""

moto.rp.pl