Zmodernizowany Lexus LS. Kosztuje więcej od niemieckiej konkurencji

Lexus w swoim flagowym modelu LS chce przekonać klientów przez dopracowanie najmniejszych detali. Dlatego przy ostatnio przeprowadzonej modernizacji położono nacisk na pozornie drobne szczegóły.

Publikacja: 20.02.2021 19:25

Zmodernizowany Lexus LS. Kosztuje więcej od niemieckiej konkurencji

Foto: moto.rp.pl

Lexus modernizacją przypomina o swoim flagowym modelu. Luksusowa limuzyna LS ma nowe reflektory ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej, swój kształt zmienił przedni zderzak, osłona chłodnicy o kształcie klepsydry ma ciemne, metaliczne wykończenie na swoich wewnętrznych powierzchniach, pojawił się też nowy wzór 20 calowych felg. Wewnętrzne wykończenie drzwi można pokryć… nowym rodzajem tkaniny przy użyciu japońskiej techniki tkania 3D, która ma imitować światło księżyca odbijające się w wodzie (no kto by nie chciał mieć we wnętrzu swojego auta światła księżyca odbijającego się w wodzie?!). Do tego dopasowano pasujące srebrne aplikacje na klamce i lakier z w srebrnym odcieniu. Nie taki zwykłym tylko to zastosowanie nowej technologii lakierowania nadwozia Lunar Silver, dające wyraźniejszy efekt gry światła i cienia.

CZYTAJ TAKŻE: Lexus LC 500 Cabrio: Zanikający gatunek

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

– Pracując nad nowym modelem LS, dążyliśmy do rozwinięcia jeszcze wyższego poziomu ciszy i komfortu. Te dwie cechy stanowią wyróżnik modelu LS od samego początku, tj. od czasu zaprezentowania jego pierwszej generacji, wraz z którą marka Lexus zadebiutowała na rynku – powiedział Koji Sato, prezydent Lexus International.

""

moto.rp.pl

Do napędu 5,2 metrowej limuzyny służy hybryda o mocy systemowej 359 KM złożona z 3,5-litrowego silnika benzynowego V6 (299 KM) i silnika elektrycznego o mocy 179 KM . Tu też dokonano szeregu drobnych modyfikacji, które powinny jeszcze bardziej usprawnić interakcję silnika spalinowego z napędem elektrycznym. Lexus poprawił również responsywność systemu, zwiększając wydajność akumulatora hybrydowego. Japońska marka premium obiecuje jeszcze bardziej płynną pracę napędu Multi Stage Hybrid, zarówno w jeździe miejskiej, jak i długodystansowej, dzięki zwiększeniu i rozszerzeniu zakresu działania silnika elektrycznego.

""

moto.rp.pl

Poprawiono komfort jazdy. W ramach najnowszych udoskonaleń Lexus chwali się, że zwrócił uwagę również na pracę opon (zmniejszono pionową sztywność), zmiennego zawieszenia adaptacyjnego (zwiększony zakres pracy), stabilizatorów i konstrukcję foteli (nowe pianki poliuretanowe i dodatkowa, bardziej miękka warstwa na wierzchu poduszki oraz głębsze przeszycia między poduszką i oparciem a zagłówkami). Dodatkowo każda wersja wyposażenia dostępna jest z zawieszeniem pneumatycznym.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

W Lexusie LS 500h debiutuje w pełni zautomatyzowany system parkowania Advanced Park. To pierwszy taki system w segmencie samochodów luksusowych, który ma funkcję pamięci, rozpoznającą i zapamiętującą szczegóły przestrzeni, z których regularnie korzysta kierowca, co jeszcze bardziej ułatwia parkowanie. System kontroluje układ kierowniczy, przepustnicę, hamulce i przekładnię napędową, by wykonywać bezpieczne i precyzyjne manewry. W praktyce ma być dokładny, płynny i działać szybko.

""

moto.rp.pl

Nowością jest cyfrowe lusterko wsteczne, które wyświetla obraz z kamery. Kolejne udoskonalenia obejmują kamerę panoramiczną (Panoramic View Monitor) z funkcją wykrywania pieszych oraz dodatkowe wspomaganie napinania pasów bezpieczeństwa elektrycznym silnikiem, który uzupełnia działanie napinaczy. System ochrony przedzderzeniowej (Pre-Collision System) ma zapewnić awaryjne hamowanie przed nieuniknioną kolizją.

""

moto.rp.pl

W nowym modelu LS zastosowano bardziej funkcjonalny system multimedialny Lexusa z ulepszonym interfejsem HMI. System jest sterowany za pomocą dotykowego ekranu o przekątnej 12,3 cala. Funkcje systemu multimedialnego obejmują teraz integrację ze smartfonem za pośrednictwem Apple CarPlay i Android Auto.

Ceny Lexusa LS:

""

moto.rp.pl

Ceny konkurencji:

Audi A8 55 TFSI (340 KM) – od 461 600 zł
BMW 740i (340 KM) – od 461 500 zł
Mercedes S 450 (367 KM) – od 483 400 zł

Lexus zna swoją wartość i odważnie wycenił swój najnowszy model tak, że jest najdroższym autem w tej luksusowej klasie. Na pewno bazowa wersja japońskiej limuzyny jest niemal w pełni wyposażona i oferuje hybrydowy napęd już w bazowej wersji. I to głównie odróżnia go od niemieckiej konkurencji.

CZYTAJ TAKŻE: Lexus szykuje całkowicie nowy model

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Lexus modernizacją przypomina o swoim flagowym modelu. Luksusowa limuzyna LS ma nowe reflektory ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej, swój kształt zmienił przedni zderzak, osłona chłodnicy o kształcie klepsydry ma ciemne, metaliczne wykończenie na swoich wewnętrznych powierzchniach, pojawił się też nowy wzór 20 calowych felg. Wewnętrzne wykończenie drzwi można pokryć… nowym rodzajem tkaniny przy użyciu japońskiej techniki tkania 3D, która ma imitować światło księżyca odbijające się w wodzie (no kto by nie chciał mieć we wnętrzu swojego auta światła księżyca odbijającego się w wodzie?!). Do tego dopasowano pasujące srebrne aplikacje na klamce i lakier z w srebrnym odcieniu. Nie taki zwykłym tylko to zastosowanie nowej technologii lakierowania nadwozia Lunar Silver, dające wyraźniejszy efekt gry światła i cienia.

Pozostało 80% artykułu
Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy