Porsche wprowadza podstawową wersję elektrycznego Taycana

Elektryczny model Porsche został dobrze przyjęty na rynku. Teraz niemiecki koncern samochodów sportowych postanowił do oferty dodać podstawowy model Taycana. Z tylnym napędem, jednym silnikiem oraz dwoma wariantami akumulatorów, gdzie podstawowy zapewnić ma zasięg do 430 km.

Publikacja: 26.01.2021 01:02

Porsche wprowadza podstawową wersję elektrycznego Taycana

Foto: moto.rp.pl

Nowy wariant elektrycznego Porsche został nazwany po prostu Taycan. Na początku był dedykowany na rynek chiński, a teraz producent postanowił zaoferować go również w Ameryce Północnej i Europie. Bazowa wersja posiada napęd na tylną oś, słabszy silnik oraz relatywnie pojemne akumulatory zapewniające spory zasięg. Obecnie najtańszy Taycan 4S z mniejszą baterią (79,2 kWh) oferuje 530 KM w trybie obverboost, a z większą (93,4 kWh) 571 KM. Nowa odmiana bez dysponuje maksymalnie mocą 476 KM w funkcji overboost (380 KM na stałe). Natomiast z baterią 79,3 kWh jest to 408 KM (326 KM na stałe).

CZYTAJ TAKŻE: Test | Porsche Taycan Turbo S: Auto, które nigdy nie powinno powstać

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Różnica w mocy, w porównaniu do Taycana 4S, wynosi 122 lub 95 KM. Nie jest to wiele, szczególnie jak weźmie się pod uwagę mniejszą masę własną bazowej wersji, która głównie wynika z braku drugiego silnik elektryczny, który waży 71 kg. Do tego dochodzi brak drążków i innych układów przeniesienia napędu co w efekcie pozwoliło odchudzić bazową wersję o 100 kg. Masa Taycana wynosi 2050 kg z zmniejszymy akumulatorem (przy większej baterii trzeba dodać 80 kg).

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Mniejsza masa pozytywnie wpływa na zużycie energii. Według procedury WLTP, nowy Taycan ma zasięg do 431 km (28 kWh na 100 km) przy mniejszej baterii oraz 484 km (28,7 kWh na 100 km) przy większym akumulatorze. Jest to więcej niż Taycan 4S, która oferuje odpowiednio do 407 i 463 km. Zwiększona została też moc ładowania. Przy 93,4 kWh, Taycan może być ładowany z mocą do 270 kW (dla mniejszego akumulatora jest to 225 kW). Dzięki temu od 5 proc. do 80 proc. czas ładowania wynosi 22 minuty.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Nowy wariant osiąga pierwszą setkę w 5,4 sekundy przy wykorzystaniu Launch Control. Jest to o 1,4 sekundy wolniej niż Taycan 4S. Ta różnica w dużej mierze wynika z lepszej trakcji modelu z napędem na cztery koła. Dodatkowo w podstawowym wyposażeniu jest klasyczne zawieszenie. Jego adaptacyjny wariant jest oferowany opcjonalnie. Porsche wraz z nową wersją postanowiło dodać do zawieszenia pneumatycznego nową funkcję – Smart Lift. Pozwala ona na zaprogramowanie miejsc w których auto ma się automatycznie podnieść (np. podjazd do garażu).

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Taycana będzie można rozpoznać po bazowych, 19-calowych aluminiowych felgach aero, czarnych zaciskach hamulcowych, nowym kolorze „Frozen Berry” i ewentualnie nazwie wariantu na tylnej klapie. Warto jednak dodać, że nawet podstawowy model można doposażyć w większość opcji dostępnych dla wyższych wariantów.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

We wnętrzu również można mieć wszystko co oferowane jest u mocniejszych braci. Jednak jak ktoś zdecyduje się na bazową wersję, to niech go nie zdziwi brak obitego skórą kokpitu. Jest on wykonany z materiałów pochodzących z recyklingu, do którego przetwarza się np. zużyte sieci rybackie. Poza tym w wyposażeniu standardowym otrzymuje się: cyfrowe radio, reflektory główne w technologii LED, dwustrefowa klimatyzacja, częściowo skórzana tapicerka i ośmiokierunkowe, elektrycznie regulowane fotele komfortowe należą teraz do wyposażenia standardowego. Z kolei do modeli Turbo i Turbo S dorzucono bardziej wyrafinowane siedzenia, a ten drugi dodatkowo otrzymał m.in. tylną oś skrętną, pakiet Sport Chrono i Porsche Electric Sport Sound.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

W Niemczech bazowy Taycan to wydatek minimum 83 520 euro. Jest to o około 22 tys. euro mniej niż kolejny w hierarchii Taycan 4S (od 105 604 euro). Oznacza to, że u naszych zachodnich sąsiadów elektryczny model Porsche jest tańszy od 911 czy Panamery. Dla niektórych może to być ciekawa opcja mimo tylnego napędu i maksymalnej prędkości wynoszącej 230 km/h.

CZYTAJ TAKŻE: Singer ACS: Rajdowe Porsche 911 w stylu retro

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Parking
Naszpikowane technologiami Volkswageny na wyciągnięcie ręki w niezwykłym finansowaniu
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Parking
Chińska droga do taniej elektromobilności