Ceny elektrycznego SUV-a Skody

Skoda wyceniła swojego elektrycznego SUV-a. Jego najtańszy wariant otwiera cennik kwotą 182 300 zł. Enyaq w początkowej fazie sprzedaży dostępny będzie w dwóch wersjach mocy ze zróżnicowanym wyposażeniem, akumulatorami i osiągami.

Publikacja: 17.01.2021 14:19

Ceny elektrycznego SUV-a Skody

Foto: moto.rp.pl

We wrześniu 2020 roku Skoda zaprezentowała swój najnowszy model zasilany energią elektryczną – Enyaq iV. Auto z nadwoziem SUV, o długości 4649 mm, zostało osadzone na płycie podłogowej MEB (Modularer E-Antriebs-Baukasten; Modular Electric-drive Toolkit), przygotowanej z myślą o pojazdach elektrycznych. Jest ona wykorzystywana w innych samochodach z grupy Volkswagena. Wśród nich można wymienić m.in. Volkswagena ID.3 i ID.4 oraz Audi e-tron czy jeszcze niepokazanego Q4 e-tron.

CZYTAJ TAKŻE: Skoda chce wyświetlać reklamy w samochodzie

""

Skoda Enyaq iV.

moto.rp.pl

Propozycja od Skody wielkościowo może równać się z dobrze znanym Kodiaqiem (4697 mm). Enyaq oferuje bagażnik o objętości 585/1710 litrów. Układ napędowy docelowo ma oferować pięć wariantów mocy. Jednak w pierwszej fazie sprzedaży do napędu elektrycznej Skody posłuży jednostka elektryczna umieszczona na tylnej osi (napęd tylko na tył), która generuje od 180 (Enyaq iV 60) do 200 KM (Enyaq iV 80). W obu przypadkach maksymalny moment obrotowy wynosi 310 Nm. Słabsza opcja przyspiesza do 100 km/h w czasie 8,7 sekundy. Lepszym wynikiem o dwie setne może pochwalić się Enyaq iV 80 z 200-konnym silnikiem.

""

Skoda Enyaq

moto.rp.pl

Pod względem pojemności akumulatorów, klienci na początku będą mieli dwie opcje. Podstawowy (Enyaq iV 60) dysponuje zestawem o pojemności 62 kWh brutto. Według procedury WLTP, jego zasięg wynosi 412 km. Drugi wariant ma baterie 82 kWh brutto (Enyaq iV 80), a zasięg określono na 536 km. Auto może być ładowane na różne sposoby. Najdłuższy proces jest przy wykorzystaniu zwykłego domowego kontaktu (230V). Około 6-8 godzin potrwa napełnianie baterii przy WallBoxie o mocy 11 kW. Enyaq iV ponadto przystosowany jest do szybkiego ładowania prądem stałym o mocy 125 kW.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Zależnie od wielkości akumulatorów nieco różni się wyposażenie podstawowe. Enyaq iV 60 (cena od 182 300 zł) w standardzie posiada m.in.: system multimedialny z ekranem dotykowym o przekątnej 13-cali z nawigacją satelitarną, Bluetooth, zestawem ośmiu głośników i funkcją SmartLink, relingi dachowe w kolorze czarnym, światła LED Basic oraz czujniki parkowania z tyłu. „Wyższy” wariant – Enyaq iV 80 (cena od 211 700 zł) – dodatkowo zawiera choćby: kamerę cofania, dodatkowe czujniki parkowania z przodu, relingi w kolorze srebrnym oraz skórzaną kierownicę z funkcją podgrzewania.

""

moto.rp.pl

""

Skoda Enyaq

moto.rp.pl

Producent zapowiedział, że w późniejszym terminie do oferty prowadzony zostanie wariant bazowy: Enyaq iV 50 (148 KM; 11,4 sekundy do 100 km/h) z akumulatorem o pojemności 55 kWh i zasięgiem 340 km. Planowana jest też wersja z napędem 4×4 (Enyaq iV 80x), która otrzyma dodatkowy silnik elektryczny na przedniej osi, a łączna moc zestawu ma wynosić 260 KM (przyspieszenie do 100 km/h – 6,9 sekundy). Ponadto zapowiedziany został Enyaq iV RS z napędem na cztery koła, mocą 300 KM i przyspieszeniem do 100 km/h w 6,2 sekundy.

Ceny Skody Enyaq iV
– Skoda Enyaq iV 60 (179 KM) od 182 300 zł
– Skoda Enyaq iV 80 (204 KM) – od 211 700 zł

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Ceny konkurencji
– Audi e-tron 50 (313 KM)  – od 308 400 zł
– BMW iX3 (286 KM)  – od 268 900 zł
– Hyundai Kona
(204 KM) – od 174 900 zł
– Jaguar I-Pace (400 KM)  – od 359 500 zł
– Kia Niro (204 KM) – od 167 990 zł
– Mazda MX-30
(145 KM) – od 142 900 zł
– Mercedes EQC (408 KM)  – od 338 100 zł
– Peugeot 2008
(136 KM) – od 149 400 zł
– Tesla Model X (525 KM)  – od 412 490 zł
– Volkswagen ID.4 (204 KM) – od 202 390 zł

Konkurencja w segemncie rodzinnych aut elektrycznych jest coraz większa.  Pod względem wielkości, jak na razie największym rywalem jest propozycja Volkswagena, która również cenowo jest zbliżona do koncernowego brata Enyaqa iV. Jeśli patrzeć pod względem mocy to na rynku klienci znajdą tańsze propozycje, ale za to znacznie mniejsze od Skody. Widać, że Czesi do brze przygotowali się do startu tego modelu. Wygląda na to, że elektryczny SUV szybko może stać się swego rodzaju elektrycznym hitem.

CZYTAJ TAKŻE: Hybrydowa Skoda Octavia iV wyceniona

""

Skoda Enyaq.

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

We wrześniu 2020 roku Skoda zaprezentowała swój najnowszy model zasilany energią elektryczną – Enyaq iV. Auto z nadwoziem SUV, o długości 4649 mm, zostało osadzone na płycie podłogowej MEB (Modularer E-Antriebs-Baukasten; Modular Electric-drive Toolkit), przygotowanej z myślą o pojazdach elektrycznych. Jest ona wykorzystywana w innych samochodach z grupy Volkswagena. Wśród nich można wymienić m.in. Volkswagena ID.3 i ID.4 oraz Audi e-tron czy jeszcze niepokazanego Q4 e-tron.

Pozostało 89% artykułu
Parking
Naszpikowane technologiami Volkswageny na wyciągnięcie ręki w niezwykłym finansowaniu
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Parking
Chińska droga do taniej elektromobilności