We wrześniu 2020 roku Skoda zaprezentowała swój najnowszy model zasilany energią elektryczną – Enyaq iV. Auto z nadwoziem SUV, o długości 4649 mm, zostało osadzone na płycie podłogowej MEB (Modularer E-Antriebs-Baukasten; Modular Electric-drive Toolkit), przygotowanej z myślą o pojazdach elektrycznych. Jest ona wykorzystywana w innych samochodach z grupy Volkswagena. Wśród nich można wymienić m.in. Volkswagena ID.3 i ID.4 oraz Audi e-tron czy jeszcze niepokazanego Q4 e-tron.
CZYTAJ TAKŻE: Skoda chce wyświetlać reklamy w samochodzie
Skoda Enyaq iV.
Propozycja od Skody wielkościowo może równać się z dobrze znanym Kodiaqiem (4697 mm). Enyaq oferuje bagażnik o objętości 585/1710 litrów. Układ napędowy docelowo ma oferować pięć wariantów mocy. Jednak w pierwszej fazie sprzedaży do napędu elektrycznej Skody posłuży jednostka elektryczna umieszczona na tylnej osi (napęd tylko na tył), która generuje od 180 (Enyaq iV 60) do 200 KM (Enyaq iV 80). W obu przypadkach maksymalny moment obrotowy wynosi 310 Nm. Słabsza opcja przyspiesza do 100 km/h w czasie 8,7 sekundy. Lepszym wynikiem o dwie setne może pochwalić się Enyaq iV 80 z 200-konnym silnikiem.
Skoda Enyaq