Skoda poszerza swoją ofertę modeli zelektryfikowanych. Po zaprezentowaniu hybrydowego Superba iV oraz Octavii RS, przyszedł czas na kolejną hybrydę typu plug-in. Tym razem cywilną odmianę Octavii.

Oznaczenie „iV” w Skodzie jest dedykowane samochodom zelektryfikowanym. Czeski producent w swoim portfolio ma już kilka takich aut. Wśród nich można wymienić m.in. Superba iV (hybryda plug-in), Citigo iV (elektryk) czy niedawno zaprezentowaną Octavię RS w odmianie hybrydowej typu plug-in (245 KM) czy wchodzącego za chwilę na rynek w pełni elektrycznego Enyaqa iV. Teraz to grono poszerzone zostanie o klasyczną Octavię w wersji plug-in hybrid.

CZYTAJ TAKŻE: Skoda rozpoczęła produkcję elektrycznego SUV-a

Układ napędowy Skody Octavii iV jest współdzielony z większym bratem – Superbem iV oraz innymi autami z grupy Volkswagena takimi jak: Audi A3 45 TFSIe, Volkswagen Golf GTE, Seat Leon eHybrid i Cupra Leon eHybrid. Oznacza to, że pod maską pracuje benzynowy silnik 1.4 TSI (150 KM), jednostka elektryczna (110 KM) oraz sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów. Łączna moc układu wynosi 204 KM i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co pozwala osiągnąć pierwszą setkę po 7,7 sekundy. W trybie czysto elektrycznym auto może pokonać do 60 km – to dane producenta. Ma być to możliwe dzięki zastosowaniu akumulatora o pojemności 13 kWh.

Ceny modelu z oznaczeniem „iV” rozpoczynają się od 138 900 zł za wariant liftback. Do nadwozia kombi trzeba dopłacić 3900 zł (od 142 800 zł). Auto w standardzie jest bogato wyposażone. Wariant Ambition posiada m.in. światła Top Led, kamerę cofania, czujniki parkowania z tyłu czy bezkluczykowy dostęp do pojazdu.

Wśród konkurencji zaproponowana cena za Skodę Octavię iV wydaje się być przystępna. Model ten od zawsze był przypisywany do segmentu C, ale swoimi wymiarami bliżej jest mu do segmentu D. Z tego względu jest trudny do porównania, gdyż pod względem ceny przebija konkurencję z wyższej klasy, a gabarytami te z niższej. Obecnie dopiero wprowadzane są hybrydowe warianty aut segmentu C, przez co wśród konkurencji można wymienić jedynie:

– Kia Ceed PHEV 141 KM (L, nadwozie: kombi) – od 127 990 zł
– Mercedes A250e 218 KM (Style Line, nadwozie: hatchback) – od 153 300 zł
– Seat Leon eHybrid 204 KM (2021 Xcellence, nadwozie: hatchback) – od 131 200 zł
– Renault Megane Plug-In Hybrid 160 KM (Zen, nadwozie: kombi) – od 126 900 zł
– Volkswagen Golf GTE 204 KM (2021 Style, nadwozie: hatchback) – od 150 690 zł

CZYTAJ TAKŻE: Skoda wyceniła najmocniejszą wersję nowej Octavi

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Przekręcisz licznik? Szykuj się nawet na pięć lat więzienia…

Za każde „przekręcenie” licznika będzie teraz grozić kara więzienia od 3 miesięcy do 5 ...

Ford Transit Smart Energy Concept: Maksymalna oszczędność

Ford na bazie modelu Transit zaprezentował elektryczny minibus, który oferuje wiele energooszczędnych rozwiązań. Ford ...

Infiniti QX60: Nowy model w polskich salonach

Importer Infiniti zapowiada wprowadzenie na polski rynek nowego modelu. W najbliższych tygodniach w salonach ...

Sklepy zamiast warsztatów. Norauto zostanie przejęte przez Media Expert

Spółka Terg S.A. będąca właścicielem sieci Media Expert, przejmuje serwisy i sklepy Norauto. Jak ...

Do końca roku pojedziemy autostradą A6

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) poinformowała, że roboty na autostradzie A6 (Szczecin ...

Trasa S8 z problemami i do remontu

 Betonowa nawierzchnia trasy S8 zaczęła ulegać degradacji, przez tak zwany efekt „raka betonu”. Drogowcy ...