Oznaczenie „iV” w Skodzie jest dedykowane samochodom zelektryfikowanym. Czeski producent w swoim portfolio ma już kilka takich aut. Wśród nich można wymienić m.in. Superba iV (hybryda plug-in), Citigo iV (elektryk) czy niedawno zaprezentowaną Octavię RS w odmianie hybrydowej typu plug-in (245 KM) czy wchodzącego za chwilę na rynek w pełni elektrycznego Enyaqa iV. Teraz to grono poszerzone zostanie o klasyczną Octavię w wersji plug-in hybrid.
CZYTAJ TAKŻE: Skoda rozpoczęła produkcję elektrycznego SUV-a
Układ napędowy Skody Octavii iV jest współdzielony z większym bratem – Superbem iV oraz innymi autami z grupy Volkswagena takimi jak: Audi A3 45 TFSIe, Volkswagen Golf GTE, Seat Leon eHybrid i Cupra Leon eHybrid. Oznacza to, że pod maską pracuje benzynowy silnik 1.4 TSI (150 KM), jednostka elektryczna (110 KM) oraz sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów. Łączna moc układu wynosi 204 KM i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co pozwala osiągnąć pierwszą setkę po 7,7 sekundy. W trybie czysto elektrycznym auto może pokonać do 60 km – to dane producenta. Ma być to możliwe dzięki zastosowaniu akumulatora o pojemności 13 kWh.
Ceny modelu z oznaczeniem „iV” rozpoczynają się od 138 900 zł za wariant liftback. Do nadwozia kombi trzeba dopłacić 3900 zł (od 142 800 zł). Auto w standardzie jest bogato wyposażone. Wariant Ambition posiada m.in. światła Top Led, kamerę cofania, czujniki parkowania z tyłu czy bezkluczykowy dostęp do pojazdu.