Kamaz zaprezentował swój pomysł na auto elektryczne

Również Rosja przygotowuje się na elektromobilność. Po Kałasznikowie CV-1 teraz producent ciężarówek Kamaz zaprezentował swój pomysł na samochód elektryczny.

Publikacja: 02.01.2021 09:58

Kamaz zaprezentował swój pomysł na auto elektryczne

Foto: moto.rp.pl

Rosyjska grupa przemysłowa Kamaz, znana między innymi ze swoich ciężarówek, zaprezentowała własny pomysł na samochód elektryczny. Auto opracowano wspólnie z Politechniką w Sankt Petersburgu. Póki co Kamaz nie ujawnił, czy i kiedy będzie model nazwany Kama-1 będzie produkowany seryjnie.

CZYTAJ TAKŻE: Top 20: Czym jeżdżą Rosjanie

""

Kamaz Kama 1.

moto.rp.pl

Kama-1 ma 3,40 m długości, trzydrzwiową karoserię i cztery miejsca we wnętrzu. Za napęd odpowiada silnik elektryczny o mocy 80 kW, który według danych producenta umożliwia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,7 sekundy i rozpędza auto do maksymalnie 150 km/h. Jeśli 33 kWh akumulator litowo-jonowy jest w pełni naładowany, powinien mieć zasięg około 250 km. W trybie standardowym ładowanie baterii trwa 6 godzin, przy użyciu szybkiej ładowarki proces ten można skrócić do 20 minut.

""

moto.rp.pl

We wnętrzu zamontowano 9-calowy ekran dotykowy… w kole kierownicy. Jednak wyświetlacz nie obraca się przy ruchach kierownicy. Dodatkowo mały elektryk jest wyposażony w nowoczesne systemy wspomagania kierowcy (ADAS), które powinny umożliwiać zautomatyzowaną jazdę na 3 poziomie autonomii. Kamaz dodaje, że po aktualizacji możliwy byłby również poziom 4.

""

moto.rp.pl

CZYTAJ TAKŻE: Honda żegna się z Rosją

Parking
Naszpikowane technologiami Volkswageny na wyciągnięcie ręki w niezwykłym finansowaniu
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Parking
Chińska droga do taniej elektromobilności