Zmiany nie są duże i objęły nieco zmienione przednie światła, które teraz są w technologii LED. Pojawiły się też nowe kolory nadwozia, wzory aluminiowych felg i kombinacje kolorystyczne nadwozia i dachu. We wnętrzu jeszcze mniej nowości – standardowo oferowany jest 8-calowy ekran dotykowy, a 4,2-calowy wyświetlacz w zestawie wskaźników ma wyższą niż dotychczas rozdzielczości.

CZYTAJ TAKŻE: Red Dot Award 2020: Kia znów najpiękniejsza

""

moto.rp.pl

Z oferty wycofano diesela 1.6 CRDi (115 KM). Pojawił się natomiast model z miękką hybrydą (mHEV) o mocy 120 KM, który współpracuje z sześciostopniową manualną skrzynią biegów wyposażoną w system „Clutch by Wire” (elektronicznie sterowane sprzęgło), albo z dwusprzęgłowym automatem 7-DCT. To aktualnie najmocniejsza jednostka napędowa w ofercie Stonica. Poza tą wersją oferowany jest wolnossący silnik benzynowy 1.2 DPI o mocy 84 KM oraz 1,0 litrowy T-GDi 100 KM, który współpracuje z sześciobiegową przekładnią mechaniczną (wcześniej była to skrzynia o 5-biegach) lub z automatyczną skrzynią o siedmiu przełożeniach.

""

Kia Stonic.

moto.rp.pl

Kia Stonic jest wyposażona m.in. w aktywny tempomat, monitoring poziomu koncentracji kierowcy, asystent utrzymania pasa ruchu, system antykolizyjny z możliwością wykrywania obecności pieszych oraz rowerzystów. Z oferty zniknął najwyższy wariant wyposażenia XL, który został zastąpiony przez linię wyposażenia o nazwie GT Line, która jest dostępna tylko dla dwóch najmocniejszych jednostek napędowych. Jak informuje IBMR Samar klienci Stonica w 75 proc. wybierają dwie najwyższe wersje wyposażenia modelu.

""

moto.rp.pl

Ceny Kia Stonic
1.2 DPI 84 KM (5man), wersja wyposażenia M: od 62 990 zł
1.2 DPI 84 KM (5man), wersja wyposażenia L: od 70 990 zł

1.0 T-GDi 100 KM (6man), wersja wyposażenia M: od 66 990 zł
1.0 T-GDi 100 KM (aut), wersja wyposażenia M: od 72 990 zł
1.0 T-GDi 100 KM (6man), wersja wyposażenia L: od 75 990 zł
1.0 T-GDi 100 KM (7aut), wersja wyposażenia L: od 81 990 zł
1.0 T-GDi 100 KM (6man), wersja wyposażenia GT Line: od 85 490 zł
1.0 T-GDi 100 KM (7aut), wersja wyposażenia GT Line: od 91 490 zł

1.0 T-GDi 120 KM (6man), wersja wyposażenia M: od 71 490 zł
1.0 T-GDi/120 KM (6man), wersja wyposażenia L: od 80 490 zł
1.0 T-GDi/120 KM (7aut), wersja wyposażenia L: od 86 490 zł
1.0 T-GDi/120 KM (6man), wersja wyposażenia GT Line: od 89 990 zł
1.0 T-GDi/120 KM (7aut), wersja wyposażenia GT Line: od 95 990 zł

""

moto.rp.pl

Ceny konkurencji (w porównaniu do wersji z silnikiem 120 KM, z wyposażeniem modelu M).
Citroen C3 Aircross
1,2 l, 110 KM – od 65 700 zł
Fiat 500X
1,0 l, 120 KM – od 70 400 zł
Ford Puma
1,0 l, 125 KM – od 88 200 zł
Honda HR-V 
1,5 l, 130 KM – od 90 800 zł
Hyundai Kona
1,0 l, 120 KM – od 75 900 zł
Jeep Renegade
1,0 l, 120 KM – od 75 790 zł
Mazda CX30 2,0 l, 121 KM – od 89 000 zł
Nissan Juke
1,0 l, 117 KM – od 73 630 zł
Peugeot 2008
1,2 l, 130 KM – 91 700 zł
Renault Captur
1,3 l, 130 KM – od 83 900 zł
Seat Arona
1,0 l, 115 KM – od 79 200 zł
Skoda Kamiq
1,0 l, 115 KM – od 69 950 zł
Suzuki Vitara
1,4 l, 129 KM – 77 500 zł
Toyota C-HR
1,2 l, 116 KM – od 94 900 zł
Volkswagen
T-Cross 1,0 l, 115 KM – od 76 290 zł

Cena produkowanej w południowokoreańskiej fabryce Sohari Kia Stonic wypada na tle konkurencji korzystnie. Crossover jest nie tylko tańszy od swojego konkurenta z Korei (Hyundai Kona), ale i od większości modeli w swojej klasie. Głównym rywalem Stonica może okazać się jednak nie model konkurencji, a stojąca w tym samym salonie sprzedaży, zaparkowana obok Kia XCeed (z silnikiem 1,0 l, 120 KM – od 79 990 zł), która jest co prawda droższa przy porównywanych modelach o 8500 zł, ale oferuje też np. więcej miejsca.

CZYTAJ TAKŻE: Wywiad | Gregory Gauilleme, szef projektantów Kia Motors: Cenne czerwone kropki

""

Kia Stonic.

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl