Po około dwóch dekadach Toyota wycofała z niemieckiego rynku hybrydowego pioniera – Priusa. W ofercie pozostaje tylko wariant PHEV z akumulatorem doładowywanym zewnętrznie. Koniec dla Priusa nadszedł w fazie, w której hybrydy zaczeły na rynku niemieckim znacznie lepiej się sprzedawać. Tylko w czerwcu sprzedano tam około 20 000 samochodów z technologią napędu hybrydowego, co stanowi około 9 proc udziału w rynku (bez hybryd plug-in). Jednak Prius nie korzystał z tego hybrydowego trendu. W czerwcu zdecydowało się na ten model tylko 24 klientów, a od początku roku sprzedano w sumie 268 egzemplarzy.
CZYTAJ DALEJ: Toyota prezentuje ceny nowego Yarisa
Głównym powodem braku popularności jest duża konkurencja wewnętrzna Toyoty. Wraz z wprowadzeniem na rynek w 2019 roku Corolli, modeli RAV4 i C-HR oraz Yarisa w wersji hybrydowej każdy z nich był bardziej popularny od Priusa. W czerwcu Toyota w Niemczech sprzedał prawie 2700 pozostałych modeli hybrydowych, a od początku roku to niemal 18 000 samochodów.