Toyota wycofuje z oferty hybrydowego pioniera

Pionier modeli hybrydowch – Toyota Prius – doczekała swojego końca. Przynajmniej na niemieckim rynku, na którym tego modelu nie można już zamówić.

Publikacja: 08.08.2020 00:47

Toyota wycofuje z oferty hybrydowego pioniera

Foto: moto.rp.pl

Po około dwóch dekadach Toyota wycofała z niemieckiego rynku hybrydowego pioniera – Priusa. W ofercie pozostaje tylko wariant PHEV z akumulatorem doładowywanym zewnętrznie. Koniec dla Priusa nadszedł w fazie, w której hybrydy zaczeły na rynku niemieckim znacznie lepiej się sprzedawać. Tylko w czerwcu sprzedano tam około 20 000 samochodów z technologią napędu hybrydowego, co stanowi około 9 proc udziału w rynku (bez hybryd plug-in). Jednak Prius nie korzystał z tego hybrydowego trendu. W czerwcu zdecydowało się na ten model tylko 24 klientów, a od początku roku sprzedano w sumie 268 egzemplarzy.

CZYTAJ DALEJ: Toyota prezentuje ceny nowego Yarisa

""

Foto: moto.rp.pl

Głównym powodem braku popularności jest duża konkurencja wewnętrzna Toyoty. Wraz z wprowadzeniem na rynek w 2019 roku Corolli, modeli RAV4 i C-HR oraz Yarisa w wersji hybrydowej każdy z nich był bardziej popularny od Priusa. W czerwcu Toyota w Niemczech sprzedał prawie 2700 pozostałych modeli hybrydowych, a od początku roku to niemal 18 000 samochodów.

""

Foto: moto.rp.pl

Jednak w innych krajach europejskich klienci pokochali Priusa. W swoich najlepszych latach sprzedawano ponad 40 000 aut rocznie. Obecnie, mimo silnej wewnętrznej i nie tylko konkurencji sprzedaż utrzymuje się na poziomie około 10 000 samochodów w skali roku.

CZYTAJ TAKŻE: Ta Toyota sprzedaje się w Polsce najlepiej ze wszystkich krajów europejskich

""

Foto: moto.rp.pl

Po około dwóch dekadach Toyota wycofała z niemieckiego rynku hybrydowego pioniera – Priusa. W ofercie pozostaje tylko wariant PHEV z akumulatorem doładowywanym zewnętrznie. Koniec dla Priusa nadszedł w fazie, w której hybrydy zaczeły na rynku niemieckim znacznie lepiej się sprzedawać. Tylko w czerwcu sprzedano tam około 20 000 samochodów z technologią napędu hybrydowego, co stanowi około 9 proc udziału w rynku (bez hybryd plug-in). Jednak Prius nie korzystał z tego hybrydowego trendu. W czerwcu zdecydowało się na ten model tylko 24 klientów, a od początku roku sprzedano w sumie 268 egzemplarzy.

Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy