Nowy Opel Corsa został on stworzony po przejęciu niemieckiego koncernu przez grupę PSA. To właśnie na bazie podzespołów znanych choćby z Peugeota e-208, czy DS3 Corssback E-Tense, została stworzona zasilana z gniazdka Corsa.
Napęd
Do jej napędu posłużył układ napędowy składający się ze 136-konnego (100 kW) silnika elektrycznego, generującego 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego oraz akumulatora o pojemności 50 kWh. Elektryczna Corsa według zapewnień producenta powinna pokonać zasięg 330 km na jednym ładowaniu. Wśród parametrów jezdnych można wymienić m.in. przyspieszenie do 100 km/h, które zajmuje 8,1 sekundy, prędkość maksymalną wynoszącą 150 km/h czy czas ładowania od 0 do 80 proc. pojemności w 30 min, przy wykorzystaniu szybkiej ładowarki 100 kW (przy ładowaniu do pełna (do 100 proc.) z gniazdka mocą 1,8 kW, ten czas wydłuża się do 28 godzin).
Opel Corsa-e
Koszty
Ceny nowego Opla Corsy w odmianie elektrycznej rozpoczynają się od 124 990 zł w promocyjnej ofercie z uwzględnionym rabatem 4 tys. zł (cena bez rabatu to 128 990 zł). Jest to kwota, którą trzeba zapłacić za bazową odmianę w wyposażeniu „Edition”. Do standardowego wyposażenia zaliczyć można: 7-calowy ekran multimediów, łączność Bluetooth, 6 głośników, klimatyzację, tempomat, zestaw systemów bezpieczeństwa czy 3,5-calowy wyświetlacz pomiędzy zegarami.
Jeżeli dla kogoś to za mało, może zdecydować się na nieco lepiej wyposażony wariant – „Elegance”. W tym przypadku cena promocyjna ustalona została na 130 890 zł (cena bez rabatu: 134 890 zł). Wśród wyposażenia seryjnego można wymienić: tapicerkę z elementami skóry syntetycznej, elektrycznie sterowane szyby z tyłu, 7-calowy wyświetlacz między zegarami, adaptacyjny tempomat, konsolę centralną z podłokietnikiem i schowkiem, sportową kierownicą, oświetlenie wnętrza (iluminacja), system utrzymania pojazdu w pasie ruchu oraz reflektory LED do jazdy dziennej.