Lexus LC: Zmodernizowany technicznie

Coupe Lexusa zostało zmodernizowane. LC nie zmieni wyglądu, ale otrzymał sporo poprawek od strony technicznej.

Publikacja: 26.04.2020 23:06

Lexus LC: Zmodernizowany technicznie

Foto: moto.rp.pl

Podczas modernizacji zwykle zmienia się w większym lub mniejszym stopniu coś w wyglądzie auta. W przypadku Lexusa LC nie było to konieczne. W roczniku modelowym 2021 poprawione zostały wyłącznie techniczne detale, które mają wyostrzyć dynamiczne wrażenia z jazdy. I tak np. zoptymalizowano zawieszenie. Zmiany w elektronicznym sterowaniu amortyzatorów i usztywnieniach mają na celu nadanie bardziej dynamicznego i komfortowego zachowania coupe ma drodze. Nowe stabilizatory i wahacze oraz kute 21-calowe felgi pozwalają zaoszczędzić 10 kg masy własnej. Do uzyskania lepszej kontroli nad autem przy średnich i wysokich prędkościach, system kontroli stabilizacji pojazdu VSC (Vehicle Stability Control) zyskał nową funkcję aktywnego pokonywania zakrętów (ACA). Pomaga ona kontrolować samochód w zakrętach, zapewniając hamowanie kół po wewnętrznej łuku podczas dynamicznej jazdy, gdy przy większych przeciążeniach występuje zjawisko bocznego przyspieszenia pojazdu.

CZYTAJ TAKŻE: Lexus UX | Pierwsza jazda: Podróż od świtu do świtu

""

Lexus LC.

moto.rp.pl

Tak jak poprzednio, dostępne są dwie opcje napędu: pięciolitrowy silnik V8 o mocy 465 KM i 3,5-litrowy hybrydowa jednostka V6 o mocy 359 KM. W modelu V8 Lexus wprowadził zmiany w działaniu 10-biegowej automatycznej skrzyni biegów Direct Shift w celu usprawnienia codziennej jazdy przy otwarciu przepustnicy w zakresie 50–70 proc. Przekładnia pozwala zwiększyć obroty w tym zakresie, aby wzmocnić poczucie przyspieszenia przed zmianą biegu. W LC 500h zaktualizowano tryb redukcji biegów napędu hybrydowego Multi Stage Hybrid System. Będzie on teraz częściej korzystał z drugiego biegu zamiast trzeciego, aby zapewnić płynniejszą pracę i lepsze przyspieszenie przy wychodzeniu z ostrych zakrętów.

""

moto.rp.pl

Oprócz nowych kolorów nadwozia (Blazing Carnelian, Terrane Khaki) i zmienionego wyboru skórzanych obić wnętrza system audio-nawigacyjny został rozszerzony o możliwość podłączenie Apple Carplay i Android Auto. Zmodyfikowany LC powinien trafić do salonów pod koniec lata. Poza modelem coupe w ofercie pojawi się zupełnie nowa wersja kabrio.

CZYTAJ TAKŻE: Pierwszy egzemplarz kabrioletu Lexusa sprzedany za 7,7 mln zł

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Podczas modernizacji zwykle zmienia się w większym lub mniejszym stopniu coś w wyglądzie auta. W przypadku Lexusa LC nie było to konieczne. W roczniku modelowym 2021 poprawione zostały wyłącznie techniczne detale, które mają wyostrzyć dynamiczne wrażenia z jazdy. I tak np. zoptymalizowano zawieszenie. Zmiany w elektronicznym sterowaniu amortyzatorów i usztywnieniach mają na celu nadanie bardziej dynamicznego i komfortowego zachowania coupe ma drodze. Nowe stabilizatory i wahacze oraz kute 21-calowe felgi pozwalają zaoszczędzić 10 kg masy własnej. Do uzyskania lepszej kontroli nad autem przy średnich i wysokich prędkościach, system kontroli stabilizacji pojazdu VSC (Vehicle Stability Control) zyskał nową funkcję aktywnego pokonywania zakrętów (ACA). Pomaga ona kontrolować samochód w zakrętach, zapewniając hamowanie kół po wewnętrznej łuku podczas dynamicznej jazdy, gdy przy większych przeciążeniach występuje zjawisko bocznego przyspieszenia pojazdu.

Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy