Volkswagen ID Space Vizzion: W 2021 trafi do salonów

Volkswagen ID Space Vizzion to nie tylko coś w rodzaju Passata Kombi przyszłości, ale też pokazanie tego, co maksymalnie można zrobić z platformy elektrycznej MEB.

Publikacja: 25.11.2019 14:39

Volkswagen ID Space Vizzion: W 2021 trafi do salonów

Foto: moto.rp.pl

""

Volkswagen ID Space Vizzion.

Foto: moto.rp.pl

Majestatyczne, elektryczne kombi ID Space Vizzion kryje sobie szereg nowych pomysłów, które Volkswagen wdroży do swoich modeli w ciągu najbliżzsych lat. I tak np. dźwignia wycieraczek znalazła się po lewej stronie kolumny kierownicy. Z prawej jest drążek zmiany biegów, który nie musi w aucie elektrycznym zabierać cennego miejsca na tunelu środkowym. Zresztą konsola środkowa jest całkowicie wolna od klasycznych elementów sterujących.

""

Foto: moto.rp.pl

Space Vizzion jest bardzo zbliżony do seryjnego modelu, który pojawi się na ulicach w 2021 roku. Szczególnie pod względem kształtu nadwozia i napędu. Karoseria ma 4,96 metra długości (aktualny Passat Variant – 4773 mm), 1,90 metra szerokości (Passat Variant 1832 mm) i 1,53 metra wysokości (Passat Variant 1516 mm). Przy niemal tej samej wysokości nadwozie elektryka jest znacznie szersze i dłuższe. Do tego model koncepcyjny ma 22 calowe felgi, które za dopłatą być może znajdą się również w seryjnej wersji. Poza kombi oferowany ma być również sedan. Takie nadwozie bardziej podoba się Chińczykom i Amerykanom.

""

Foto: moto.rp.pl

W środku dzięki braku tunelu środkowego miejsca jest jak w największych luksusowych sedanach. W wersji koncepcyjnej zabudowane tylko cztery fotele. Wygląda to szykownie, ale w wersji seryjnej ten pomysł ustąpi miejsca klasycznej tylnej kanapie i miejscu dla pięciu pasażerów. Bagażnik ma pojemność 586 litrów.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

To największy samochód jaki zostanie zbudowany na platformie MEB. Dzięki temu zmieści się tu największa z dostępnych baterii. Akumulator litowo-jonowy o pojemności 82 kWh ma w wersji pokazowej z tylnym napędem moc 205 kW (279 KM). W modelu z napędem na cztery koła mocy jest jeszcze więcej bo Volkswagen wykorzystuje dodatkowy silnik elektryczny o mocy 75 kW (102 KM), który zamontowany jest na przedniej osi. Wydajność systemu wynosi 250 kW (340 KM). Dopracowana aerodynamika (Cw 0,24) ma pomóc w osiągnięciu dużego zasięgu, który ma wynosić 590 kilometrów (WLTP). Trudno będzie to pogodzić z dobrymi osiągami, bo przyspieszenie do 100 km/h wynosi 5,4 sekundy. Sportowe ambicje jednak nie potrwają długo, bo prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 175 km/h.

CZYTAJ TAKŻE: Wszystko co wiemy o nowym Volkswagenie Golfie VIII

""

Foto: moto.rp.pl

ID Space Vizion pokazuje kierowcy tylko kilka istotnych informacji na małym klasycznym ekranie za kierownicą. Zamiast wirtualnego kokpitu zastosowano wyświetlacz head-up, który pokazuje informacje praktycznie na szerokości całej szyby i ulicy. Z innym nowości – środkowy ekran ma 15,6 cala, sterowanie głosem jest jeszcze bardziej dopracowane i reaguje np. na hasło „Potrzebuję ciepłych stóp” odpowiednio ustawiają temperaturę i nawiew. Komunikacja samochód kierowca odbywa się również za pomocą długiego paska świetlnego na desce rozdzielczej. Sygnalizuje niebezpieczeństwa, wzywa do zmiany pasa lub wskazuje, że silnik pracuje.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy