Volkswagen ID Space Vizzion: W 2021 trafi do salonów

Volkswagen ID Space Vizzion to nie tylko coś w rodzaju Passata Kombi przyszłości, ale też pokazanie tego, co maksymalnie można zrobić z platformy elektrycznej MEB.

Publikacja: 25.11.2019 14:39

Volkswagen ID Space Vizzion: W 2021 trafi do salonów

Foto: moto.rp.pl

""

Volkswagen ID Space Vizzion.

Foto: moto.rp.pl

Majestatyczne, elektryczne kombi ID Space Vizzion kryje sobie szereg nowych pomysłów, które Volkswagen wdroży do swoich modeli w ciągu najbliżzsych lat. I tak np. dźwignia wycieraczek znalazła się po lewej stronie kolumny kierownicy. Z prawej jest drążek zmiany biegów, który nie musi w aucie elektrycznym zabierać cennego miejsca na tunelu środkowym. Zresztą konsola środkowa jest całkowicie wolna od klasycznych elementów sterujących.

""

Foto: moto.rp.pl

Space Vizzion jest bardzo zbliżony do seryjnego modelu, który pojawi się na ulicach w 2021 roku. Szczególnie pod względem kształtu nadwozia i napędu. Karoseria ma 4,96 metra długości (aktualny Passat Variant – 4773 mm), 1,90 metra szerokości (Passat Variant 1832 mm) i 1,53 metra wysokości (Passat Variant 1516 mm). Przy niemal tej samej wysokości nadwozie elektryka jest znacznie szersze i dłuższe. Do tego model koncepcyjny ma 22 calowe felgi, które za dopłatą być może znajdą się również w seryjnej wersji. Poza kombi oferowany ma być również sedan. Takie nadwozie bardziej podoba się Chińczykom i Amerykanom.

""

Foto: moto.rp.pl

W środku dzięki braku tunelu środkowego miejsca jest jak w największych luksusowych sedanach. W wersji koncepcyjnej zabudowane tylko cztery fotele. Wygląda to szykownie, ale w wersji seryjnej ten pomysł ustąpi miejsca klasycznej tylnej kanapie i miejscu dla pięciu pasażerów. Bagażnik ma pojemność 586 litrów.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

To największy samochód jaki zostanie zbudowany na platformie MEB. Dzięki temu zmieści się tu największa z dostępnych baterii. Akumulator litowo-jonowy o pojemności 82 kWh ma w wersji pokazowej z tylnym napędem moc 205 kW (279 KM). W modelu z napędem na cztery koła mocy jest jeszcze więcej bo Volkswagen wykorzystuje dodatkowy silnik elektryczny o mocy 75 kW (102 KM), który zamontowany jest na przedniej osi. Wydajność systemu wynosi 250 kW (340 KM). Dopracowana aerodynamika (Cw 0,24) ma pomóc w osiągnięciu dużego zasięgu, który ma wynosić 590 kilometrów (WLTP). Trudno będzie to pogodzić z dobrymi osiągami, bo przyspieszenie do 100 km/h wynosi 5,4 sekundy. Sportowe ambicje jednak nie potrwają długo, bo prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 175 km/h.

CZYTAJ TAKŻE: Wszystko co wiemy o nowym Volkswagenie Golfie VIII

""

Foto: moto.rp.pl

ID Space Vizion pokazuje kierowcy tylko kilka istotnych informacji na małym klasycznym ekranie za kierownicą. Zamiast wirtualnego kokpitu zastosowano wyświetlacz head-up, który pokazuje informacje praktycznie na szerokości całej szyby i ulicy. Z innym nowości – środkowy ekran ma 15,6 cala, sterowanie głosem jest jeszcze bardziej dopracowane i reaguje np. na hasło „Potrzebuję ciepłych stóp” odpowiednio ustawiają temperaturę i nawiew. Komunikacja samochód kierowca odbywa się również za pomocą długiego paska świetlnego na desce rozdzielczej. Sygnalizuje niebezpieczeństwa, wzywa do zmiany pasa lub wskazuje, że silnik pracuje.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Majestatyczne, elektryczne kombi ID Space Vizzion kryje sobie szereg nowych pomysłów, które Volkswagen wdroży do swoich modeli w ciągu najbliżzsych lat. I tak np. dźwignia wycieraczek znalazła się po lewej stronie kolumny kierownicy. Z prawej jest drążek zmiany biegów, który nie musi w aucie elektrycznym zabierać cennego miejsca na tunelu środkowym. Zresztą konsola środkowa jest całkowicie wolna od klasycznych elementów sterujących.

Space Vizzion jest bardzo zbliżony do seryjnego modelu, który pojawi się na ulicach w 2021 roku. Szczególnie pod względem kształtu nadwozia i napędu. Karoseria ma 4,96 metra długości (aktualny Passat Variant – 4773 mm), 1,90 metra szerokości (Passat Variant 1832 mm) i 1,53 metra wysokości (Passat Variant 1516 mm). Przy niemal tej samej wysokości nadwozie elektryka jest znacznie szersze i dłuższe. Do tego model koncepcyjny ma 22 calowe felgi, które za dopłatą być może znajdą się również w seryjnej wersji. Poza kombi oferowany ma być również sedan. Takie nadwozie bardziej podoba się Chińczykom i Amerykanom.

Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy