Wszystko co wiemy o nowym Volkswagenie Golfie VIII

45 lat temu Volkswagen po raz pierwszy zaprezentował Golfa. Od tego czasu sprzedano ponad 35 milionów egzemplarzy tego modelu. Golf stał się synonimem Volkswagena. Teraz na rynku pojawi się już jego ósma generacja.

Publikacja: 24.10.2019 21:18

Wszystko co wiemy o nowym Volkswagenie Golfie VIII

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Wyjaśnijmy sobie to na początku. Golf musi pozostać Golfem. Nawet po zmianie modelu. To co przy zmianie modelowej jest konieczne, to nie rewolucja w designie, a zmiany pod względem technicznym. Tak aby nowy spełniał wszystkie wymagania na przyszłość.

""

Foto: moto.rp.pl

No i tak też się stało. Patrzysz i od razu rozpoznajesz, że to Golf. Jest charakterystyczny słupek C, są kompaktowe wymiary: długość 4,28 metra (Golf VII – 4,25 m), szerokość 1,79 m (Golf VII – 1,79 m) i wysokość 1,46 (Golf VII – 1,49 m). Tak więc nowy jest nieco dłuższy, tak samo szeroki i niższy. Prawie każda część karoserii została zmieniona. Maska opada zdecydowanie bardziej i niżej, przód z wąskimi, standardowymi reflektorami LED oraz daleko sięgający i podnoszący się wlot powietrza jest znacznie bardziej płaski niż wcześniej. Widok z boku pokazuje wysoką linię ramion i spadzisty dach. Z tyłu światła są umieszczone stosunkowo wysoko.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Projektanci we wnętrzu dokonali znacznie większego skoku w kierunku przyszłości i rozwoju. Przed kierowcą znajduje się nie tylko wielofunkcyjna kierownica, ale także instrumenty cyfrowe z wyświetlaczem 10,25 cala. Światła i ogrzewanie przednich i tylnych okien jest obsługiwane za pomocą wysoko zamontowanych cyfrowych klawiszy po lewej stronie instrumentów. Centralny ekran dotykowy (8,25 cala) ma wbudowany standardowo system audio-nawigacyjny. Golf VIII ma udostępnić najnowocześniejszą technologię szerokiej grupie klientów.

""

Foto: moto.rp.pl

W przeciwieństwie do poprzedniej konsoli środkowej nowa jest całkowicie oddzielona od deski rozdzielczej. Zaskakująca i zupełnie nowa jest maleńka dźwignia zmiany biegów, podobna do tej z nowego Porsche 911. Taka dźwignia stosowana jest wyłącznie w modelach z automatyczną przekładnią. W przeciwnym razie używana jest nowo opracowana, sześciobiegowa, ręczna skrzynia z tradycyjnym lewarkiem.

""

Foto: moto.rp.pl

Klienci mają do wyboru dużą liczbę jednostek napędowych. Paleta silników będzie stopniowo obejmowała, oprócz silników benzynowych i wysokoprężnych, również wersje na gaz ziemny, miękką hybrydę i hybrydowego plug-ina. Podstawowa moc wynosi 90 KM, a najmocniejszy Golf VIII będzie mógł się pochwalić 300 KM. Nowością w programie są dwie benzyny (TSI) o mocy 90 KM i 110 KM oraz dwa diesle (TDI) o mocy 115 KM i 150 KM. Program hybryd w Golfie (eTSI) zostanie rozszerzony z poprzednio jednego do pięciu silników: o mocy 110 KM, 130 KM i 150 KM. Powinny one zmniejszyć emisję CO2 nawet o dziesięć procent. Ponadto napęd hybrydowy typu plug-in (eHybrid) będzie dostępny w dwóch poziomach mocy: 204 KM i 245 KM. Obie wersje będą dostępne w 2020 roku. Zasięg na prądzie powinien wynieść 60 km. Również w przyszłym roku oferta Golfa wzbogaci się o wersję TGI z napędem na gaz ziemny (130 KM). Później pojawią się wersje GTI, GTD i Golf R. Nie będzie za to wersji w pełni elektrycznej. Tą rolę przejęło ID.3.

""

Foto: moto.rp.pl

Seryjnie montowany jest system ostrzegania przed zjechaniem z pasa ruchu i system monitorowania przestrzeni wokół auta – w tym funkcja hamowania awaryjnego w mieście, rozpoznawanie pieszych i rowerzystów. Oprócz wielu innych systemów wspomagających można dokupić wyświetlacz head-up, w którym informacje są rzutowane bezpośrednio na przednią szybę, asystent świateł drogowych, nawigację, hotspot WLAN i sterowanie głosowe online. Cyfryzacja pojazdu oferuje również każdemu kierowcy możliwość dostosowania samochodu do własnego gustu. Te spersonalizowane ustawienia można przechowywać za pośrednictwem chmury. Inżynierowie w Wolfsburgu są pewni swojej roboty dlatego Golfa VIII można zamówić od pierwszego dnia ze wszystkimi opcjami. Polskie ceny nie zostały jeszcze podane.

CZYTAJ TAKŻE: Polska premiera najważniejszego modelu Volkswagena

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Wyjaśnijmy sobie to na początku. Golf musi pozostać Golfem. Nawet po zmianie modelu. To co przy zmianie modelowej jest konieczne, to nie rewolucja w designie, a zmiany pod względem technicznym. Tak aby nowy spełniał wszystkie wymagania na przyszłość.

No i tak też się stało. Patrzysz i od razu rozpoznajesz, że to Golf. Jest charakterystyczny słupek C, są kompaktowe wymiary: długość 4,28 metra (Golf VII – 4,25 m), szerokość 1,79 m (Golf VII – 1,79 m) i wysokość 1,46 (Golf VII – 1,49 m). Tak więc nowy jest nieco dłuższy, tak samo szeroki i niższy. Prawie każda część karoserii została zmieniona. Maska opada zdecydowanie bardziej i niżej, przód z wąskimi, standardowymi reflektorami LED oraz daleko sięgający i podnoszący się wlot powietrza jest znacznie bardziej płaski niż wcześniej. Widok z boku pokazuje wysoką linię ramion i spadzisty dach. Z tyłu światła są umieszczone stosunkowo wysoko.

Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy