To najważniejszy model niemieckiego producenta zapowiadający elektryczną rewolucję marki. Nic dziwnego, że w materiałach Volkswagen ukazuje ID.3 obok dwóch swoich legend: Garbusa i pierwszej generacji Golfa.
ID.3 wyznacza w Volkswagenie początek epoki, w której motoryzacja przestaje być obciążeniem dla klimatu. Pierwszy model z rodziny ID. to samochód neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla, biorąc pod uwagę nie tylko produkcję, ale i cały łańcuch dostaw – powiedział Hubert Niedzielski, PR manager marki Volkswagen.
ID. 3 został zbudowany na modułowej platformie MEB. Powstała ona z myślą o pojazdach elektrycznych i zostanie wykorzystana w wielu innych modelach. Na niej powstaną kolejne modele elektryczne: SUV ID.ROOMZ, ID.BUZZ, ID.CROZZ, ID.VISION. Podstawowy i jednocześnie najtańszy ID.3 ma 150-konny silnik i akumulatory pozwalające przejechać 330 kilometrów na jednym ładowaniu według procedury badawczej WLTP. Pojemność baterii w tym przypadku wynosi 45 kWh. Mocniejsza odmiana ma baterię o pojemności 58 kWh, co przekłada się na 420 km zasięgu. Najbardziej dalekosiężna wersja będzie wyposażona w akumulatory zapewniające 77 kWh, co zapewnić ma aż 550 kilometrów na jednym ładowaniu. Tylnonapędowe auto będzie dostępne także w mocniejszym wariancie – 204 KM.