Ceny elektrycznego Polestar 2. Będzie tańszy od Tesli

Nowa marka Volvo Polestar, która będzie się specjalizować w modelach elektrycznych wprowadzi na rynek w 2020 roku swój pierwszy model. W Polsce póki co go nie kupimy.

Publikacja: 07.10.2019 13:49

Ceny elektrycznego Polestar 2. Będzie tańszy od Tesli

Foto: moto.rp.pl

Polestar 2 będzie pierwszym z pięciu pojazdów elektrycznych Volvo i Polestara, które zostaną wprowadzone do sprzedaży w latach 2020-2022. Będzie to też pierwszym samochód elektryczny całej grupy Volvo Car. Polestar 2 ma mieć zasięg 500 km (WLTP) i stać się konkurentem Tesli Model 3.

""

Polestar 2.

Foto: moto.rp.pl

Szwedzi chcą przyciągnąć klientów również ceną. Znamy ceny na rynku niemieckim. Czterodrzwiowa wersja „Launch Version” otwiera cennik kwotą 58 800 euro (plus depozyt w wysokości 1000 euro). Auto można zamówić tylko przez internet. Cena podstawowa tego modelu będzie wynosić 39 900 euro. Modele pojawią się w sprzedaży w czerwcu 2020 roku. Dla porównania, Tesla Model 3 kosztuje w Niemczech od 55 400 euro.

""

Foto: moto.rp.pl

Polestar 2 zbudowany jest na platformie CMA (Compact Modular Architecture), na której oparto Volvo XC40. Pojemność akumulatora wynosi 78 kWh i zabudowany jest między osiami w podłodze pojazdu. Takie umiejscowienie przyczynia się do lepszej sztywności podwozia, a także obniża poziom hałasu i wibracji. Elektryczny układ napędowy wytwarza 300 kW (408 KM) mocy i pozwala na uzyskanie momentu obrotowego wynoszącego 660 Nm. W niespełna pięć sekund dwa silniki elektryczne, po jednym na przedniej i tylnej osi, katapultują Polestara do 100 km/h. Komu mało firma oferuje opcjonalny pakiet z amortyzatorami Öhlins, hamulcami Brembo i 20-calowymi kołami. Polestar 2 ma 4 607 mm długości, 1 478 mm wysokości i 1 800 mm szerokości. Rozstaw osi wynosi 2735 mm.

""

Foto: moto.rp.pl

Produkcja Polestara 2 rozpocznie się na początku 2020 roku w Luqiao w Chinach (prowincja Zhejiang). Również Volvo produkuje tam swoje modele. Auto znajdzie się w sprzedaży w Chinach, USA, Kanadzie, Belgii, Holandii, Norwegii, Szwecji, Wielkiej Brytanii i Niemczech.

ZOBACZ TAKŻE: Polestar 2: Tesla może zacząć się bać

""

Foto: moto.rp.pl

Z dobrze poinformowanych źródeł wiemy, że Polestar nie trafi w 2020 roku na polski rynek. To samo dotyczy elektrycznej wersji Volvo XC40. W Polsce szwedzka marka koncentruje się na hybrydach plug-in. Zresztą Volvo jest obecnie w Polsce liderem tego segmentu. 30 procent wszystkich hybryd plug-in sprzedawanych nad Wisłą to właśnie Volvo. Póki co to jeszcze niewielki procent sprzedaży (2,5 procent), ale co dziesiąte Volvo XC90 wyjeżdża z salonów z napędem hybrydowym plug-in.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Polestar 2 będzie pierwszym z pięciu pojazdów elektrycznych Volvo i Polestara, które zostaną wprowadzone do sprzedaży w latach 2020-2022. Będzie to też pierwszym samochód elektryczny całej grupy Volvo Car. Polestar 2 ma mieć zasięg 500 km (WLTP) i stać się konkurentem Tesli Model 3.

Szwedzi chcą przyciągnąć klientów również ceną. Znamy ceny na rynku niemieckim. Czterodrzwiowa wersja „Launch Version” otwiera cennik kwotą 58 800 euro (plus depozyt w wysokości 1000 euro). Auto można zamówić tylko przez internet. Cena podstawowa tego modelu będzie wynosić 39 900 euro. Modele pojawią się w sprzedaży w czerwcu 2020 roku. Dla porównania, Tesla Model 3 kosztuje w Niemczech od 55 400 euro.

Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy